Zaměstnanci jihokorejské pobočky automobilky General Motors se tento týden dozvěděli, že kvůli špatné ekonomické situaci přijdou o své prémie. To by samozřejmě naštvalo každého, ovšem oni v reakci na to vtrhli do kanceláře předsedy představenstva a pořádně ji přestavěli.
Zhruba minutu dlouhé video, které bylo zrychleno, zahrnuje patru jihokorejských zaměstnanců místní továrny automobilky General Motors, kteří se zrovna dozvěděli, že přijdou o své prémie. V reakci na to napochodovali do kanceláře předsedy představenstva, některé kusy nábytku odnesli a většinu ho na místě zdemolovali.
Agentura Bloomberg, která o případu informovala, bohužel nezískala vyjádření od odborů, které zaměstnance zastupují. Samotná automobilka GM však vydala prohlášení, ve kterém potvrzuje, že situaci vyvolalo oznámení o seškrtání prémií. Kromě zdemolování kanceláře pak zaměstnanci požadují ještě okamžitou demisi předsedy představenstva.
Úsměvné však je, že útok zaměstnanců na kancelář předsedy představenstva nazvalo GM v tiskové zprávě, kterou prezentoval Bloomberg, jako "násilný incident."
Hněv zaměstnanců se přitom dá alespoň částečně obhájit tím, že automobilka GM minulý rok navýšila své finanční rezervy o 2,69 miliardy dolarů. Výplata bonusů je přesto problém. Je nutné ovšem připomenout, že GM již dříve pohrozilo, že továrnu v Jižní Korei úplně uzavře, pokud se nedočká ústupků od vlády a odborů.
Samotný incident nakonec automobilka předala k řešení místní policii, neboť vzbouření zaměstnanci odmítali opustit prostory továrny.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?