Mercedes-AMG Project One se poprvé představil již na autosalonu ve Frankfurtu, nicméně do zahájení sériové produkce stále ještě zbývá nějaký ten čas. Automobilka tak po světě prezentuje jen funkční prototyp - a ten se brzy podívá i k našim sousedům na Slovensko, kde bude součástí bratislavského autosalonu.
Bratislavský autosalon je tradiční akcí, která pravidelně nabízí pohled na novinky a zajímavosti ze světa motorismu. Svou velikostí se však řadí k těm menším, takže pro automobilky není příliš zajímavý. Letos se však dočká modelu, který mu bude moci řada ostatních zájemců jen závidět.
Jak totiž informoval server Auto.sk, letos se na bratislavském autosalonu představí jeden z nejsofistikovanějších závodních vozů světa, který pod svou aerodynamickou karoserií ukrývá hybridní pohonný systém vycházející z techniky Formule 1: Mercedes-AMG Project One.
Minulý rok patřil Project One k těm nejsledovanějším projektům automobilky Mercedes-Benz. Jedná se totiž o unikát, jehož jediný konkurent, Aston Martin Valkyrie, ještě stále čeká na svou veřejnou premiéru. Oba přitom jedinečným způsobem přenášejí nejvyspělejší závodní techniku Formule 1 na normální silnice.
V případě Projectu One se bavíme o 1.6 litrovém přeplňovaném motoru V6, který doplňuje čtveřice elektromotorů. Dvojice elektromotorů je umístěna u motor a dvojice roztáčí přední kola. Celkový výkon tohoto hybridního systému by měl dosahovat cca 1020 koní a akcelerace z 0 na 200 km/h by měl vůz zrychlit za 6 sekund.
Automobilka plánuje výrobu pouze 275 exemplářů a většina z nich už má svého majitele. Každý z vozů přitom vyjde na cca 2.3 milionu Euro, tedy cca 58.1 mil korun.
Na bratislavském autosalonu se však nesetkáme s produkčním modelem, ale s jedním z funkčních prototypů. I ten je však velice hodnotným strojem a tak ho s největší pravděpodobností budou strážit lidé přímo z AMG. I tak to ovšem bude jedinečná příležitost prohlédnout si jeden z nejúchvatnějších strojů, který brzy zamíří i na silnice.
Kromě toho však bratislavský autosalon, který se koná od 24. do 29. dubna nabídne i řadu dalších novinek a zajímavostí. Z palety automobilky Mercedes-Benz by to měla být například nová třída A nebo třída G.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?