Testovací prototyp čtvrté generace Suzuki Jimny se na silnicích objevuje již téměř rok. Za tu dobu se podařilo odhalit řadu technických specifikací, ovšem o jeho oficiálním představení a zahájení prodeje jsme dosud věděli jen velmi málo. Nyní se však objevují nové informace, podle kterých by se mohl nový Jimny objevit v showroomech již začátkem příštího roku.
Podle motoristického webu AutoCar by se měla čtvrtá generace SUV Suzuki Jimny dostat na trh již začátkem roku 2019. Oficiální premiéra se přitom očekává v říjnu letošního roku na autosalonu v Tokiu. Automobilka již dříve zastavila dodávky starší generace na showroomy, aby pro nový model vytvořila dostatek prostoru.
Z prvních fotografií maskovaných prototypů a špionážních fotografií už víme, že nový Jimny se bude stále držet svého hranatého designu. Ovšem i přes retro styl na něm bude modernizace jistě patrná. Kromě nového vzhledu se očekává moderní kabina a výrazně lepší jízdní vlastnosti - zejména na silnicích.
V terénu je totiž Jimny jako doma již dlouhá desetiletí. A právě to bude jeden z největších trumfů, které bude moci Suzuki vytáhnout proti ostatním sub-kompaktním SUV na trhu, mezi které se řadí například Peugeot 2008 nebo Renault Captur.
Už nyní totiž víme, že se nejedná o žádné pseudo-SUV, kterému hrabe pouze jedna náprava a jeho největší přidanou hodnotou je vyšší světlá výška, vyšší pozice za volantem nebo lepší výhled. Jimny si totiž uchoval svůj žebřinový rám, který mu dává v terénu výrazně navrch i ve srovnání s desítkami větších a dražších SUV. Navíc bude osazen systémem pohonu všech kol AllGrip Pro, který by měl poskytnout dostatek trakce a výkonu i v extrémních situacích.
Jimny by navíc měl díky svému hranatému tvaru nabízet velice kompaktní a nezáludné rozměry. Podle některých zpráv by měl být ve srovnání s Volkswagen Up! delší jen o 135 mm. Očekává se také, že kabina prošla změnami, díky kterým získají cestující na zadních sedadlech více místa na nohy. Nabízí se však otázka, kolik místa zůstane v kufru.
Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví 1.0 litrový přeplňovaný tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (120 k), který pohání i Suzuki Baleno nebo S-Cross. V základní variantě si však zákazníci nejspíš budou muset vystačit s atmosferickým 1.2 litrovým motorem o výkonu cca 66 kW (90 k).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.