Mercedes-AMG G63 je pořádně výkonné SUV, jehož výkon se dá navíc vyhnat ještě o pár stovek koní výš. Například tento konkrétní exemplář byl naladěn na rovných 1000 koní, ovšem sériovému Mercedesu-AMG GT R, který má o 400 koní méně, přesto nestačil.
Na YouTube kanálu AutoTopNL se nedávno objevilo video, na ve kterém si řidič prohání po německé dálnici upraveným SUV Mercedes-AMG G63 AMG, jehož výkon byl upraven na ohromujících 1000 koní. To už je pořádná dávka výkonu, ovšem z mnoha dobrých důvodů je maximální rychlost tohohle monstra omezena jen na 260 km/h.
Nevíme, zda bylo tohle setkání naplánované či náhodné, ovšem během jízdy po dálnici se řidič SUV setkal se sportovním Mercedesem AMG GT R, který je čistokrevným sporťákem. Pod kapotou má sice o 400 koňských sil méně, ovšem jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 341 km/h.
A jak můžeme vidět z videa, ohromné SUV se i přes svou impozantní akceleraci a fantastický zvuk nemůže klasickému sporťáku rovnat. Ačkoliv drží řidič plyn u podlahy, GT R se nenásilně vzdaluje. Přímé srovnání vozů je samozřejmě nesmyslné, ale můžete to brát alespoň jako malé upozornění, že ani brutální výkon není vše.
Jako zajímavost pak ještě můžeme dodat, že automobilka má se sportovním AMG GT R zajímavé plány. Už tak výkonný vůz by se totiž mohl dočkat série označení "Black Series", což by z něj díky další porci steroidů pod kapotou a novým aerodynamickým prvkům udělalo pravověrnou bestii na silnicích.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.