Zprávy o včerejší nehodě autonomního vozidla společnosti Uber, které srazilo a usmrtilo neznámou ženu, obletěly během chvíle celý svět. Většina lidí předpokládala, že následky za zabití ponese společnost Uber, nicméně nyní se zdá, že vina možná nebyl na straně autonomního vozidla.
Velitel policie ve městě Tempe (stát Arizona, USA) sdělil zpravodajskému webu San Francisco Chronicle, že podle prvotního vyšetřování se zdá, že společnost Uber a její systém autonomního řízení nenesou na nehodě vinu.
Oběť nehody, devětačtyřicetiletá Elaine Herzberg, měla jít kolem desáté hodiny na chodníku vedle silnice a tlačit kolo naplněné nákupními taškami. Znenadání ale vstoupila do silnice, kde byla sražena Volvem XC90 společnosti Uber, za jehož volantem sice seděl člověk ,nicméně vůz byl v autonomním režimu a cestoval rychlostí 38 mil za hodinu (61 km/h) v zóně, kde je maximální povolená rychlost 35 mil za hodinu (56 km/h).
„Řidič vypověděl, že to bylo jako záblesk, když žena vstoupila před jeho vůz", řekl policejní velitel Sylvia Moir. Podle řidiče bylo „prvním varováním před nehodou samotný zvuk nárazu", tedy situace se udála tak rychle, že nebylo možné reagovat.
Když na místo dorazili záchranáři, sražená žena byla v bezvědomí. Po převozu do nemocnice ale následkům svých zranění podlehla. Stala se tak první známou obětí srážky autonomního vozidla s chodcem.
Policie má k dispozici minimálně dvě videa ze samotného vozu. První snímala dění před automobilem a druhá pak kabinu a řidiče. Podle vyjádření policistů „Je víceméně jasné, že zabránit této nehodě by bylo v každém případě velice obtížné, neboť ženy vstoupila ze stínu přímo do silnice."
Policie sice samotné video nezveřejnila, nicméně podle webu Autoblog bylo místo, kde se nehoda odehrála, velice tmavé a prakticky bez osvětlení. Dobře osvětlený přechod se přitom nacházel zhruba jen 91 metrů od místa nehody. Policisté tak rovnou varovali ostatní chodce, aby raději využívali osvětlené přechod, než aby se vydávali napříč silnicí na špatně osvětlených místech.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?