Volkswagen si chystá pro pekingský autosalon řadu novinek, z nichž většina bude určena pouze pro čínský trh. Mezi asijskými modely se však objeví i jeden starý známý, kterým je elektrický autonomní koncept I.D. Vizzion. Ještě před svou asijskou premiérou se však tahle vize budoucnosti objevila na silnicích.
Čínský trh se začíná stávat prioritou pro většinu světových automobilek. Není tedy divu, že i Volkswagen si na tuto událost přichystal několik premiér. Kromě modelů jako Tayron SUV, Lavida Plus nebo Lavida Plus se však má objevit i nové SUV Touareg a chybět nebude ani studie I.D. Vizzion.
A právě kolem posledního jmenovaného modelu se bude s největší pravděpodobností shlukovat největší dav. Studie, která svou premiéru zažila již na autosalonu v Ženevě, totiž ztělesňuje budoucnost mobility v podání Volkswagenu. Elektrický pohon je samozřejmostí, stejně jako autonomní technologie na úrovni 5. Už ve fázi konceptu však vozu chybí pedály i volant.
Autonomní řízení na 5. úrovni je prozatím stále jen futuristickou záležitostí, nicméně řada funkcí a techniky z konceptu by se mohla postupem času objevovat i v nových elektrických modelech automobilky VW. Řeč je například o dvojici elektromotorů, které čerpají energii z 111 kWh baterie. Koncept by tak měl dosahovat akcelerace z 0 na 100 km/h během 6,3 sekundy, maximální rychlost se pohybuje okolo 180 km/h a nejzajímavější je dojezd o hodnotě 664 kilometrů.
Vizzion je zkrátka tím nejpokročilejším elektromobilem z elektrické rodiny I.D., takže je plně pochopitelné, že se ho Volkswagen snaží ukázat celému světu. Kvůli čínské premiéře proto automobilka pořídila i krátký spot, ve kterém se nový koncept prohání městskými ulicemi.
K elegantnímu videu si automobilka zřejmě dopomohla počítačovou technikou, nicméně i tak je potřeba uznat, že nový koncept vypadá v přirozeném světle naprosto fenomenálně. Absence volantu a pedálů nás sice stále mrzí, ale kromě toho vypadá vůz v pohybu skvěle.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?