Napadlo vás někdy co se stane, když u staršího automobilu s manuální převodovkou zařadíte během jízdy zpátečku? Určitě napadlo, ale měli jste dost rozumu, abyste to nezkoušeli. V zámoří se však našel odvážlivec bez pudu sebezáchovy, který to vyzkoušel na svém starším Fordu Ranger. A už teď můžeme prozradit, že budete rozhodně překvapeni.
Začátkem minulého roku se objevilo na internetu video, ve kterém se odvážlivec pokouší za jízdy zařadit zpátečku v moderním automobilu s automatickou převodovkou. Tehdy skončil experiment aktivováním couvací kamery a parkovacích senzorů, samotná převodovka se přepnula do režimu podobnému neutrálu a nic se nestalo.
Co se ale stane, pokud stejný experiment vyzkoušíte na starším automobilu s manuální převodovkou? My si na hledání odpovědi rozhodně netroufáme, nicméně odvážlivci z YouTube kanálu Cars Daily to vyzkoušeli na starém Fordu Ranger a výsledky jsou skutečně působivé.
Tmavě modrý Ford Ranger na videu jede rychlostí cca 64 km/h, když se řidič pokusí zařadit zpátečku. Převodovka však odmítá spáchat sebevraždu dobrovolně a tak chvíli vzdoruje. Nicméně po chvíli pokusů se rychlost motoru a převodovky srovná natolik, že zpátečka skutečně zaskočí.
V ten moment se Ranger začne vzpouzet a jeho kola se ještě během jízdy kupředu roztočí opačným směrem a začnou pořádně gumovat asfalt. To trvá tak dlouho, až se vůz skoro zastaví a kola znovu získají trakci. Ranger se tak začne pomalu rozjíždět dozadu, ale v ten moment řidič znovu zařadí jedničku a nebohý pickup se za protáčení kol rozjede původním směrem.
Upřímně řečeno, čekali jsme ledasco. Jako nejpravděpodobnější scénář nás napadala menší exploze, dým a převodovka rozházená na kusy po celé silnici. V tomto případě na tom však budou nejhůř zadní pneumatiky, ze kterých zřejmě zmizel nějaký ten milimetr vzorku.
Jsme si ale téměř jisti, že podobné mučení si ani tahle odolná převodovka nenechá líbit příliš často a dřív nebo později se při tomhle pokusu rozletí na kusy. Závěrem pak musíme zdůraznit, že rozhodně není rozumné něco takového zkoušet doma. Ani venku. Prostě vůbec.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.