Řada lidí si myslí, že tím vůbec nejlevnějším SUV s pohonem všech kol na trhu je Dacia Duster. Tito lidé však zapomínají na nezdolného ruského pracanta, který dělá na cestách společnost už několikáté generaci. Lada Niva se navíc do důchodu vůbec nechystá, ba naopak.
Lada Niva brázdí svět již od roku 1977 a za tu dobu se prakticky vůbec nezměnila. Její název sice narostl o 4x4 a pod kapotou se objevila nová technika, včetně klimatizace, nicméně exteriér a schopnosti vozů zůstávají po celou dobu nezměněny - a právě proto tolik lidí Nivu zbožňuje.
A ruská automobilka AvtoVAZ si je toho dobře vědomá, takže výrobu svého hlavního tahouna se ukončit rozhodně nechystá. Ba naopak, stále rozšiřuje možnosti, které si lze k Nivě připlatit. Poslední věc, která se objevila na seznamu příplatkové výbavy, však zaskočila téměř každého. Lada Niva totiž nabízí to, o čem ostatní automobilky jen žertují.
Jak už jste nejspíš poznali z fotografií - jedná se o lak ve stylu vojenské kamufláže. Pokud tedy chcete splynout s přírodou, stačí vytáhnout z peněženky cca 29 000 rublů (9 950 Kč) navíc a vaše nová Niva dostane "bojový," nebo chcete-li "brutální," lak. Tak ho navíc označuje sama automobilka.
Základem je vůz nalakovaný černou barvou, na kterou jsou postupně nanášeny dva odlišné odstíny zelené barvy. Výsledek sice nepřipomíná žádný používaný armádní maskovací vzor, ale majitel se v něčem podobném jistě bude cítit "drsně." V podbězích jsou navíc stylová černá hliníková kola.
Sice to není zrovna nejprogresivnější modernizace, ale rozhodně je nejoriginálnější. Pokud má navíc Lada 4x4, kterou v Rusku koupíte již od 534 900 rublů (183 000 Kč), sloužit hlavně k volnočasovým aktivitám, jako jsou jízdy do lesa na dřevo nebo k rybníku na ryby, pak možná tenhle lak může dávat smysl. Při troše štěstí si vás při pytlačení nevšimne porybný a při kradení dřeva hajný.
Úsměvné přitom je, že před více než týdnem se s lakem ve stylu maskovacího vzoru vytasilo i BMW, nicméně model X2 s divokým barevným digitálním maskováním se nakonec ukázal být jen aprílovým vtípkem. Lada to však bere smrtelně vážně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.