Autosalon v New Yorku přinesl Audi hned několik důvodů k oslavám. Po velice kladném přijetí nového Audi RS 5 Sportback si totiž automobilka ještě převzala cenu „World Luxury Car 2018“, kterou obdržel model A8. Vlajková loď značky tím znovu potvrzuje motto náskok díky technice
Ve svém hlasování hodnotilo 82 členů poroty z 24 zemí kromě emocionální přitažlivosti, komfortu a bezpečnosti pro cestující také ekologické aspekty, provozní vlastnosti, postavení na trhu a poměr cena/výkon. Audi A8 se ve finálovém kole hlasování prosadilo proti dvěma konkurentům. Je to celkem deváté vítězství pro značku se čtyřmi kruhy v anketě „World Car Awards“.
„Toto ocenění je pro nás i naši vlajkovou loď mimořádnou poctou,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za vývoj. „Nové Audi A8 přináší inovace pro celý automobilový průmysl a stanovuje nová měřítka v konstrukci automobilu inovativním systémem dotykového ovládání, důslednou a široce pojatou elektrifikací a technickými předpoklady pro realizaci vysoce automatizované jízdy.“
Audi A8 se vyrábí v závodě Neckarsulm, prodej aktuální generace byl zahájen v listopadu 2017. Vstupní model na českém trhu stojí 2 449 900 Kč. Mezi výjimečné vlastnosti modelu Audi A8 patří kromě vybraných materiálů a zpracování na manufakturní úrovni také highendové prvky výbavy, jako jsou světlomety HD Matrix LED s laserovými světlomety Audi laser light, dynamické řízení všech kol a paket relaxačních sedadel vzadu s funkcí masáže chodidel.
Přehled vítězství značky Audi v anketě „World Car Awards“
2005 Audi A6 World Car of the Year 2007 Audi RS 4 World Performance Car Audi TT World Car Design of the Year 2008 Audi R8 World Performance Car Audi R8 World Car Design of the Year 2010 Audi R8 V10 World Performance Car 2014 Audi A3 World Car of the Year 2016 Audi R8* World Performance Car 2018 Audi A8 World Luxury Car
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.