Na světě existují stovky různých automobilů, se kterými se můžete bezstarostně prohánět i po těch nejhorších silnicích světa. McLaren 720S, jakožto zástupce z třídy supersportů, k nim ale rozhodně nepatří. Některé jeho bezstarostné majitele to přesto od různých pokusů nezastaví.
Vyrazit mimo zpevněné silnice s automobilem jako je McLaren 720S zní jako neuvěřitelně stupidní nápad, ovšem ani to některé jedince nezastaví od jeho realizace. A k překvapení všech přihlížejících to vlastně ani ze začátku neprobíhalo tak špatně, jak by se dalo očekávat.
Nevíme kdy ani kde bylo tohle video natočeno, nicméně jistý Floris Dullaart ho vystavil na Youtube začátkem září minulého roku s komentářem Offroad v McLarenu 720S. Ke skutečnému off-roadu to sice mělo daleko, nicméně na poměry supersportů to byla skutečná výzva.
Už první překážka, kterou byl jakýsi odvodňovací příkop, dala řidiči pořádně zabrat. Díky pomoci navigátora se však McLaren dokázal přes strouhu dostat, aniž by někde škrtal podvozkem či nárazníkem. Jak se ovšem za chvíli ukázalo, tohle byl jen slabý odvar.
Jakmile totiž řidič popojel o pár dalších metrů, narazil na vyjetou kolej, která nejspíš McLaren zastavila. Ostatně z videa je patrné, že se řidič snaží koleji vyhnout, ovšem vůz do ní pomalu zapadá a vzdálenost mezi povrchem a předním nárazníkem se výrazně zmenšuje. Jak špatně tenhle experiment dopadl ale netušíme, neboť kameraman a navigátor v jedné osobě raději vypnul nahrávání.
Příliš nechápeme, proč se někdo s podobným vozem na podobné výpravy vydává. Samozřejmě, je to pouze jeho rozhodnutí, jak se svým vozem nakládat, nicméně my bychom při možnosti usednout za volant McLarenu nesjeli z asfaltu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.