Mercedes-AMG G63 je pořádně výkonné SUV, jehož výkon se dá navíc vyhnat ještě o pár stovek koní výš. Například tento konkrétní exemplář byl naladěn na rovných 1000 koní, ovšem sériovému Mercedesu-AMG GT R, který má o 400 koní méně, přesto nestačil.
Na YouTube kanálu AutoTopNL se nedávno objevilo video, na ve kterém si řidič prohání po německé dálnici upraveným SUV Mercedes-AMG G63 AMG, jehož výkon byl upraven na ohromujících 1000 koní. To už je pořádná dávka výkonu, ovšem z mnoha dobrých důvodů je maximální rychlost tohohle monstra omezena jen na 260 km/h.
Nevíme, zda bylo tohle setkání naplánované či náhodné, ovšem během jízdy po dálnici se řidič SUV setkal se sportovním Mercedesem AMG GT R, který je čistokrevným sporťákem. Pod kapotou má sice o 400 koňských sil méně, ovšem jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 341 km/h.
A jak můžeme vidět z videa, ohromné SUV se i přes svou impozantní akceleraci a fantastický zvuk nemůže klasickému sporťáku rovnat. Ačkoliv drží řidič plyn u podlahy, GT R se nenásilně vzdaluje. Přímé srovnání vozů je samozřejmě nesmyslné, ale můžete to brát alespoň jako malé upozornění, že ani brutální výkon není vše.
Jako zajímavost pak ještě můžeme dodat, že automobilka má se sportovním AMG GT R zajímavé plány. Už tak výkonný vůz by se totiž mohl dočkat série označení "Black Series", což by z něj díky další porci steroidů pod kapotou a novým aerodynamickým prvkům udělalo pravověrnou bestii na silnicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.