Automobilka Jeep si již delší dobu pohrává s myšlenkou nabídnout vůz, který by byl ještě menší, než v současnosti nabízený Renegade. Zda na jeho stavbu dojde zatím bohužel nevíme, nicméně jasno bychom měli mít již 1. června tohoto roku.
Jeep plánuje oznámit své plány na dalších pět let během 1. června, na kdy je naplánována velká konference skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Během této akce pak budou prezentovány pětileté plány i zbytku značek pod křídly skupiny FCA, mezi které patří Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati nebo Ram.
Pokud by nový "baby" Jeep dostal zelenou, stal by se zřejmě tím nejdostupnějším modelem v nabídce. Svou cenou a velikostí by se usadil dokonce ještě pod modelem Renegade. „Menší vůz než Renegade je pro nás velice zajímavým a možnosti tohoto projektu aktivně zkoumáme," řekl v rozhovoru pro Autocar výkonný ředitel automobilky Jeep Mike Manley.
Automobilka by ráda využila současné obliby kompaktních SUV hned na několika světových trzích „Jsme svědky velkého nárůstu obliby kompaktních SUV v Evropě a trh by se pro ně mohl nalézt i v jižní Americe," dodal Manley.
Nový model by se však překvapivě neměl objevit v Číně, kde sice je velký zájem o kompaktní SUV, nicméně tamní zákazníci preferují domácí značky, které obvykle nabízejí větší poměr ceny a výkonu. O americkém trhu také nepadlo ani slovo.
Pokud by nejmenší Jeep skutečně dostal zelenou, počítá se s tím, že by se jeho základem mohlo stát šasi nové generace Fiatu Panda. Ostatně již model Renegade byl postaven na platformě Fiatu 500X. Pokud by tyto spekulace byly pravdivé, Jeep by pravděpodobně přišel pouze s vlastní karoserií a interiérem, přičemž pohonný systém by si nejspíše vypůjčil z Fiatu Panda 4x4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?