Automobilka Jeep si již delší dobu pohrává s myšlenkou nabídnout vůz, který by byl ještě menší, než v současnosti nabízený Renegade. Zda na jeho stavbu dojde zatím bohužel nevíme, nicméně jasno bychom měli mít již 1. června tohoto roku.
Jeep plánuje oznámit své plány na dalších pět let během 1. června, na kdy je naplánována velká konference skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Během této akce pak budou prezentovány pětileté plány i zbytku značek pod křídly skupiny FCA, mezi které patří Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati nebo Ram.
Pokud by nový "baby" Jeep dostal zelenou, stal by se zřejmě tím nejdostupnějším modelem v nabídce. Svou cenou a velikostí by se usadil dokonce ještě pod modelem Renegade. „Menší vůz než Renegade je pro nás velice zajímavým a možnosti tohoto projektu aktivně zkoumáme," řekl v rozhovoru pro Autocar výkonný ředitel automobilky Jeep Mike Manley.
Automobilka by ráda využila současné obliby kompaktních SUV hned na několika světových trzích „Jsme svědky velkého nárůstu obliby kompaktních SUV v Evropě a trh by se pro ně mohl nalézt i v jižní Americe," dodal Manley.
Nový model by se však překvapivě neměl objevit v Číně, kde sice je velký zájem o kompaktní SUV, nicméně tamní zákazníci preferují domácí značky, které obvykle nabízejí větší poměr ceny a výkonu. O americkém trhu také nepadlo ani slovo.
Pokud by nejmenší Jeep skutečně dostal zelenou, počítá se s tím, že by se jeho základem mohlo stát šasi nové generace Fiatu Panda. Ostatně již model Renegade byl postaven na platformě Fiatu 500X. Pokud by tyto spekulace byly pravdivé, Jeep by pravděpodobně přišel pouze s vlastní karoserií a interiérem, přičemž pohonný systém by si nejspíše vypůjčil z Fiatu Panda 4x4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.