Volkswagen si chystá pro pekingský autosalon řadu novinek, z nichž většina bude určena pouze pro čínský trh. Mezi asijskými modely se však objeví i jeden starý známý, kterým je elektrický autonomní koncept I.D. Vizzion. Ještě před svou asijskou premiérou se však tahle vize budoucnosti objevila na silnicích.
Čínský trh se začíná stávat prioritou pro většinu světových automobilek. Není tedy divu, že i Volkswagen si na tuto událost přichystal několik premiér. Kromě modelů jako Tayron SUV, Lavida Plus nebo Lavida Plus se však má objevit i nové SUV Touareg a chybět nebude ani studie I.D. Vizzion.
A právě kolem posledního jmenovaného modelu se bude s největší pravděpodobností shlukovat největší dav. Studie, která svou premiéru zažila již na autosalonu v Ženevě, totiž ztělesňuje budoucnost mobility v podání Volkswagenu. Elektrický pohon je samozřejmostí, stejně jako autonomní technologie na úrovni 5. Už ve fázi konceptu však vozu chybí pedály i volant.
Autonomní řízení na 5. úrovni je prozatím stále jen futuristickou záležitostí, nicméně řada funkcí a techniky z konceptu by se mohla postupem času objevovat i v nových elektrických modelech automobilky VW. Řeč je například o dvojici elektromotorů, které čerpají energii z 111 kWh baterie. Koncept by tak měl dosahovat akcelerace z 0 na 100 km/h během 6,3 sekundy, maximální rychlost se pohybuje okolo 180 km/h a nejzajímavější je dojezd o hodnotě 664 kilometrů.
Vizzion je zkrátka tím nejpokročilejším elektromobilem z elektrické rodiny I.D., takže je plně pochopitelné, že se ho Volkswagen snaží ukázat celému světu. Kvůli čínské premiéře proto automobilka pořídila i krátký spot, ve kterém se nový koncept prohání městskými ulicemi.
K elegantnímu videu si automobilka zřejmě dopomohla počítačovou technikou, nicméně i tak je potřeba uznat, že nový koncept vypadá v přirozeném světle naprosto fenomenálně. Absence volantu a pedálů nás sice stále mrzí, ale kromě toho vypadá vůz v pohybu skvěle.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?