Zaměstnanci jihokorejské pobočky automobilky General Motors se tento týden dozvěděli, že kvůli špatné ekonomické situaci přijdou o své prémie. To by samozřejmě naštvalo každého, ovšem oni v reakci na to vtrhli do kanceláře předsedy představenstva a pořádně ji přestavěli.
Zhruba minutu dlouhé video, které bylo zrychleno, zahrnuje patru jihokorejských zaměstnanců místní továrny automobilky General Motors, kteří se zrovna dozvěděli, že přijdou o své prémie. V reakci na to napochodovali do kanceláře předsedy představenstva, některé kusy nábytku odnesli a většinu ho na místě zdemolovali.
Agentura Bloomberg, která o případu informovala, bohužel nezískala vyjádření od odborů, které zaměstnance zastupují. Samotná automobilka GM však vydala prohlášení, ve kterém potvrzuje, že situaci vyvolalo oznámení o seškrtání prémií. Kromě zdemolování kanceláře pak zaměstnanci požadují ještě okamžitou demisi předsedy představenstva.
Úsměvné však je, že útok zaměstnanců na kancelář předsedy představenstva nazvalo GM v tiskové zprávě, kterou prezentoval Bloomberg, jako "násilný incident."
Hněv zaměstnanců se přitom dá alespoň částečně obhájit tím, že automobilka GM minulý rok navýšila své finanční rezervy o 2,69 miliardy dolarů. Výplata bonusů je přesto problém. Je nutné ovšem připomenout, že GM již dříve pohrozilo, že továrnu v Jižní Korei úplně uzavře, pokud se nedočká ústupků od vlády a odborů.
Samotný incident nakonec automobilka předala k řešení místní policii, neboť vzbouření zaměstnanci odmítali opustit prostory továrny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?