Volkswagen si chystá pro pekingský autosalon řadu novinek, z nichž většina bude určena pouze pro čínský trh. Mezi asijskými modely se však objeví i jeden starý známý, kterým je elektrický autonomní koncept I.D. Vizzion. Ještě před svou asijskou premiérou se však tahle vize budoucnosti objevila na silnicích.
Čínský trh se začíná stávat prioritou pro většinu světových automobilek. Není tedy divu, že i Volkswagen si na tuto událost přichystal několik premiér. Kromě modelů jako Tayron SUV, Lavida Plus nebo Lavida Plus se však má objevit i nové SUV Touareg a chybět nebude ani studie I.D. Vizzion.
A právě kolem posledního jmenovaného modelu se bude s největší pravděpodobností shlukovat největší dav. Studie, která svou premiéru zažila již na autosalonu v Ženevě, totiž ztělesňuje budoucnost mobility v podání Volkswagenu. Elektrický pohon je samozřejmostí, stejně jako autonomní technologie na úrovni 5. Už ve fázi konceptu však vozu chybí pedály i volant.
Autonomní řízení na 5. úrovni je prozatím stále jen futuristickou záležitostí, nicméně řada funkcí a techniky z konceptu by se mohla postupem času objevovat i v nových elektrických modelech automobilky VW. Řeč je například o dvojici elektromotorů, které čerpají energii z 111 kWh baterie. Koncept by tak měl dosahovat akcelerace z 0 na 100 km/h během 6,3 sekundy, maximální rychlost se pohybuje okolo 180 km/h a nejzajímavější je dojezd o hodnotě 664 kilometrů.
Vizzion je zkrátka tím nejpokročilejším elektromobilem z elektrické rodiny I.D., takže je plně pochopitelné, že se ho Volkswagen snaží ukázat celému světu. Kvůli čínské premiéře proto automobilka pořídila i krátký spot, ve kterém se nový koncept prohání městskými ulicemi.
K elegantnímu videu si automobilka zřejmě dopomohla počítačovou technikou, nicméně i tak je potřeba uznat, že nový koncept vypadá v přirozeném světle naprosto fenomenálně. Absence volantu a pedálů nás sice stále mrzí, ale kromě toho vypadá vůz v pohybu skvěle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.