Hora Elbrus je s výškou 5642 metrů nad mořem nejvyšší horou Ruska a díky své poloze na hranicích dvou kontinentů je také mnohými považována za nejvyšší horu Evropy. Nás ovšem nezajímá kvůli přírodním krásám, ale spíš kvůli lavinám, neboť jedna z nich nedávno na parkovišti zavalila hned několik automobilů.
Hora Elbrus je úchvatným přírodním monumentem, ovšem stejně jako ostatní vrcholy, i Elbrus občas umí ukázat odvrácenou sílu matky přírody. Na vlastní kůži se o tom mohli přesvědčit svědci drobného sesuvu laviny, která pomalu ale rozhodně zničila hned několik automobilů.
Během incidentu naštěstí nebyl nikdo zraněn, ovšem řada automobilů uvězněných pod lavinou bude nejspíš na odpis. Nejednalo se totiž o žádný prašan, ale o pořádně těžký sníh, který nejdříve několik automobilů pomalu odtlačil a až pak je sevřel.
Jedním z mála přeživších se překvapivě stala modrá Lada, kterou lavina s lehkostí přemístila o několik desítek metrů a nanejvýš ji pomačkala pár plechů. Zkrátka nic, s čím by si ruský kutil vybavený kladivem a kleštěmi neporadil.
Zajímavostí na videu je také sníh zbarvený do oranžové barvy. Nejde přitom o chybu záznamu ani o nečistoty. Na vině je podle všeho jemný prach, který do východní Evropy přivál vítr ze Sahary a Arabské pouště. Některé svahy na východě tak připomínají spíše záběry sci-fi filmů, jak nedávno upozornila BBC a Telegraph.
Obrovským štěstím bylo, že lavina se zastavila v dostatečné vzdálenosti od zástavby a infrastruktury, takže následky nejsou nijak tragické. I tak si ale malý bagr a pár chlapů s lopatama bude muset máknout.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.