Již v létě minulého roku se na internetu objevilo červené Subaru Impreza WRX, které bylo použito při natáčení akčních scén ve filmu Baby Driver. Jednalo se však o jeden z cca 5 kusů, který byl navíc upraven na náhon pouze zadní nápravy. Tentokrát se ale na trh dostalo plnotučné WRX, kterému nechybí vůbec nic. Ba naopak
První Subaru Impreza WRX, které se na trhu objevilo někdy koncem léta minulého roku, sice bylo používáno během natáčení filmu, nicméně kvůli akčním záběrům bylo upraveno na zadokolku. Tentokrát se ale díváme na poctivé WRX s pohonem všech kol a několika výraznými úpravami.
Vůz, který bude dražen společností Mecum Auctions příští měsíc v Houstonu, je jedním z dalších kaskadérských vozů, který si štáb pro natáčení akčních scén patřičně upravil.
V interiéru je tak k vidění vcelku nenápadná páka ruční brzdy vyráběná na CNC stroji, přední diferenciál pochází od společnosti OS Giken, zadní samosvorný diferenciál dodalo Cusco, v motoru běhají kované písty CP a spojka je Exedy „Stage 1". Pokud by vám výpis těchto pojmů byl cizí, pak věřte, že někdo při úpravě nehleděl na ceny a snažil se z auta dostat opravdu maximum schopností a zábavy.
Mimochodem, vozu sice zůstal pohon všech kol, nicméně nejedná se o standardní sériové provedení, ale o variantu ST1, kterou instalovala společnost Allpro Subaru, takže nový majitel si bude moci s vozem dovolit opravdu hodně. Ale snad ho nenapadne vykrádat s ním banky...
Kromě vozu dostane nový majitel i řadu dokumentů, které popisují všechny úpravy a jejich ceny. Skutečné milovníky filmu pak jistě nadchne i výběr záběrů, na kterých se vůz objevil před kamerou.
Společnost Mecum bohužel nesdělila, jaká bude vyvolávací cena, nebo jaká částka se při prodeji očekává. Připomínáme však, že minulý vůz se vydražil za téměř 70 000 dolarů (cca 1 450 000 Kč). Ceny za slavné filmové vozy zkrátka nikdy nebyly nízké.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?