Podle rozhodnutí německého soudu musí automobilka Volkswagen znovu zaměstnat jistého Samira B., který byl v roce 2016 popuštěn kvůli možnému napojení na takzvaný Islámský stát a hrozilo u něj nebezpečí spáchání teroristického útoku.
Jak informoval britský magazín Daily Mail, Samir B. (30) pracoval pro automobilku VW zhruba 8 let na pozici montéra pneumatik. K jeho propuštění však došlo poté, co měl ostatním zaměstnancům vyhrožovat slovy, že "všichni zemřou". Často měl také mluvit o svém odhodlání připojit se k takzvanému Islámskému státu.
Automobilka brala výhrůžky svým zaměstnancům skutečně vážně a navíc se obávala teroristického útoku, který by se mohl odehrát například během pravidelných schůzek akcionářů a zaměstnanců na ředitelství automobilky ve Wolfsburgu. Během těchto akcí se totiž na jednom místě shází stovky lidí.
Automobilka přitom měla ke svému rozhodnutí řadu pádných důvodů. Dva blízcí Samirovi přátelé totiž podle všeho v roce 2014 odletěli do Sýrie a připojili se k bojovníkům takzvaného Islámského státu. Oba však byli během bojů zabiti.
Samotný Samir se pak pokusil v roce 2014 odletět do Turecka, ovšem na letišti v Hanoveru ho zastavili policisté s částkou 9350 euro (cca 238000 Kč) v hotovosti a dronem. Úřady byly přesvědčeny, že jeho plánem bylo překročit Syrsko-Turecké hranice a připojit se k IS. I z toho důvodu mu byl zabaven pas.
Podle advokátů automobilky by navíc měly existovat jasné důkazy, podle kterých měl být Samir B. zapojen do rekrutování a podpory bojovníků islámského státu z Wolfsburgu a okolí. Podle advokátů tedy automobilka neměla jinou možnost, než pracovní poměr ukončit.
Samir B. však automobilku zažaloval, neboť podle jeho názoru bylo propuštění protiprávní - a soud v Hannoveru rozhodl v jeho prospěch. Podle soudce nebyla automobilka schopna prokázat, že by byl "provozní klid" nějak "specificky narušen".
Ještě během soudního řízení měla automobilka nabídnout vyrovnání ve výši 65 000 euro (1,6 mil. Kč), nicméně to měl právní zástupce Samira B. odmítnout, jak uvedl Bild.de. Automobilka tak má měsíc, aby zaměstnance znovu přijala. Zahraniční média však uvádí, že se automobilka pravděpodobně odvolá k vyššímu soudu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.