Řada lidí si myslí, že tím vůbec nejlevnějším SUV s pohonem všech kol na trhu je Dacia Duster. Tito lidé však zapomínají na nezdolného ruského pracanta, který dělá na cestách společnost už několikáté generaci. Lada Niva se navíc do důchodu vůbec nechystá, ba naopak.
Lada Niva brázdí svět již od roku 1977 a za tu dobu se prakticky vůbec nezměnila. Její název sice narostl o 4x4 a pod kapotou se objevila nová technika, včetně klimatizace, nicméně exteriér a schopnosti vozů zůstávají po celou dobu nezměněny - a právě proto tolik lidí Nivu zbožňuje.
A ruská automobilka AvtoVAZ si je toho dobře vědomá, takže výrobu svého hlavního tahouna se ukončit rozhodně nechystá. Ba naopak, stále rozšiřuje možnosti, které si lze k Nivě připlatit. Poslední věc, která se objevila na seznamu příplatkové výbavy, však zaskočila téměř každého. Lada Niva totiž nabízí to, o čem ostatní automobilky jen žertují.
Jak už jste nejspíš poznali z fotografií - jedná se o lak ve stylu vojenské kamufláže. Pokud tedy chcete splynout s přírodou, stačí vytáhnout z peněženky cca 29 000 rublů (9 950 Kč) navíc a vaše nová Niva dostane "bojový," nebo chcete-li "brutální," lak. Tak ho navíc označuje sama automobilka.
Základem je vůz nalakovaný černou barvou, na kterou jsou postupně nanášeny dva odlišné odstíny zelené barvy. Výsledek sice nepřipomíná žádný používaný armádní maskovací vzor, ale majitel se v něčem podobném jistě bude cítit "drsně." V podbězích jsou navíc stylová černá hliníková kola.
Sice to není zrovna nejprogresivnější modernizace, ale rozhodně je nejoriginálnější. Pokud má navíc Lada 4x4, kterou v Rusku koupíte již od 534 900 rublů (183 000 Kč), sloužit hlavně k volnočasovým aktivitám, jako jsou jízdy do lesa na dřevo nebo k rybníku na ryby, pak možná tenhle lak může dávat smysl. Při troše štěstí si vás při pytlačení nevšimne porybný a při kradení dřeva hajný.
Úsměvné přitom je, že před více než týdnem se s lakem ve stylu maskovacího vzoru vytasilo i BMW, nicméně model X2 s divokým barevným digitálním maskováním se nakonec ukázal být jen aprílovým vtípkem. Lada to však bere smrtelně vážně.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.