Napadlo vás někdy co se stane, když u staršího automobilu s manuální převodovkou zařadíte během jízdy zpátečku? Určitě napadlo, ale měli jste dost rozumu, abyste to nezkoušeli. V zámoří se však našel odvážlivec bez pudu sebezáchovy, který to vyzkoušel na svém starším Fordu Ranger. A už teď můžeme prozradit, že budete rozhodně překvapeni.
Začátkem minulého roku se objevilo na internetu video, ve kterém se odvážlivec pokouší za jízdy zařadit zpátečku v moderním automobilu s automatickou převodovkou. Tehdy skončil experiment aktivováním couvací kamery a parkovacích senzorů, samotná převodovka se přepnula do režimu podobnému neutrálu a nic se nestalo.
Co se ale stane, pokud stejný experiment vyzkoušíte na starším automobilu s manuální převodovkou? My si na hledání odpovědi rozhodně netroufáme, nicméně odvážlivci z YouTube kanálu Cars Daily to vyzkoušeli na starém Fordu Ranger a výsledky jsou skutečně působivé.
Tmavě modrý Ford Ranger na videu jede rychlostí cca 64 km/h, když se řidič pokusí zařadit zpátečku. Převodovka však odmítá spáchat sebevraždu dobrovolně a tak chvíli vzdoruje. Nicméně po chvíli pokusů se rychlost motoru a převodovky srovná natolik, že zpátečka skutečně zaskočí.
V ten moment se Ranger začne vzpouzet a jeho kola se ještě během jízdy kupředu roztočí opačným směrem a začnou pořádně gumovat asfalt. To trvá tak dlouho, až se vůz skoro zastaví a kola znovu získají trakci. Ranger se tak začne pomalu rozjíždět dozadu, ale v ten moment řidič znovu zařadí jedničku a nebohý pickup se za protáčení kol rozjede původním směrem.
Upřímně řečeno, čekali jsme ledasco. Jako nejpravděpodobnější scénář nás napadala menší exploze, dým a převodovka rozházená na kusy po celé silnici. V tomto případě na tom však budou nejhůř zadní pneumatiky, ze kterých zřejmě zmizel nějaký ten milimetr vzorku.
Jsme si ale téměř jisti, že podobné mučení si ani tahle odolná převodovka nenechá líbit příliš často a dřív nebo později se při tomhle pokusu rozletí na kusy. Závěrem pak musíme zdůraznit, že rozhodně není rozumné něco takového zkoušet doma. Ani venku. Prostě vůbec.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?