Mercedes-AMG Project One se poprvé představil již na autosalonu ve Frankfurtu, nicméně do zahájení sériové produkce stále ještě zbývá nějaký ten čas. Automobilka tak po světě prezentuje jen funkční prototyp - a ten se brzy podívá i k našim sousedům na Slovensko, kde bude součástí bratislavského autosalonu.
Bratislavský autosalon je tradiční akcí, která pravidelně nabízí pohled na novinky a zajímavosti ze světa motorismu. Svou velikostí se však řadí k těm menším, takže pro automobilky není příliš zajímavý. Letos se však dočká modelu, který mu bude moci řada ostatních zájemců jen závidět.
Jak totiž informoval server Auto.sk, letos se na bratislavském autosalonu představí jeden z nejsofistikovanějších závodních vozů světa, který pod svou aerodynamickou karoserií ukrývá hybridní pohonný systém vycházející z techniky Formule 1: Mercedes-AMG Project One.
Minulý rok patřil Project One k těm nejsledovanějším projektům automobilky Mercedes-Benz. Jedná se totiž o unikát, jehož jediný konkurent, Aston Martin Valkyrie, ještě stále čeká na svou veřejnou premiéru. Oba přitom jedinečným způsobem přenášejí nejvyspělejší závodní techniku Formule 1 na normální silnice.
V případě Projectu One se bavíme o 1.6 litrovém přeplňovaném motoru V6, který doplňuje čtveřice elektromotorů. Dvojice elektromotorů je umístěna u motor a dvojice roztáčí přední kola. Celkový výkon tohoto hybridního systému by měl dosahovat cca 1020 koní a akcelerace z 0 na 200 km/h by měl vůz zrychlit za 6 sekund.
Automobilka plánuje výrobu pouze 275 exemplářů a většina z nich už má svého majitele. Každý z vozů přitom vyjde na cca 2.3 milionu Euro, tedy cca 58.1 mil korun.
Na bratislavském autosalonu se však nesetkáme s produkčním modelem, ale s jedním z funkčních prototypů. I ten je však velice hodnotným strojem a tak ho s největší pravděpodobností budou strážit lidé přímo z AMG. I tak to ovšem bude jedinečná příležitost prohlédnout si jeden z nejúchvatnějších strojů, který brzy zamíří i na silnice.
Kromě toho však bratislavský autosalon, který se koná od 24. do 29. dubna nabídne i řadu dalších novinek a zajímavostí. Z palety automobilky Mercedes-Benz by to měla být například nová třída A nebo třída G.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?