Většina z nás je zvyklá kupovat si v automatech vodu, kafe nebo rychlou svačinu, ovšem v Číně mají nově možnost pořídit si z nevšedního automatu rovnou nový automobil značky Ford. Právě tento americký výrobce se totiž spojil s čínskou společností Alibaba a společně vytvořili něco, co ve světě nemá obdoby.
Tato vskutku neobvyklá stavba, která byla vytvořena jako součást programu "Super Test Drive", se nachází ve čtvrti Baiyun čínského města Kanton a ve svých útrobách ukrývá 42 automobilů.
Pokud se chcete k automobilu z automatu dostat, potřebujete k tomu chytrý mobilní telefon se speciální aplikací, prostřednictvím které si automobil vyberete a zarezervujete. Následně ještě vyplníte několik údajů, zaplatíte menší poplatek a pořídíte selfie.
Na místě pak navštívíte malý kiosek, který vás identifikuje právě podle dříve pořízené selfie. Po potvrzení, že je vybraný vůz připravený, vám ho automat připraví na speciální parkovací místo. Tam už stačí jen do vozu nasednout a užívat si třídenní testovací jízdu.
Tři dny jsou na testovací jízdu až neobvykle dlouhá doba, nicméně automobilka zdůrazňuje, že zákazník tak dostává šanci vůz plně poznat a vyzkoušet si ho hned v několika různorodých scénářích, jako je například každodenní cestování do práce atd. Jakmile zákazník vůz vrátí, může si buď objednat další testovací jízdu, nebo si domluvit schůzku v dealerství Ford.
Může se zdát pohoršující, že Ford si za testovací jízdy účtuje poplatky, nicméně automobilka zdůrazňuje, že výše poplatku je vypočítávána individuálně podle několika kritérií. Pokud se navíc zákazník rozhodne pro pořízení vozu, poplatek se mu automaticky odečte z ceny vozu.
Jak ukazují záběry a fotografie, zákazníci si již nyní mohou vybrat z poměrně pestré palety vozů, ve které nechybí Mondeo, Explorer, Taurus nebo nejprodávanější sportovní vůz světa, Ford Mustang.
Akce Super Test Drive poběží od 23. dubna a automobilka pevně věří, že tahle akce poskytne zákazníkům bohaté zážitky z testovaného vozu a třeba je i přesvědčí ke koupi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?