Většina z nás je zvyklá kupovat si v automatech vodu, kafe nebo rychlou svačinu, ovšem v Číně mají nově možnost pořídit si z nevšedního automatu rovnou nový automobil značky Ford. Právě tento americký výrobce se totiž spojil s čínskou společností Alibaba a společně vytvořili něco, co ve světě nemá obdoby.
Tato vskutku neobvyklá stavba, která byla vytvořena jako součást programu "Super Test Drive", se nachází ve čtvrti Baiyun čínského města Kanton a ve svých útrobách ukrývá 42 automobilů.
Pokud se chcete k automobilu z automatu dostat, potřebujete k tomu chytrý mobilní telefon se speciální aplikací, prostřednictvím které si automobil vyberete a zarezervujete. Následně ještě vyplníte několik údajů, zaplatíte menší poplatek a pořídíte selfie.
Na místě pak navštívíte malý kiosek, který vás identifikuje právě podle dříve pořízené selfie. Po potvrzení, že je vybraný vůz připravený, vám ho automat připraví na speciální parkovací místo. Tam už stačí jen do vozu nasednout a užívat si třídenní testovací jízdu.
Tři dny jsou na testovací jízdu až neobvykle dlouhá doba, nicméně automobilka zdůrazňuje, že zákazník tak dostává šanci vůz plně poznat a vyzkoušet si ho hned v několika různorodých scénářích, jako je například každodenní cestování do práce atd. Jakmile zákazník vůz vrátí, může si buď objednat další testovací jízdu, nebo si domluvit schůzku v dealerství Ford.
Může se zdát pohoršující, že Ford si za testovací jízdy účtuje poplatky, nicméně automobilka zdůrazňuje, že výše poplatku je vypočítávána individuálně podle několika kritérií. Pokud se navíc zákazník rozhodne pro pořízení vozu, poplatek se mu automaticky odečte z ceny vozu.
Jak ukazují záběry a fotografie, zákazníci si již nyní mohou vybrat z poměrně pestré palety vozů, ve které nechybí Mondeo, Explorer, Taurus nebo nejprodávanější sportovní vůz světa, Ford Mustang.
Akce Super Test Drive poběží od 23. dubna a automobilka pevně věří, že tahle akce poskytne zákazníkům bohaté zážitky z testovaného vozu a třeba je i přesvědčí ke koupi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.