Zprávy o včerejší nehodě autonomního vozidla společnosti Uber, které srazilo a usmrtilo neznámou ženu, obletěly během chvíle celý svět. Většina lidí předpokládala, že následky za zabití ponese společnost Uber, nicméně nyní se zdá, že vina možná nebyl na straně autonomního vozidla.
Velitel policie ve městě Tempe (stát Arizona, USA) sdělil zpravodajskému webu San Francisco Chronicle, že podle prvotního vyšetřování se zdá, že společnost Uber a její systém autonomního řízení nenesou na nehodě vinu.
Oběť nehody, devětačtyřicetiletá Elaine Herzberg, měla jít kolem desáté hodiny na chodníku vedle silnice a tlačit kolo naplněné nákupními taškami. Znenadání ale vstoupila do silnice, kde byla sražena Volvem XC90 společnosti Uber, za jehož volantem sice seděl člověk ,nicméně vůz byl v autonomním režimu a cestoval rychlostí 38 mil za hodinu (61 km/h) v zóně, kde je maximální povolená rychlost 35 mil za hodinu (56 km/h).
„Řidič vypověděl, že to bylo jako záblesk, když žena vstoupila před jeho vůz", řekl policejní velitel Sylvia Moir. Podle řidiče bylo „prvním varováním před nehodou samotný zvuk nárazu", tedy situace se udála tak rychle, že nebylo možné reagovat.
Když na místo dorazili záchranáři, sražená žena byla v bezvědomí. Po převozu do nemocnice ale následkům svých zranění podlehla. Stala se tak první známou obětí srážky autonomního vozidla s chodcem.
Policie má k dispozici minimálně dvě videa ze samotného vozu. První snímala dění před automobilem a druhá pak kabinu a řidiče. Podle vyjádření policistů „Je víceméně jasné, že zabránit této nehodě by bylo v každém případě velice obtížné, neboť ženy vstoupila ze stínu přímo do silnice."
Policie sice samotné video nezveřejnila, nicméně podle webu Autoblog bylo místo, kde se nehoda odehrála, velice tmavé a prakticky bez osvětlení. Dobře osvětlený přechod se přitom nacházel zhruba jen 91 metrů od místa nehody. Policisté tak rovnou varovali ostatní chodce, aby raději využívali osvětlené přechod, než aby se vydávali napříč silnicí na špatně osvětlených místech.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.