Britští technici a designéři si zřejmě udělali výlet k českému supermarketu, kde si všimli tabulky „auto není trezor." Jak jinak si lze totiž vysvětlit, že do prémiového SUV Bentley Bentayga nyní nabízejí malou bezpečnostní schránku, k jejímuž otevření vám kromě klíče poslouží i otisk prstu?
Pokud patříte k těm pár šťastlivcům, kteří si mohou dovolit utratit téměř 6 milionů korun za nové Bentley Bentayga, pak sebou nejspíš nosíte i řadu cenností, o které byste neradi přišli. A právě k úschově podobných cenností bude nejspíš sloužit nová uzamykatelná schránka, která usídlila ve středové konzoli pod loketní opěrkou.
Na první pohled se nejedná o příliš velký prostor, takže na schovávání pistole zapomeňte, nicméně pokud si potřebujete odložit cenné hodinky, sponu s bankovkami, flash-disk se státním tajemstvím nebo konspirační mobilní telefon, prostoru bude více než dost.
Schránka je navíc čalouněna, takže se nemusíte bát žádného poškození ani škrábanců. Při uložení mobilního telefonu zde navíc naleznete i USB porty k nabíjení nebo připojení k palubnímu multimediálnímu systému. Jednou z největší předností je ale fakt, že už nikdy nebudete muset hledat klíče. Schránka je totiž vybavena čtečkou otisků prstů, která má navíc paměť hned pro několik osob.
Vývoj této drobnosti mají na svědomí lidé z oddělení Mulliner, kteří se běžně zabývají vývojem různých speciálních edicí. V minulosti jsme tak mohli vidět jejich podpis na speciální edici pro rybáře s oblibou v muškaření, nebo na variantě určené pro sokolníky. Vždy se přitom jednalo o přehlídku nejluxusnějších materiálů v kombinaci s unikátním uspořádáním interiéru a zavazadlového prostoru.
Tato bezpečnostní schránka je tak dost možná prvním prakticky využitelným dílem z nabídky Mulliner, za kterou by si mohlo chtít připlatit více zákazníků.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?