Automobilka Jeep si již delší dobu pohrává s myšlenkou nabídnout vůz, který by byl ještě menší, než v současnosti nabízený Renegade. Zda na jeho stavbu dojde zatím bohužel nevíme, nicméně jasno bychom měli mít již 1. června tohoto roku.
Jeep plánuje oznámit své plány na dalších pět let během 1. června, na kdy je naplánována velká konference skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Během této akce pak budou prezentovány pětileté plány i zbytku značek pod křídly skupiny FCA, mezi které patří Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati nebo Ram.
Pokud by nový "baby" Jeep dostal zelenou, stal by se zřejmě tím nejdostupnějším modelem v nabídce. Svou cenou a velikostí by se usadil dokonce ještě pod modelem Renegade. „Menší vůz než Renegade je pro nás velice zajímavým a možnosti tohoto projektu aktivně zkoumáme," řekl v rozhovoru pro Autocar výkonný ředitel automobilky Jeep Mike Manley.
Automobilka by ráda využila současné obliby kompaktních SUV hned na několika světových trzích „Jsme svědky velkého nárůstu obliby kompaktních SUV v Evropě a trh by se pro ně mohl nalézt i v jižní Americe," dodal Manley.
Nový model by se však překvapivě neměl objevit v Číně, kde sice je velký zájem o kompaktní SUV, nicméně tamní zákazníci preferují domácí značky, které obvykle nabízejí větší poměr ceny a výkonu. O americkém trhu také nepadlo ani slovo.
Pokud by nejmenší Jeep skutečně dostal zelenou, počítá se s tím, že by se jeho základem mohlo stát šasi nové generace Fiatu Panda. Ostatně již model Renegade byl postaven na platformě Fiatu 500X. Pokud by tyto spekulace byly pravdivé, Jeep by pravděpodobně přišel pouze s vlastní karoserií a interiérem, přičemž pohonný systém by si nejspíše vypůjčil z Fiatu Panda 4x4.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.