Řada lidí si myslí, že tím vůbec nejlevnějším SUV s pohonem všech kol na trhu je Dacia Duster. Tito lidé však zapomínají na nezdolného ruského pracanta, který dělá na cestách společnost už několikáté generaci. Lada Niva se navíc do důchodu vůbec nechystá, ba naopak.
Lada Niva brázdí svět již od roku 1977 a za tu dobu se prakticky vůbec nezměnila. Její název sice narostl o 4x4 a pod kapotou se objevila nová technika, včetně klimatizace, nicméně exteriér a schopnosti vozů zůstávají po celou dobu nezměněny - a právě proto tolik lidí Nivu zbožňuje.
A ruská automobilka AvtoVAZ si je toho dobře vědomá, takže výrobu svého hlavního tahouna se ukončit rozhodně nechystá. Ba naopak, stále rozšiřuje možnosti, které si lze k Nivě připlatit. Poslední věc, která se objevila na seznamu příplatkové výbavy, však zaskočila téměř každého. Lada Niva totiž nabízí to, o čem ostatní automobilky jen žertují.
Jak už jste nejspíš poznali z fotografií - jedná se o lak ve stylu vojenské kamufláže. Pokud tedy chcete splynout s přírodou, stačí vytáhnout z peněženky cca 29 000 rublů (9 950 Kč) navíc a vaše nová Niva dostane "bojový," nebo chcete-li "brutální," lak. Tak ho navíc označuje sama automobilka.
Základem je vůz nalakovaný černou barvou, na kterou jsou postupně nanášeny dva odlišné odstíny zelené barvy. Výsledek sice nepřipomíná žádný používaný armádní maskovací vzor, ale majitel se v něčem podobném jistě bude cítit "drsně." V podbězích jsou navíc stylová černá hliníková kola.
Sice to není zrovna nejprogresivnější modernizace, ale rozhodně je nejoriginálnější. Pokud má navíc Lada 4x4, kterou v Rusku koupíte již od 534 900 rublů (183 000 Kč), sloužit hlavně k volnočasovým aktivitám, jako jsou jízdy do lesa na dřevo nebo k rybníku na ryby, pak možná tenhle lak může dávat smysl. Při troše štěstí si vás při pytlačení nevšimne porybný a při kradení dřeva hajný.
Úsměvné přitom je, že před více než týdnem se s lakem ve stylu maskovacího vzoru vytasilo i BMW, nicméně model X2 s divokým barevným digitálním maskováním se nakonec ukázal být jen aprílovým vtípkem. Lada to však bere smrtelně vážně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?