Volkswagen si chystá pro pekingský autosalon řadu novinek, z nichž většina bude určena pouze pro čínský trh. Mezi asijskými modely se však objeví i jeden starý známý, kterým je elektrický autonomní koncept I.D. Vizzion. Ještě před svou asijskou premiérou se však tahle vize budoucnosti objevila na silnicích.
Čínský trh se začíná stávat prioritou pro většinu světových automobilek. Není tedy divu, že i Volkswagen si na tuto událost přichystal několik premiér. Kromě modelů jako Tayron SUV, Lavida Plus nebo Lavida Plus se však má objevit i nové SUV Touareg a chybět nebude ani studie I.D. Vizzion.
A právě kolem posledního jmenovaného modelu se bude s největší pravděpodobností shlukovat největší dav. Studie, která svou premiéru zažila již na autosalonu v Ženevě, totiž ztělesňuje budoucnost mobility v podání Volkswagenu. Elektrický pohon je samozřejmostí, stejně jako autonomní technologie na úrovni 5. Už ve fázi konceptu však vozu chybí pedály i volant.
Autonomní řízení na 5. úrovni je prozatím stále jen futuristickou záležitostí, nicméně řada funkcí a techniky z konceptu by se mohla postupem času objevovat i v nových elektrických modelech automobilky VW. Řeč je například o dvojici elektromotorů, které čerpají energii z 111 kWh baterie. Koncept by tak měl dosahovat akcelerace z 0 na 100 km/h během 6,3 sekundy, maximální rychlost se pohybuje okolo 180 km/h a nejzajímavější je dojezd o hodnotě 664 kilometrů.
Vizzion je zkrátka tím nejpokročilejším elektromobilem z elektrické rodiny I.D., takže je plně pochopitelné, že se ho Volkswagen snaží ukázat celému světu. Kvůli čínské premiéře proto automobilka pořídila i krátký spot, ve kterém se nový koncept prohání městskými ulicemi.
K elegantnímu videu si automobilka zřejmě dopomohla počítačovou technikou, nicméně i tak je potřeba uznat, že nový koncept vypadá v přirozeném světle naprosto fenomenálně. Absence volantu a pedálů nás sice stále mrzí, ale kromě toho vypadá vůz v pohybu skvěle.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?