K nákupu elektrických služebních vozidel značky Tesla se již rozhodlo několik evropských států, nicméně švýcarský kanton Base-Stadt bude vůbec prvním, který vymění své neekologické dieselové vozy za nové Tesly Model X-100D
Stejně jako u dalších evropských policejních sborů, i u toho švýcarského platí, že hlavním důvodem k přechodu na elektrické služební vozy je touha prezentovat svůj ohled na životní prostředí. Se starými služebními vozy vybavenými dieselovými motory to ale příliš nefunguje.
Švýcarské policejní oddělení v kantonu Basel-Stadt se proto rozhodlo, že pořídí hned sedm elektrických SUV Tesla Model X-100D, které následně nechá upravit společností Dutch Security pro potřeby policejní činnosti.
V prohlášení, které policisté vydali minulý týden, se uvádí, že policisté zvolili své nové služební vozy po pečlivé analýze a zvážení všech kladů a záporů při nasazení elektromobilů v rámci policejního sboru. Nákup elektromobilů sice bude o cca milion dražší, než v případě podobných dieselových vozidel, nicméně policisté se těší na lacinější provoz a údržbu, což se nakonec stalo dostatečně pádným argumentem pro koupi.
Někdo může namítat, že dojezd elektromobilů je pro služby policie stále příliš nízký, ovšem i na tento argument mají policisté odpověď. Průměrný denní nájezd služebního vozu se totiž pohybuje okolo 200 km, přičemž Model X zvládne na nabití až 500 km.
„Požadavky policejního oddělení z příslušného kantonu mohou být naplněny pouze dodávkou některého z elektrických vozidel na trhu, dodala policie v tiskovém prohlášení.
Pro informaci ještě doplníme: Tesla Model X byla představena v roce 2015, kdy v nabídce doplnila sedan Model S. Obě vozidla jsou přitom postavena na stejném šasi, takže Model X se dá označit za Model S na steroidech. Ve srovnání s klasickými služebními vozy je pak Model X prostornější a zvládne i větší náklad.
Cenu nákupu ani dodatečných úprav se nám zjistit nepodařilo, nicméně neúspěšní konkurenti ve výběrovém řízení už nyní dodávají, že vláda vydává peníze za automobily, které ještě nikde nemuseli projít všemi potřebnými zkouškami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.