K nákupu elektrických služebních vozidel značky Tesla se již rozhodlo několik evropských států, nicméně švýcarský kanton Base-Stadt bude vůbec prvním, který vymění své neekologické dieselové vozy za nové Tesly Model X-100D
Stejně jako u dalších evropských policejních sborů, i u toho švýcarského platí, že hlavním důvodem k přechodu na elektrické služební vozy je touha prezentovat svůj ohled na životní prostředí. Se starými služebními vozy vybavenými dieselovými motory to ale příliš nefunguje.
Švýcarské policejní oddělení v kantonu Basel-Stadt se proto rozhodlo, že pořídí hned sedm elektrických SUV Tesla Model X-100D, které následně nechá upravit společností Dutch Security pro potřeby policejní činnosti.
V prohlášení, které policisté vydali minulý týden, se uvádí, že policisté zvolili své nové služební vozy po pečlivé analýze a zvážení všech kladů a záporů při nasazení elektromobilů v rámci policejního sboru. Nákup elektromobilů sice bude o cca milion dražší, než v případě podobných dieselových vozidel, nicméně policisté se těší na lacinější provoz a údržbu, což se nakonec stalo dostatečně pádným argumentem pro koupi.
Někdo může namítat, že dojezd elektromobilů je pro služby policie stále příliš nízký, ovšem i na tento argument mají policisté odpověď. Průměrný denní nájezd služebního vozu se totiž pohybuje okolo 200 km, přičemž Model X zvládne na nabití až 500 km.
„Požadavky policejního oddělení z příslušného kantonu mohou být naplněny pouze dodávkou některého z elektrických vozidel na trhu, dodala policie v tiskovém prohlášení.
Pro informaci ještě doplníme: Tesla Model X byla představena v roce 2015, kdy v nabídce doplnila sedan Model S. Obě vozidla jsou přitom postavena na stejném šasi, takže Model X se dá označit za Model S na steroidech. Ve srovnání s klasickými služebními vozy je pak Model X prostornější a zvládne i větší náklad.
Cenu nákupu ani dodatečných úprav se nám zjistit nepodařilo, nicméně neúspěšní konkurenti ve výběrovém řízení už nyní dodávají, že vláda vydává peníze za automobily, které ještě nikde nemuseli projít všemi potřebnými zkouškami.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?