Podle rozhodnutí německého soudu musí automobilka Volkswagen znovu zaměstnat jistého Samira B., který byl v roce 2016 popuštěn kvůli možnému napojení na takzvaný Islámský stát a hrozilo u něj nebezpečí spáchání teroristického útoku.
Jak informoval britský magazín Daily Mail, Samir B. (30) pracoval pro automobilku VW zhruba 8 let na pozici montéra pneumatik. K jeho propuštění však došlo poté, co měl ostatním zaměstnancům vyhrožovat slovy, že "všichni zemřou". Často měl také mluvit o svém odhodlání připojit se k takzvanému Islámskému státu.
Automobilka brala výhrůžky svým zaměstnancům skutečně vážně a navíc se obávala teroristického útoku, který by se mohl odehrát například během pravidelných schůzek akcionářů a zaměstnanců na ředitelství automobilky ve Wolfsburgu. Během těchto akcí se totiž na jednom místě shází stovky lidí.
Automobilka přitom měla ke svému rozhodnutí řadu pádných důvodů. Dva blízcí Samirovi přátelé totiž podle všeho v roce 2014 odletěli do Sýrie a připojili se k bojovníkům takzvaného Islámského státu. Oba však byli během bojů zabiti.
Samotný Samir se pak pokusil v roce 2014 odletět do Turecka, ovšem na letišti v Hanoveru ho zastavili policisté s částkou 9350 euro (cca 238000 Kč) v hotovosti a dronem. Úřady byly přesvědčeny, že jeho plánem bylo překročit Syrsko-Turecké hranice a připojit se k IS. I z toho důvodu mu byl zabaven pas.
Podle advokátů automobilky by navíc měly existovat jasné důkazy, podle kterých měl být Samir B. zapojen do rekrutování a podpory bojovníků islámského státu z Wolfsburgu a okolí. Podle advokátů tedy automobilka neměla jinou možnost, než pracovní poměr ukončit.
Samir B. však automobilku zažaloval, neboť podle jeho názoru bylo propuštění protiprávní - a soud v Hannoveru rozhodl v jeho prospěch. Podle soudce nebyla automobilka schopna prokázat, že by byl "provozní klid" nějak "specificky narušen".
Ještě během soudního řízení měla automobilka nabídnout vyrovnání ve výši 65 000 euro (1,6 mil. Kč), nicméně to měl právní zástupce Samira B. odmítnout, jak uvedl Bild.de. Automobilka tak má měsíc, aby zaměstnance znovu přijala. Zahraniční média však uvádí, že se automobilka pravděpodobně odvolá k vyššímu soudu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.