Pick-upy začínají být stále populárnější po celém světě, ovšem Američané jsou při jejich konstrukci schopni zajít až na hranici absolutního absurdna. Skvělým příkladem může být třeba Shelby F-150 Super Snake, který s výkonem 760 koní dokáže zastínit řadu sporťáků.
Ford F-150 je jedním z nejoblíbenějších a nejuniverzálnějších automobilů na americkém trhu, ovšem lidé v Shelby si usmysleli, že z něj dokáží vykřesat ještě něco víc, než je standardně nabízená nejvýkonnější varianta Raptor.
Základem pravděpodobně nejuniverzálnějšího modelu s označením Super Snake se stal 5.0 litrový motor V8, který dostal pořádný kompresor, upravený přívod vzduchu, novou klapku a nové vstřiky. Díky tomu teď dokáže tenhle pick-up generovat parádních 760 koňských sil.
Nebyl by to však Shelby, kdyby nebyl pořádně extravagantní a neupozorňoval na sebe už jen od pohledu. O jedinečný vzhled se v tomto případě postaral kompletní body-kit, který zahrnuje vytažené blatníky, přepracovanou mřížku chladiče a upravený výfuk. Černý lak pak korunuje dvojice charakteristických šedých pruhů a znak kobry.
Jisté změny se měly odehrát i v interiéru, nicméně jeho fotografie se nám do rukou nedostaly. Podle dostupných informací ale uvnitř najdeme minimálně přepracovanou loketní opěrku s logem Shelby, speciální koberečky a poté ještě několik symbolů Shelby na různých místech.
Specialitou tohoto kousku, na jehož fotografie se pak díváme, jsou speciální 24-palcová kola HRE, která nahradila standardní 22-palcové ráfky; stříbrné pruhy, které nahradily pruhy standardně bílé; a kompletně černý exteriér.
Co se výkonu samotného stroje týče, jistě není potřeba dodávat, že v Shelby velice dobře vědí, co dělají. Na YouTube je hned několik videí, na kterých dokáže Super Snake standardního Raptora doslova roznést na kopytech. Jedinou nevýhodou je ale skutečnost, že Super Snake už se do terénu příliš nehodí. Díky nákladové korbě ale zůstává stále univerzálním stěhovákem, který na semaforech poníží kdejaký sporťák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.