K nákupu elektrických služebních vozidel značky Tesla se již rozhodlo několik evropských států, nicméně švýcarský kanton Base-Stadt bude vůbec prvním, který vymění své neekologické dieselové vozy za nové Tesly Model X-100D
Stejně jako u dalších evropských policejních sborů, i u toho švýcarského platí, že hlavním důvodem k přechodu na elektrické služební vozy je touha prezentovat svůj ohled na životní prostředí. Se starými služebními vozy vybavenými dieselovými motory to ale příliš nefunguje.
Švýcarské policejní oddělení v kantonu Basel-Stadt se proto rozhodlo, že pořídí hned sedm elektrických SUV Tesla Model X-100D, které následně nechá upravit společností Dutch Security pro potřeby policejní činnosti.
V prohlášení, které policisté vydali minulý týden, se uvádí, že policisté zvolili své nové služební vozy po pečlivé analýze a zvážení všech kladů a záporů při nasazení elektromobilů v rámci policejního sboru. Nákup elektromobilů sice bude o cca milion dražší, než v případě podobných dieselových vozidel, nicméně policisté se těší na lacinější provoz a údržbu, což se nakonec stalo dostatečně pádným argumentem pro koupi.
Někdo může namítat, že dojezd elektromobilů je pro služby policie stále příliš nízký, ovšem i na tento argument mají policisté odpověď. Průměrný denní nájezd služebního vozu se totiž pohybuje okolo 200 km, přičemž Model X zvládne na nabití až 500 km.
„Požadavky policejního oddělení z příslušného kantonu mohou být naplněny pouze dodávkou některého z elektrických vozidel na trhu, dodala policie v tiskovém prohlášení.
Pro informaci ještě doplníme: Tesla Model X byla představena v roce 2015, kdy v nabídce doplnila sedan Model S. Obě vozidla jsou přitom postavena na stejném šasi, takže Model X se dá označit za Model S na steroidech. Ve srovnání s klasickými služebními vozy je pak Model X prostornější a zvládne i větší náklad.
Cenu nákupu ani dodatečných úprav se nám zjistit nepodařilo, nicméně neúspěšní konkurenti ve výběrovém řízení už nyní dodávají, že vláda vydává peníze za automobily, které ještě nikde nemuseli projít všemi potřebnými zkouškami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.