Testovací prototyp čtvrté generace Suzuki Jimny se na silnicích objevuje již téměř rok. Za tu dobu se podařilo odhalit řadu technických specifikací, ovšem o jeho oficiálním představení a zahájení prodeje jsme dosud věděli jen velmi málo. Nyní se však objevují nové informace, podle kterých by se mohl nový Jimny objevit v showroomech již začátkem příštího roku.
Podle motoristického webu AutoCar by se měla čtvrtá generace SUV Suzuki Jimny dostat na trh již začátkem roku 2019. Oficiální premiéra se přitom očekává v říjnu letošního roku na autosalonu v Tokiu. Automobilka již dříve zastavila dodávky starší generace na showroomy, aby pro nový model vytvořila dostatek prostoru.
Z prvních fotografií maskovaných prototypů a špionážních fotografií už víme, že nový Jimny se bude stále držet svého hranatého designu. Ovšem i přes retro styl na něm bude modernizace jistě patrná. Kromě nového vzhledu se očekává moderní kabina a výrazně lepší jízdní vlastnosti - zejména na silnicích.
V terénu je totiž Jimny jako doma již dlouhá desetiletí. A právě to bude jeden z největších trumfů, které bude moci Suzuki vytáhnout proti ostatním sub-kompaktním SUV na trhu, mezi které se řadí například Peugeot 2008 nebo Renault Captur.
Už nyní totiž víme, že se nejedná o žádné pseudo-SUV, kterému hrabe pouze jedna náprava a jeho největší přidanou hodnotou je vyšší světlá výška, vyšší pozice za volantem nebo lepší výhled. Jimny si totiž uchoval svůj žebřinový rám, který mu dává v terénu výrazně navrch i ve srovnání s desítkami větších a dražších SUV. Navíc bude osazen systémem pohonu všech kol AllGrip Pro, který by měl poskytnout dostatek trakce a výkonu i v extrémních situacích.
Jimny by navíc měl díky svému hranatému tvaru nabízet velice kompaktní a nezáludné rozměry. Podle některých zpráv by měl být ve srovnání s Volkswagen Up! delší jen o 135 mm. Očekává se také, že kabina prošla změnami, díky kterým získají cestující na zadních sedadlech více místa na nohy. Nabízí se však otázka, kolik místa zůstane v kufru.
Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví 1.0 litrový přeplňovaný tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (120 k), který pohání i Suzuki Baleno nebo S-Cross. V základní variantě si však zákazníci nejspíš budou muset vystačit s atmosferickým 1.2 litrovým motorem o výkonu cca 66 kW (90 k).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).