Napadlo vás někdy co se stane, když u staršího automobilu s manuální převodovkou zařadíte během jízdy zpátečku? Určitě napadlo, ale měli jste dost rozumu, abyste to nezkoušeli. V zámoří se však našel odvážlivec bez pudu sebezáchovy, který to vyzkoušel na svém starším Fordu Ranger. A už teď můžeme prozradit, že budete rozhodně překvapeni.
Začátkem minulého roku se objevilo na internetu video, ve kterém se odvážlivec pokouší za jízdy zařadit zpátečku v moderním automobilu s automatickou převodovkou. Tehdy skončil experiment aktivováním couvací kamery a parkovacích senzorů, samotná převodovka se přepnula do režimu podobnému neutrálu a nic se nestalo.
Co se ale stane, pokud stejný experiment vyzkoušíte na starším automobilu s manuální převodovkou? My si na hledání odpovědi rozhodně netroufáme, nicméně odvážlivci z YouTube kanálu Cars Daily to vyzkoušeli na starém Fordu Ranger a výsledky jsou skutečně působivé.
Tmavě modrý Ford Ranger na videu jede rychlostí cca 64 km/h, když se řidič pokusí zařadit zpátečku. Převodovka však odmítá spáchat sebevraždu dobrovolně a tak chvíli vzdoruje. Nicméně po chvíli pokusů se rychlost motoru a převodovky srovná natolik, že zpátečka skutečně zaskočí.
V ten moment se Ranger začne vzpouzet a jeho kola se ještě během jízdy kupředu roztočí opačným směrem a začnou pořádně gumovat asfalt. To trvá tak dlouho, až se vůz skoro zastaví a kola znovu získají trakci. Ranger se tak začne pomalu rozjíždět dozadu, ale v ten moment řidič znovu zařadí jedničku a nebohý pickup se za protáčení kol rozjede původním směrem.
Upřímně řečeno, čekali jsme ledasco. Jako nejpravděpodobnější scénář nás napadala menší exploze, dým a převodovka rozházená na kusy po celé silnici. V tomto případě na tom však budou nejhůř zadní pneumatiky, ze kterých zřejmě zmizel nějaký ten milimetr vzorku.
Jsme si ale téměř jisti, že podobné mučení si ani tahle odolná převodovka nenechá líbit příliš často a dřív nebo později se při tomhle pokusu rozletí na kusy. Závěrem pak musíme zdůraznit, že rozhodně není rozumné něco takového zkoušet doma. Ani venku. Prostě vůbec.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.