Na mezinárodním autosalonu v New Yorku, který se koná od 30. března do 8. dubna 2018, dobude elektromobilita ve stylu MINI nové území s představením exkluzivního modelu, speciálně navrženého pro extrémně náročné trasy. MINI Countryman Panamericana využívá techniky prvního plug-in hybridního vozu značky a bylo navrženo pro dálkovou cestu ze Severní Ameriky do Tierra del Fuego, na které předvede výkon a odolnost největšího modelu značky.
Přídavné světlomety, pneumatiky s možností nouzového dojezdu a střešní nosič pro přepravu náhradního kola připraví kompaktní pětidveřový model pro jedinečný „road trip“. Jako základ posloužil MINI Cooper S E Countryman ALL4, jehož dva motory mu dodávají výkon a všestrannost na to, aby se stal dokonalým vytrvalostním jezdcem pro panamerické dobrodružství. (kombinovaná spotřeba paliva: 2,3–2,1 l/100 km, kombinovaná spotřeba elektřiny: 14,0–13,2 kWh/100 km)
Vozy MINI Countryman Panamericana Plug In Hybrid se vydají na mezikontinentální cestu po nejdelší severojižní silnici na světě. V praxi na dálkové cestě předvedou spolehlivost a schopnosti plug-in hybridní technologie, kterou MINI Cooper S E Countryman ALL4 využívá.
Plug-in hybridní pohon nového MINI Cooper S E Countryman ALL4 je efektivním příspěvkem ke snížení emisí CO2 v silniční dopravě, a to i mimo městské prostředí. S elektrickým dojezdem až 40 kilometrů se může dostat i za hranice města a zůstat v plně elektrickém režimu rovněž na delších trasách.
Inteligentně řízená spolupráce elektrického pohonu se spalovacím motorem kombinuje možnost jízdy bez místních emisí se svobodou dlouhého dojezdu, který nabízí konvenčně poháněný vůz.
Panamericana, známá také jako panamerická dálnice či Pan-American Highway, Ruta Panamericana či Interamericana, v závislosti na regionu a jazyce, spojuje americký stát Aljaška s argentinským Tierra del Fuego a od nejsevernějšího do nejjižnějšího bodu měří přibližně 25 750 kilometrů. V Severní i Jižní Americe jsou součástí silniční sítě Panamericana i různé křižovatky a alternativní trasy, které dohromady tvoří délku více než 48 000 kilometrů.
V oblasti hranic mezi Panamou a Kolumbií je pro pokračování nutný přejezd lodí, protože původně plánovaná devadesátikilometrová sekce, spojující tyto dva úseky, nebyla kvůli ochraně místního deštného pralesa realizována. Cesta po historické silnici snů vede rozmanitými klimatickými pásy, hustou džunglí a náročnými horskými průsmyky. Kromě moderních dálnic jsou částí trasy, s nimiž si budou muset tři MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid poradit, i štěrkové cesty a úzké horské pasáže.
Sustainable drive on the dream road: the @MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid. This exclusive version of the MINI Cooper S E Countryman ALL4 kicks off a long-haul journey from North America to Tierra del Fuego. ▪️ #MINI #MINICooper #MINICooperS #MINICars #MINICooperCountrymanSE #NYIAS #newyorkinternationalautoshow
MINI Cooper S E Countryman ALL4 nabízí pět plnohodnotných míst k sezení, štědrý zavazadlový prostor a mnoho komfortních prvků, které zajišťují příjemné cestování bez ohledu na terén. Jeho dva motory dodávají kombinovaný celkový výkon 165 kW (224 k). Precizní spolupráce předních a zadních kol s elektrickým motorem také zajišťuje inteligentní pohon všech kol. Od mokrých silnic přes písčité povrchy, štěrkové cesty až po sněhem pokryté průsmyky – MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid si poradí se vším.
Novinky z cesty budou dostupné na instagramovém kanále MINI News: www.instagram.com/mini.news
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.