Testovací prototyp čtvrté generace Suzuki Jimny se na silnicích objevuje již téměř rok. Za tu dobu se podařilo odhalit řadu technických specifikací, ovšem o jeho oficiálním představení a zahájení prodeje jsme dosud věděli jen velmi málo. Nyní se však objevují nové informace, podle kterých by se mohl nový Jimny objevit v showroomech již začátkem příštího roku.
Podle motoristického webu AutoCar by se měla čtvrtá generace SUV Suzuki Jimny dostat na trh již začátkem roku 2019. Oficiální premiéra se přitom očekává v říjnu letošního roku na autosalonu v Tokiu. Automobilka již dříve zastavila dodávky starší generace na showroomy, aby pro nový model vytvořila dostatek prostoru.
Z prvních fotografií maskovaných prototypů a špionážních fotografií už víme, že nový Jimny se bude stále držet svého hranatého designu. Ovšem i přes retro styl na něm bude modernizace jistě patrná. Kromě nového vzhledu se očekává moderní kabina a výrazně lepší jízdní vlastnosti - zejména na silnicích.
V terénu je totiž Jimny jako doma již dlouhá desetiletí. A právě to bude jeden z největších trumfů, které bude moci Suzuki vytáhnout proti ostatním sub-kompaktním SUV na trhu, mezi které se řadí například Peugeot 2008 nebo Renault Captur.
Už nyní totiž víme, že se nejedná o žádné pseudo-SUV, kterému hrabe pouze jedna náprava a jeho největší přidanou hodnotou je vyšší světlá výška, vyšší pozice za volantem nebo lepší výhled. Jimny si totiž uchoval svůj žebřinový rám, který mu dává v terénu výrazně navrch i ve srovnání s desítkami větších a dražších SUV. Navíc bude osazen systémem pohonu všech kol AllGrip Pro, který by měl poskytnout dostatek trakce a výkonu i v extrémních situacích.
Jimny by navíc měl díky svému hranatému tvaru nabízet velice kompaktní a nezáludné rozměry. Podle některých zpráv by měl být ve srovnání s Volkswagen Up! delší jen o 135 mm. Očekává se také, že kabina prošla změnami, díky kterým získají cestující na zadních sedadlech více místa na nohy. Nabízí se však otázka, kolik místa zůstane v kufru.
Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví 1.0 litrový přeplňovaný tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (120 k), který pohání i Suzuki Baleno nebo S-Cross. V základní variantě si však zákazníci nejspíš budou muset vystačit s atmosferickým 1.2 litrovým motorem o výkonu cca 66 kW (90 k).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?