Testovací prototyp čtvrté generace Suzuki Jimny se na silnicích objevuje již téměř rok. Za tu dobu se podařilo odhalit řadu technických specifikací, ovšem o jeho oficiálním představení a zahájení prodeje jsme dosud věděli jen velmi málo. Nyní se však objevují nové informace, podle kterých by se mohl nový Jimny objevit v showroomech již začátkem příštího roku.
Podle motoristického webu AutoCar by se měla čtvrtá generace SUV Suzuki Jimny dostat na trh již začátkem roku 2019. Oficiální premiéra se přitom očekává v říjnu letošního roku na autosalonu v Tokiu. Automobilka již dříve zastavila dodávky starší generace na showroomy, aby pro nový model vytvořila dostatek prostoru.
Z prvních fotografií maskovaných prototypů a špionážních fotografií už víme, že nový Jimny se bude stále držet svého hranatého designu. Ovšem i přes retro styl na něm bude modernizace jistě patrná. Kromě nového vzhledu se očekává moderní kabina a výrazně lepší jízdní vlastnosti - zejména na silnicích.
V terénu je totiž Jimny jako doma již dlouhá desetiletí. A právě to bude jeden z největších trumfů, které bude moci Suzuki vytáhnout proti ostatním sub-kompaktním SUV na trhu, mezi které se řadí například Peugeot 2008 nebo Renault Captur.
Už nyní totiž víme, že se nejedná o žádné pseudo-SUV, kterému hrabe pouze jedna náprava a jeho největší přidanou hodnotou je vyšší světlá výška, vyšší pozice za volantem nebo lepší výhled. Jimny si totiž uchoval svůj žebřinový rám, který mu dává v terénu výrazně navrch i ve srovnání s desítkami větších a dražších SUV. Navíc bude osazen systémem pohonu všech kol AllGrip Pro, který by měl poskytnout dostatek trakce a výkonu i v extrémních situacích.
Jimny by navíc měl díky svému hranatému tvaru nabízet velice kompaktní a nezáludné rozměry. Podle některých zpráv by měl být ve srovnání s Volkswagen Up! delší jen o 135 mm. Očekává se také, že kabina prošla změnami, díky kterým získají cestující na zadních sedadlech více místa na nohy. Nabízí se však otázka, kolik místa zůstane v kufru.
Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví 1.0 litrový přeplňovaný tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (120 k), který pohání i Suzuki Baleno nebo S-Cross. V základní variantě si však zákazníci nejspíš budou muset vystačit s atmosferickým 1.2 litrovým motorem o výkonu cca 66 kW (90 k).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.