Už jsme měli tu čest vidět řadu různých úprav elektromobilů, ovšem kousek za našimi hranicemi vznikla úprava, kterou nám rozum nebere. Kufr maličkého elektrického Peugeotu iOn se totiž zásahem kutila proměnil v malou ale plně vybavenou pojízdnou kuchyň. A dost možná je to vůbec nejmenší pojízdná kuchyň v elektromobilu na světě.
Peugeot iOn rozhodně nepatří k nejnovějším ani nejpraktičtějším elektromobilům na trhu. Ostatně už v době svého vzniku byl díky dojezdu max. 130 km určený spíše pro přepravu ve městě a za jeho hranice si s ním troufali jen odvážlivci s tažným lanem a asistenční kartou. Novozélanďan Gavin, který dlouhodobě žije na Slovensku, však na svůj elektrický Peugeot nedá dopustit a s oblibou v něm podniká různě divoké cesty napříč celým Slovenskem. Na cestách mu však zřejmě chyběla kvalitní strava, takže se jednoho dne rozhodl, že si v kufru vozu postaví miniaturní ale plnohodnotnou kuchyň. Naštěstí pro nás pak vše zaznamenal na video a umístil na svůj YouTube kanál Kiwi EV Adventures.
Kufr Peugeotu iOn je však extrémně malý, což si nejprve vyžádalo spoustu přeměřování a různých maket vyrobených z kartonu. Až po řadě pokusů a omylů se Gavin mohl pustit do výroby přímo z překližky, díky které je kuchyň lehká ale zároveň poměrně pevná. I po vyřešení základních tvarů však nastal problém ještě s vytvářením šuplíků a zásuvek, neboť plasty v kufru Peugeotu jsou různě tvarovány.
Už během návrhu samotné kuchyně přitom musel Gevin počítat s místem na malý sporák, lednici a chybět nemohl ani dřez. Díky terasovitému uspořádání se podařilo dostat malý plynový sporák do úrovně linky, nicméně přítomnost otevřeného ohně v zadní části automobilu nám přijde poněkud odvážná.
Ačkoliv to zní neuvěřitelně, kromě sporáku a plochy na přípravu pokrmů se na lince našel i malý prostor pro dřez s baterií. Samotný dřez je ale kvůli úspoře místa vyroben z obyčejné nerezové misky, do které byl s pomocí vrtačky a silikonu vpraven malý vypouštěcí otvor. O přísun vody z malé nádržky se stará elektrický motorek ostřikovačů a voda následně putuje z dřezu do záchytné nádoby, kterou je plastový kbelík.
Úsměvným vrcholem celé přestavby je pak nejspíš malá lednice, do které se stěží vejde pár plechovek piva nebo limonády. Stále však existuje možnost, že uvnitř vozu bude klasický chladící box, do kterého toho půjde naskládat víc. Jeho provoz by ale mohl stát malý elektromobil drahé kilometry dojezdu.
Pohled na výsledek Gevinova snažení je skutečně jedinečný. Člověk na jednu stranu obdivuje ten zápal, zručnost i odhodlání, ačkoliv mu je na druhou stranu jasné, že vaření v podobně stísněném prostoru musí být značně limitující. Podle všeho si ale stavba kuchyně nevyžádala žádné velké vrtání ani řezání do automobilu a manipulace s ní by měla být vzhledem k váze a jednoduchosti snadná. Pokud by tedy časem majitele vozu obtěžovala, může ji velice snadno a rychle odstavit ke stěně garáže.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?