Sportovní hybridní BMW i8 Coupé mělo v barvách Policie ČR sloužit pouhého půl roku, ovšem jeho první služba se dramaticky zkrátila vážni dopravní nehodou. Na druhý pokus však policii vůz vydržel, ovšem jeho největším užitkem bylo spíše reprezentování a testování hybridních vozidel v policejní flotile. Nyní se však výkonné BMW na české silnice vrací a pro řidiče bude mnohem nebezpečnější. Dokáže totiž měřit rychlost
Po předchozí úspěšné spolupráci se BMW Group ČR opět dohodla s Policií ČR na prodloužení zapůjčení plug-in hybridního sportovního vozu BMW i8 Coupé. Nově bude tento vůz doplněn o speciální digitální záznamové zařízení RAM-CAM k pořizování videozáznamu dopravní situace.
Zároveň plní funkci mobilního úsekového rychloměru pro měření průměrné rychlosti. Automobil zůstane v barvách Policie ČR, takže jej bude možné na silnicích na první pohled rozpoznat. Zápůjčka bude opět na půl roku nebo do završení nájezdu 20 000 kilometrů.
Plug-in hybridní sportovní vůz BMW i8 Coupé je vybaven unikátní technologií pohonu, jež kombinuje přeplňovaný zážehový tříválec pohánějící zadní kola a elektromotor pro pohon kol přední nápravy.
Automobil s výkonem 275 kW/374 k je schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 1,9 l/100 km. BMW i8 Coupé je schopné ujet až 55 km čistě na elektřinu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.