Tesle už se konečně podařilo nastartovat výrobu nového Modelu 3, nicméně zatím se vyrábí pouze v jediné variantě - samozřejmě té nejdražší, na které má automobilka největší zisk. Řada zákazníků ale stále očekává příchod dalších modelů, mezi kterými je i základní verze s menší baterií nebo dlouho slibovaný model s pohonem všech kol.
První dvě představené varianty Tesly Model 3 nabízely rozdílné výkony a dojezdy, nicméně jedno měly společné: pohon pouze zadní nápravy. Řada zájemců se proto rozhodla raději počkat na představení modelu s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol, nicméně jeho příchod se pravděpodobně opozdí.
Ostatně jak se dalo očekávat, spolu se zpožděním výroby nastalo i zpoždění v představení nových modelů. Varianta Modelu 3 s pohonem všech kol měla dorazit již v polovině roku 2018, nicméně podle zpráv webu InsideEvs se zdá, že dorazí nejdříve až ke konci roku.
Zpoždění ale nabírá i základní varianta Tesly Model 3, tedy vůz s menší baterií, nižším výkonem a nižším dojezdem. Automobilka se totiž v současnosti zaměřila pouze na výkonnější model, jehož výroba je výnosnější a zřejmě i snazší, neboť většina příplatkového vybavení je zahrnuta již ve standardu.
Tesla Model 3 je přitom klíčovým modelem, který pravděpodobně ještě v tomto roce rozhodne, zda automobilka přežije nebo ne. Podle posledních ekonomických výsledků totiž Tesla těžce prodělává a pokud se situace rychle nezmění, mohla by se ocitnout na dně už koncem léta.
Elon Musk už sice několikrát dokázal předejít nejhorším scénářům svými vizemi a emisemi dluhopisů, nicméně nabízí se otázka, jak dlouho se ještě investoři spokojí se sliby, které se zatím nemohou opřít o nic reálného.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.