Napadlo vás někdy co se stane, když u staršího automobilu s manuální převodovkou zařadíte během jízdy zpátečku? Určitě napadlo, ale měli jste dost rozumu, abyste to nezkoušeli. V zámoří se však našel odvážlivec bez pudu sebezáchovy, který to vyzkoušel na svém starším Fordu Ranger. A už teď můžeme prozradit, že budete rozhodně překvapeni.
Začátkem minulého roku se objevilo na internetu video, ve kterém se odvážlivec pokouší za jízdy zařadit zpátečku v moderním automobilu s automatickou převodovkou. Tehdy skončil experiment aktivováním couvací kamery a parkovacích senzorů, samotná převodovka se přepnula do režimu podobnému neutrálu a nic se nestalo.
Co se ale stane, pokud stejný experiment vyzkoušíte na starším automobilu s manuální převodovkou? My si na hledání odpovědi rozhodně netroufáme, nicméně odvážlivci z YouTube kanálu Cars Daily to vyzkoušeli na starém Fordu Ranger a výsledky jsou skutečně působivé.
Tmavě modrý Ford Ranger na videu jede rychlostí cca 64 km/h, když se řidič pokusí zařadit zpátečku. Převodovka však odmítá spáchat sebevraždu dobrovolně a tak chvíli vzdoruje. Nicméně po chvíli pokusů se rychlost motoru a převodovky srovná natolik, že zpátečka skutečně zaskočí.
V ten moment se Ranger začne vzpouzet a jeho kola se ještě během jízdy kupředu roztočí opačným směrem a začnou pořádně gumovat asfalt. To trvá tak dlouho, až se vůz skoro zastaví a kola znovu získají trakci. Ranger se tak začne pomalu rozjíždět dozadu, ale v ten moment řidič znovu zařadí jedničku a nebohý pickup se za protáčení kol rozjede původním směrem.
Upřímně řečeno, čekali jsme ledasco. Jako nejpravděpodobnější scénář nás napadala menší exploze, dým a převodovka rozházená na kusy po celé silnici. V tomto případě na tom však budou nejhůř zadní pneumatiky, ze kterých zřejmě zmizel nějaký ten milimetr vzorku.
Jsme si ale téměř jisti, že podobné mučení si ani tahle odolná převodovka nenechá líbit příliš často a dřív nebo později se při tomhle pokusu rozletí na kusy. Závěrem pak musíme zdůraznit, že rozhodně není rozumné něco takového zkoušet doma. Ani venku. Prostě vůbec.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?