Škoda Buggy nebo Trekka? Yeti nebyl první, tyhle zapomenuté modely vznikly dávno před ním

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. března 2018, 13:05 Aktualizováno 20.3.2018, 15:05 Google+

Na 30. ročníku výstavy historických vozidel a youngtimerů Techno Classica v německém Essenu představí Škoda Auto ve dnech 21. až 25. března řadu unikátních vozů, které formovaly její 123letou historii. Vedle modelů se zvýšenou průchodností terénem půjde o zástupce třídy luxusních vozů, výrazné milníky na poli motorsportu i ve výrobě otevřených modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Trekka se dodávala s některou z prakticky řešených dvou- až osmimístných karoserií. Díky malým převisům a solidní světlé výšce si dobře vedla i v terénu, ačkoli disponovala jen pohonem zadních kol.

Škoda Trekka se dodávala s některou z prakticky řešených dvou- až osmimístných karoserií. Díky malým převisům a solidní světlé výšce si dobře vedla i v terénu, ačkoli disponovala jen pohonem zadních kol. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Dominantou expozice automobilky Škoda budou vozy, které lze zařadit jako historické předchůdce dnes velmi oblíbené kategorie SUV. Škoda Auto má v této oblasti velké zkušenosti, zejména ve stavbě vozidel se zvýšenou průchodností terénem a konstrukční robustností.

To je případ všestranného vozu Trekka, který vznikal v letech 1966 až 1972 na Novém Zélandu na vozu Škoda OCTAVIA a s rozsáhlým využitím jeho technických skupin, včetně motoru, převodovky či náprav. Trekka se dodávala s některou z prakticky řešených dvou- až osmimístných karoserií, díky malým převisům a solidní světlé výšce si dobře vedla i v terénu, ačkoli disponovala jen pohonem zadních kol.

Na bázi úspěšného modelu Škoda 1101 Tudor vznikl v roce 1947 otevřený vojenský vůz s účelně střiženou karoserií, vybavenou mimo jiné i sklopným čelním sklem a plátěnou stahovací střechou. Verze Škoda 1101 VO (a později P) sloužily armádě a bezpečnostních složkách. V roce 1952 pak debutoval typ Škoda 973 ,Babeta‘. Jen 3,5 metru dlouhý terénní vůz se vyznačoval přiřaditelným pohonem předních kol a extrémně dobrou průchodností terénem. Zvládal 58-procentní stoupání, překonával překážky vysoké 25 centimetrů a nezastavily ho ani 60 cm hluboké brody, do paměti veřejnosti se zapsal účinkováním v hudebním filmu Kdyby tisíc klarinetů.

Zábavu v terénu evokuje na výstavě v Essenu Škoda Buggy typ 736, která na počátku 70. let vystihla módní trend lehkých « plážových » vozidel. Na podvozku modelu Škoda 100/110 se čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 53 k vzniklo v letech 1972 až 1975 pět návrhů
nevšední buggy – jeden ve vývojovém oddělení automobilky, čtyři další v jejím odborném učilišti.

Vstup do segmentu SUV zahájila Škoda Auto v březnu 2005, když na ženevském autosalonu představila atraktivní studii Yeti, v září téhož roku pak na autosalonu ve Frankfurtu následovalo otevřené provedení Škoda Yeti Cabrio - zářivě oranžová studie s odnímatelnou pevnou střechou nad předními sedadly a stahovací plátěnou střechou nad druhou řadou sedadel.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Buggy nebo Trekka? Yeti nebyl první, tyhle zapomenuté modely vznikly dávno před ním

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Polští diváci vytáhli závodní Fiat z příkopu holýma rukama

VIDEO: Poláci předvedli pořádné závodní nadšení, zapadlý Fiat vytáhli na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud