Na světě existují stovky různých automobilů, se kterými se můžete bezstarostně prohánět i po těch nejhorších silnicích světa. McLaren 720S, jakožto zástupce z třídy supersportů, k nim ale rozhodně nepatří. Některé jeho bezstarostné majitele to přesto od různých pokusů nezastaví.
Vyrazit mimo zpevněné silnice s automobilem jako je McLaren 720S zní jako neuvěřitelně stupidní nápad, ovšem ani to některé jedince nezastaví od jeho realizace. A k překvapení všech přihlížejících to vlastně ani ze začátku neprobíhalo tak špatně, jak by se dalo očekávat.
Nevíme kdy ani kde bylo tohle video natočeno, nicméně jistý Floris Dullaart ho vystavil na Youtube začátkem září minulého roku s komentářem Offroad v McLarenu 720S. Ke skutečnému off-roadu to sice mělo daleko, nicméně na poměry supersportů to byla skutečná výzva.
Už první překážka, kterou byl jakýsi odvodňovací příkop, dala řidiči pořádně zabrat. Díky pomoci navigátora se však McLaren dokázal přes strouhu dostat, aniž by někde škrtal podvozkem či nárazníkem. Jak se ovšem za chvíli ukázalo, tohle byl jen slabý odvar.
Jakmile totiž řidič popojel o pár dalších metrů, narazil na vyjetou kolej, která nejspíš McLaren zastavila. Ostatně z videa je patrné, že se řidič snaží koleji vyhnout, ovšem vůz do ní pomalu zapadá a vzdálenost mezi povrchem a předním nárazníkem se výrazně zmenšuje. Jak špatně tenhle experiment dopadl ale netušíme, neboť kameraman a navigátor v jedné osobě raději vypnul nahrávání.
Příliš nechápeme, proč se někdo s podobným vozem na podobné výpravy vydává. Samozřejmě, je to pouze jeho rozhodnutí, jak se svým vozem nakládat, nicméně my bychom při možnosti usednout za volant McLarenu nesjeli z asfaltu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?