Britští technici a designéři si zřejmě udělali výlet k českému supermarketu, kde si všimli tabulky „auto není trezor." Jak jinak si lze totiž vysvětlit, že do prémiového SUV Bentley Bentayga nyní nabízejí malou bezpečnostní schránku, k jejímuž otevření vám kromě klíče poslouží i otisk prstu?
Pokud patříte k těm pár šťastlivcům, kteří si mohou dovolit utratit téměř 6 milionů korun za nové Bentley Bentayga, pak sebou nejspíš nosíte i řadu cenností, o které byste neradi přišli. A právě k úschově podobných cenností bude nejspíš sloužit nová uzamykatelná schránka, která usídlila ve středové konzoli pod loketní opěrkou.
Na první pohled se nejedná o příliš velký prostor, takže na schovávání pistole zapomeňte, nicméně pokud si potřebujete odložit cenné hodinky, sponu s bankovkami, flash-disk se státním tajemstvím nebo konspirační mobilní telefon, prostoru bude více než dost.
Schránka je navíc čalouněna, takže se nemusíte bát žádného poškození ani škrábanců. Při uložení mobilního telefonu zde navíc naleznete i USB porty k nabíjení nebo připojení k palubnímu multimediálnímu systému. Jednou z největší předností je ale fakt, že už nikdy nebudete muset hledat klíče. Schránka je totiž vybavena čtečkou otisků prstů, která má navíc paměť hned pro několik osob.
Vývoj této drobnosti mají na svědomí lidé z oddělení Mulliner, kteří se běžně zabývají vývojem různých speciálních edicí. V minulosti jsme tak mohli vidět jejich podpis na speciální edici pro rybáře s oblibou v muškaření, nebo na variantě určené pro sokolníky. Vždy se přitom jednalo o přehlídku nejluxusnějších materiálů v kombinaci s unikátním uspořádáním interiéru a zavazadlového prostoru.
Tato bezpečnostní schránka je tak dost možná prvním prakticky využitelným dílem z nabídky Mulliner, za kterou by si mohlo chtít připlatit více zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.