Řada lidí si myslí, že tím vůbec nejlevnějším SUV s pohonem všech kol na trhu je Dacia Duster. Tito lidé však zapomínají na nezdolného ruského pracanta, který dělá na cestách společnost už několikáté generaci. Lada Niva se navíc do důchodu vůbec nechystá, ba naopak.
Lada Niva brázdí svět již od roku 1977 a za tu dobu se prakticky vůbec nezměnila. Její název sice narostl o 4x4 a pod kapotou se objevila nová technika, včetně klimatizace, nicméně exteriér a schopnosti vozů zůstávají po celou dobu nezměněny - a právě proto tolik lidí Nivu zbožňuje.
A ruská automobilka AvtoVAZ si je toho dobře vědomá, takže výrobu svého hlavního tahouna se ukončit rozhodně nechystá. Ba naopak, stále rozšiřuje možnosti, které si lze k Nivě připlatit. Poslední věc, která se objevila na seznamu příplatkové výbavy, však zaskočila téměř každého. Lada Niva totiž nabízí to, o čem ostatní automobilky jen žertují.
Jak už jste nejspíš poznali z fotografií - jedná se o lak ve stylu vojenské kamufláže. Pokud tedy chcete splynout s přírodou, stačí vytáhnout z peněženky cca 29 000 rublů (9 950 Kč) navíc a vaše nová Niva dostane "bojový," nebo chcete-li "brutální," lak. Tak ho navíc označuje sama automobilka.
Základem je vůz nalakovaný černou barvou, na kterou jsou postupně nanášeny dva odlišné odstíny zelené barvy. Výsledek sice nepřipomíná žádný používaný armádní maskovací vzor, ale majitel se v něčem podobném jistě bude cítit "drsně." V podbězích jsou navíc stylová černá hliníková kola.
Sice to není zrovna nejprogresivnější modernizace, ale rozhodně je nejoriginálnější. Pokud má navíc Lada 4x4, kterou v Rusku koupíte již od 534 900 rublů (183 000 Kč), sloužit hlavně k volnočasovým aktivitám, jako jsou jízdy do lesa na dřevo nebo k rybníku na ryby, pak možná tenhle lak může dávat smysl. Při troše štěstí si vás při pytlačení nevšimne porybný a při kradení dřeva hajný.
Úsměvné přitom je, že před více než týdnem se s lakem ve stylu maskovacího vzoru vytasilo i BMW, nicméně model X2 s divokým barevným digitálním maskováním se nakonec ukázal být jen aprílovým vtípkem. Lada to však bere smrtelně vážně.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.