Zaměstnanci jihokorejské pobočky automobilky General Motors se tento týden dozvěděli, že kvůli špatné ekonomické situaci přijdou o své prémie. To by samozřejmě naštvalo každého, ovšem oni v reakci na to vtrhli do kanceláře předsedy představenstva a pořádně ji přestavěli.
Zhruba minutu dlouhé video, které bylo zrychleno, zahrnuje patru jihokorejských zaměstnanců místní továrny automobilky General Motors, kteří se zrovna dozvěděli, že přijdou o své prémie. V reakci na to napochodovali do kanceláře předsedy představenstva, některé kusy nábytku odnesli a většinu ho na místě zdemolovali.
Agentura Bloomberg, která o případu informovala, bohužel nezískala vyjádření od odborů, které zaměstnance zastupují. Samotná automobilka GM však vydala prohlášení, ve kterém potvrzuje, že situaci vyvolalo oznámení o seškrtání prémií. Kromě zdemolování kanceláře pak zaměstnanci požadují ještě okamžitou demisi předsedy představenstva.
Úsměvné však je, že útok zaměstnanců na kancelář předsedy představenstva nazvalo GM v tiskové zprávě, kterou prezentoval Bloomberg, jako "násilný incident."
Hněv zaměstnanců se přitom dá alespoň částečně obhájit tím, že automobilka GM minulý rok navýšila své finanční rezervy o 2,69 miliardy dolarů. Výplata bonusů je přesto problém. Je nutné ovšem připomenout, že GM již dříve pohrozilo, že továrnu v Jižní Korei úplně uzavře, pokud se nedočká ústupků od vlády a odborů.
Samotný incident nakonec automobilka předala k řešení místní policii, neboť vzbouření zaměstnanci odmítali opustit prostory továrny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?