Tesle už se konečně podařilo nastartovat výrobu nového Modelu 3, nicméně zatím se vyrábí pouze v jediné variantě - samozřejmě té nejdražší, na které má automobilka největší zisk. Řada zákazníků ale stále očekává příchod dalších modelů, mezi kterými je i základní verze s menší baterií nebo dlouho slibovaný model s pohonem všech kol.
První dvě představené varianty Tesly Model 3 nabízely rozdílné výkony a dojezdy, nicméně jedno měly společné: pohon pouze zadní nápravy. Řada zájemců se proto rozhodla raději počkat na představení modelu s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol, nicméně jeho příchod se pravděpodobně opozdí.
Ostatně jak se dalo očekávat, spolu se zpožděním výroby nastalo i zpoždění v představení nových modelů. Varianta Modelu 3 s pohonem všech kol měla dorazit již v polovině roku 2018, nicméně podle zpráv webu InsideEvs se zdá, že dorazí nejdříve až ke konci roku.
Zpoždění ale nabírá i základní varianta Tesly Model 3, tedy vůz s menší baterií, nižším výkonem a nižším dojezdem. Automobilka se totiž v současnosti zaměřila pouze na výkonnější model, jehož výroba je výnosnější a zřejmě i snazší, neboť většina příplatkového vybavení je zahrnuta již ve standardu.
Tesla Model 3 je přitom klíčovým modelem, který pravděpodobně ještě v tomto roce rozhodne, zda automobilka přežije nebo ne. Podle posledních ekonomických výsledků totiž Tesla těžce prodělává a pokud se situace rychle nezmění, mohla by se ocitnout na dně už koncem léta.
Elon Musk už sice několikrát dokázal předejít nejhorším scénářům svými vizemi a emisemi dluhopisů, nicméně nabízí se otázka, jak dlouho se ještě investoři spokojí se sliby, které se zatím nemohou opřít o nic reálného.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.