Mercedes-AMG Project One se poprvé představil již na autosalonu ve Frankfurtu, nicméně do zahájení sériové produkce stále ještě zbývá nějaký ten čas. Automobilka tak po světě prezentuje jen funkční prototyp - a ten se brzy podívá i k našim sousedům na Slovensko, kde bude součástí bratislavského autosalonu.
Bratislavský autosalon je tradiční akcí, která pravidelně nabízí pohled na novinky a zajímavosti ze světa motorismu. Svou velikostí se však řadí k těm menším, takže pro automobilky není příliš zajímavý. Letos se však dočká modelu, který mu bude moci řada ostatních zájemců jen závidět.
Jak totiž informoval server Auto.sk, letos se na bratislavském autosalonu představí jeden z nejsofistikovanějších závodních vozů světa, který pod svou aerodynamickou karoserií ukrývá hybridní pohonný systém vycházející z techniky Formule 1: Mercedes-AMG Project One.
Minulý rok patřil Project One k těm nejsledovanějším projektům automobilky Mercedes-Benz. Jedná se totiž o unikát, jehož jediný konkurent, Aston Martin Valkyrie, ještě stále čeká na svou veřejnou premiéru. Oba přitom jedinečným způsobem přenášejí nejvyspělejší závodní techniku Formule 1 na normální silnice.
V případě Projectu One se bavíme o 1.6 litrovém přeplňovaném motoru V6, který doplňuje čtveřice elektromotorů. Dvojice elektromotorů je umístěna u motor a dvojice roztáčí přední kola. Celkový výkon tohoto hybridního systému by měl dosahovat cca 1020 koní a akcelerace z 0 na 200 km/h by měl vůz zrychlit za 6 sekund.
Automobilka plánuje výrobu pouze 275 exemplářů a většina z nich už má svého majitele. Každý z vozů přitom vyjde na cca 2.3 milionu Euro, tedy cca 58.1 mil korun.
Na bratislavském autosalonu se však nesetkáme s produkčním modelem, ale s jedním z funkčních prototypů. I ten je však velice hodnotným strojem a tak ho s největší pravděpodobností budou strážit lidé přímo z AMG. I tak to ovšem bude jedinečná příležitost prohlédnout si jeden z nejúchvatnějších strojů, který brzy zamíří i na silnice.
Kromě toho však bratislavský autosalon, který se koná od 24. do 29. dubna nabídne i řadu dalších novinek a zajímavostí. Z palety automobilky Mercedes-Benz by to měla být například nová třída A nebo třída G.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.