K nákupu elektrických služebních vozidel značky Tesla se již rozhodlo několik evropských států, nicméně švýcarský kanton Base-Stadt bude vůbec prvním, který vymění své neekologické dieselové vozy za nové Tesly Model X-100D
Stejně jako u dalších evropských policejních sborů, i u toho švýcarského platí, že hlavním důvodem k přechodu na elektrické služební vozy je touha prezentovat svůj ohled na životní prostředí. Se starými služebními vozy vybavenými dieselovými motory to ale příliš nefunguje.
Švýcarské policejní oddělení v kantonu Basel-Stadt se proto rozhodlo, že pořídí hned sedm elektrických SUV Tesla Model X-100D, které následně nechá upravit společností Dutch Security pro potřeby policejní činnosti.
V prohlášení, které policisté vydali minulý týden, se uvádí, že policisté zvolili své nové služební vozy po pečlivé analýze a zvážení všech kladů a záporů při nasazení elektromobilů v rámci policejního sboru. Nákup elektromobilů sice bude o cca milion dražší, než v případě podobných dieselových vozidel, nicméně policisté se těší na lacinější provoz a údržbu, což se nakonec stalo dostatečně pádným argumentem pro koupi.
Někdo může namítat, že dojezd elektromobilů je pro služby policie stále příliš nízký, ovšem i na tento argument mají policisté odpověď. Průměrný denní nájezd služebního vozu se totiž pohybuje okolo 200 km, přičemž Model X zvládne na nabití až 500 km.
„Požadavky policejního oddělení z příslušného kantonu mohou být naplněny pouze dodávkou některého z elektrických vozidel na trhu, dodala policie v tiskovém prohlášení.
Pro informaci ještě doplníme: Tesla Model X byla představena v roce 2015, kdy v nabídce doplnila sedan Model S. Obě vozidla jsou přitom postavena na stejném šasi, takže Model X se dá označit za Model S na steroidech. Ve srovnání s klasickými služebními vozy je pak Model X prostornější a zvládne i větší náklad.
Cenu nákupu ani dodatečných úprav se nám zjistit nepodařilo, nicméně neúspěšní konkurenti ve výběrovém řízení už nyní dodávají, že vláda vydává peníze za automobily, které ještě nikde nemuseli projít všemi potřebnými zkouškami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.