Smart ForTwo je velice praktický městský automobil, který díky svým kompaktním rozměrům usnadní pohyb v ucpaném centru i hledání parkovacích míst. Navzdory jeho modernímu vzhledu se však nikdy nestal symbolem zábavy - tedy až do teď, kdy na jeho platformě vznikla pojízdná diskotéka.
Speciální přestavbu, kterou zhotovili přímo ve Smartu, má na svědomí produktový designér Konstantin Gric. Hlavní dominantou této "studie" je speciální výsuvná plošina, která je vybavena malým pódiem pro DJ, na kterém se nachází mixážní pult, audio-aparatura, party osvětlení a řada dalších praktických drobností.
Kvůli výsuvnému rameni, které je uchyceno k zadní části automobilu, musel vůz dostat i stabilizační podpěry. Pod podvozkem je instalováno party osvětlení, hlavní světlomety také umí předvádět světelné efekty a v přední masce je zabudován výrobník kouře.
Samozřejmostí je výkonný audio-systém od společnosti JBL, jehož obří reproduktory jsou jak uvnitř vozu, tak i na výsuvném rameni. Pod pódiem DJ se navíc nachází stroboskop a další stroj na výrobu kouře. Automobil samotný se navíc může pochlubit působivým lakováním a stylovými hliníkovými ráfky.
"Smart Mobile Disco je symbolem propojenosti značky Smart s klubovou kulturou - se scénou, která přivádí lidi dohromady, boří hranice a přináší radost," řekla k projektu šéfka značky Annette Winkler. "Mnoho různých aspektů klubové kultury se odchyluje od daných norem. Odlišný způsob jak se dívat na věci nebo odvaha zkoušet něco nového. To je to, co spojuje kulturu klubu se společností Smart."
Automobilka vlastněná Daimlerem bude prezentovat novou studii elektrického Smartu ve Vitra Design Museum ve Weilu nad Rýnem už koncem tohoto měsíce. Poté bude extravagantní Smart k vidění i na akci Salone di Mobile Milano - a to od 17. do 22. května.
Produkci podobného automobilu automobilka sice nechystá, nicméně milovníci kvalitní audio-aparatury si mohou dopřát Audio značky JBL i do klasických modelů Smart.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.