Mercedes-AMG G63 je pořádně výkonné SUV, jehož výkon se dá navíc vyhnat ještě o pár stovek koní výš. Například tento konkrétní exemplář byl naladěn na rovných 1000 koní, ovšem sériovému Mercedesu-AMG GT R, který má o 400 koní méně, přesto nestačil.
Na YouTube kanálu AutoTopNL se nedávno objevilo video, na ve kterém si řidič prohání po německé dálnici upraveným SUV Mercedes-AMG G63 AMG, jehož výkon byl upraven na ohromujících 1000 koní. To už je pořádná dávka výkonu, ovšem z mnoha dobrých důvodů je maximální rychlost tohohle monstra omezena jen na 260 km/h.
Nevíme, zda bylo tohle setkání naplánované či náhodné, ovšem během jízdy po dálnici se řidič SUV setkal se sportovním Mercedesem AMG GT R, který je čistokrevným sporťákem. Pod kapotou má sice o 400 koňských sil méně, ovšem jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 341 km/h.
A jak můžeme vidět z videa, ohromné SUV se i přes svou impozantní akceleraci a fantastický zvuk nemůže klasickému sporťáku rovnat. Ačkoliv drží řidič plyn u podlahy, GT R se nenásilně vzdaluje. Přímé srovnání vozů je samozřejmě nesmyslné, ale můžete to brát alespoň jako malé upozornění, že ani brutální výkon není vše.
Jako zajímavost pak ještě můžeme dodat, že automobilka má se sportovním AMG GT R zajímavé plány. Už tak výkonný vůz by se totiž mohl dočkat série označení "Black Series", což by z něj díky další porci steroidů pod kapotou a novým aerodynamickým prvkům udělalo pravověrnou bestii na silnicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.