Napadlo vás někdy co se stane, když u staršího automobilu s manuální převodovkou zařadíte během jízdy zpátečku? Určitě napadlo, ale měli jste dost rozumu, abyste to nezkoušeli. V zámoří se však našel odvážlivec bez pudu sebezáchovy, který to vyzkoušel na svém starším Fordu Ranger. A už teď můžeme prozradit, že budete rozhodně překvapeni.
Začátkem minulého roku se objevilo na internetu video, ve kterém se odvážlivec pokouší za jízdy zařadit zpátečku v moderním automobilu s automatickou převodovkou. Tehdy skončil experiment aktivováním couvací kamery a parkovacích senzorů, samotná převodovka se přepnula do režimu podobnému neutrálu a nic se nestalo.
Co se ale stane, pokud stejný experiment vyzkoušíte na starším automobilu s manuální převodovkou? My si na hledání odpovědi rozhodně netroufáme, nicméně odvážlivci z YouTube kanálu Cars Daily to vyzkoušeli na starém Fordu Ranger a výsledky jsou skutečně působivé.
Tmavě modrý Ford Ranger na videu jede rychlostí cca 64 km/h, když se řidič pokusí zařadit zpátečku. Převodovka však odmítá spáchat sebevraždu dobrovolně a tak chvíli vzdoruje. Nicméně po chvíli pokusů se rychlost motoru a převodovky srovná natolik, že zpátečka skutečně zaskočí.
V ten moment se Ranger začne vzpouzet a jeho kola se ještě během jízdy kupředu roztočí opačným směrem a začnou pořádně gumovat asfalt. To trvá tak dlouho, až se vůz skoro zastaví a kola znovu získají trakci. Ranger se tak začne pomalu rozjíždět dozadu, ale v ten moment řidič znovu zařadí jedničku a nebohý pickup se za protáčení kol rozjede původním směrem.
Upřímně řečeno, čekali jsme ledasco. Jako nejpravděpodobnější scénář nás napadala menší exploze, dým a převodovka rozházená na kusy po celé silnici. V tomto případě na tom však budou nejhůř zadní pneumatiky, ze kterých zřejmě zmizel nějaký ten milimetr vzorku.
Jsme si ale téměř jisti, že podobné mučení si ani tahle odolná převodovka nenechá líbit příliš často a dřív nebo později se při tomhle pokusu rozletí na kusy. Závěrem pak musíme zdůraznit, že rozhodně není rozumné něco takového zkoušet doma. Ani venku. Prostě vůbec.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?