Automobilka Jeep si již delší dobu pohrává s myšlenkou nabídnout vůz, který by byl ještě menší, než v současnosti nabízený Renegade. Zda na jeho stavbu dojde zatím bohužel nevíme, nicméně jasno bychom měli mít již 1. června tohoto roku.
Jeep plánuje oznámit své plány na dalších pět let během 1. června, na kdy je naplánována velká konference skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Během této akce pak budou prezentovány pětileté plány i zbytku značek pod křídly skupiny FCA, mezi které patří Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati nebo Ram.
Pokud by nový "baby" Jeep dostal zelenou, stal by se zřejmě tím nejdostupnějším modelem v nabídce. Svou cenou a velikostí by se usadil dokonce ještě pod modelem Renegade. „Menší vůz než Renegade je pro nás velice zajímavým a možnosti tohoto projektu aktivně zkoumáme," řekl v rozhovoru pro Autocar výkonný ředitel automobilky Jeep Mike Manley.
Automobilka by ráda využila současné obliby kompaktních SUV hned na několika světových trzích „Jsme svědky velkého nárůstu obliby kompaktních SUV v Evropě a trh by se pro ně mohl nalézt i v jižní Americe," dodal Manley.
Nový model by se však překvapivě neměl objevit v Číně, kde sice je velký zájem o kompaktní SUV, nicméně tamní zákazníci preferují domácí značky, které obvykle nabízejí větší poměr ceny a výkonu. O americkém trhu také nepadlo ani slovo.
Pokud by nejmenší Jeep skutečně dostal zelenou, počítá se s tím, že by se jeho základem mohlo stát šasi nové generace Fiatu Panda. Ostatně již model Renegade byl postaven na platformě Fiatu 500X. Pokud by tyto spekulace byly pravdivé, Jeep by pravděpodobně přišel pouze s vlastní karoserií a interiérem, přičemž pohonný systém by si nejspíše vypůjčil z Fiatu Panda 4x4.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?