Hora Elbrus je s výškou 5642 metrů nad mořem nejvyšší horou Ruska a díky své poloze na hranicích dvou kontinentů je také mnohými považována za nejvyšší horu Evropy. Nás ovšem nezajímá kvůli přírodním krásám, ale spíš kvůli lavinám, neboť jedna z nich nedávno na parkovišti zavalila hned několik automobilů.
Hora Elbrus je úchvatným přírodním monumentem, ovšem stejně jako ostatní vrcholy, i Elbrus občas umí ukázat odvrácenou sílu matky přírody. Na vlastní kůži se o tom mohli přesvědčit svědci drobného sesuvu laviny, která pomalu ale rozhodně zničila hned několik automobilů.
Během incidentu naštěstí nebyl nikdo zraněn, ovšem řada automobilů uvězněných pod lavinou bude nejspíš na odpis. Nejednalo se totiž o žádný prašan, ale o pořádně těžký sníh, který nejdříve několik automobilů pomalu odtlačil a až pak je sevřel.
Jedním z mála přeživších se překvapivě stala modrá Lada, kterou lavina s lehkostí přemístila o několik desítek metrů a nanejvýš ji pomačkala pár plechů. Zkrátka nic, s čím by si ruský kutil vybavený kladivem a kleštěmi neporadil.
Zajímavostí na videu je také sníh zbarvený do oranžové barvy. Nejde přitom o chybu záznamu ani o nečistoty. Na vině je podle všeho jemný prach, který do východní Evropy přivál vítr ze Sahary a Arabské pouště. Některé svahy na východě tak připomínají spíše záběry sci-fi filmů, jak nedávno upozornila BBC a Telegraph.
Obrovským štěstím bylo, že lavina se zastavila v dostatečné vzdálenosti od zástavby a infrastruktury, takže následky nejsou nijak tragické. I tak si ale malý bagr a pár chlapů s lopatama bude muset máknout.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.