Vlastnictví výkonného automobilu je jedna věc, ovšem schopnost ho ovládat a adekvátně vyhodnocovat situaci na silnici je věc druhá. O tom se nedávno na vlastní kůži přesvědčil majitel prémiového kabrioletu BMW M4, který si udělal neplánovaný výlet mimo silnici. Následky pak na místě řešil lepící páskou
Celý incident odstartoval cestou ze srazu majitelů luxusních automobilů. Jak už bývá na podobných akcích zvykem, majitelé těchto vozidel se snaží cestou pobavit přihlížející, takže na to občas pořádně šlápnou, ať je jejich vůz pořádně slyšet.
Přesně tak to udělal i majitel oranžového Lamborghini Huracan, které jelo před BMW. Řidič kabrioletu M4 chtěl s řidičem Lamba držet krok, takže na to taky pořádně šlápl, ovšem na rozdíl od řidiče Huracánu podcenil blízkou pravotočivou zatáčku a s celým vozem se poroučel ze svahu do pole.
Incident, který natočil jeden z návštěvníků srazu, vypadá na první pohled docela děsivě. Naštěstí se ale automobil nepřevrátil a nikomu z posádky se nic nestalo. Auto samotné však dostalo pořádně zabrat, řada příplatkových karbonových prvků byla poničena a zadní nárazník kompletně odpadl.
K jeho alespoň provizornímu uchycení nakonec pomohla černá lepící páska, kterou byl nárazník na několika místech uchycen ke karoserii. Přední karbonový splitter se však zalomil pod automobil, načež byl při pokusu o odstranění kompletně urván.
Ve výsledku vlastně dopadlo auto ještě poměrně dobře, nicméně majitele teď čeká pořádně "odbahnění" a návštěva servisu, kde by se mohla objevit další poškození, například podvozku, která nebyla na první pohled vidět.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?