Už jsme měli tu čest vidět řadu různých úprav elektromobilů, ovšem kousek za našimi hranicemi vznikla úprava, kterou nám rozum nebere. Kufr maličkého elektrického Peugeotu iOn se totiž zásahem kutila proměnil v malou ale plně vybavenou pojízdnou kuchyň. A dost možná je to vůbec nejmenší pojízdná kuchyň v elektromobilu na světě.
Peugeot iOn rozhodně nepatří k nejnovějším ani nejpraktičtějším elektromobilům na trhu. Ostatně už v době svého vzniku byl díky dojezdu max. 130 km určený spíše pro přepravu ve městě a za jeho hranice si s ním troufali jen odvážlivci s tažným lanem a asistenční kartou. Novozélanďan Gavin, který dlouhodobě žije na Slovensku, však na svůj elektrický Peugeot nedá dopustit a s oblibou v něm podniká různě divoké cesty napříč celým Slovenskem. Na cestách mu však zřejmě chyběla kvalitní strava, takže se jednoho dne rozhodl, že si v kufru vozu postaví miniaturní ale plnohodnotnou kuchyň. Naštěstí pro nás pak vše zaznamenal na video a umístil na svůj YouTube kanál Kiwi EV Adventures.
Kufr Peugeotu iOn je však extrémně malý, což si nejprve vyžádalo spoustu přeměřování a různých maket vyrobených z kartonu. Až po řadě pokusů a omylů se Gavin mohl pustit do výroby přímo z překližky, díky které je kuchyň lehká ale zároveň poměrně pevná. I po vyřešení základních tvarů však nastal problém ještě s vytvářením šuplíků a zásuvek, neboť plasty v kufru Peugeotu jsou různě tvarovány.
Už během návrhu samotné kuchyně přitom musel Gevin počítat s místem na malý sporák, lednici a chybět nemohl ani dřez. Díky terasovitému uspořádání se podařilo dostat malý plynový sporák do úrovně linky, nicméně přítomnost otevřeného ohně v zadní části automobilu nám přijde poněkud odvážná.
Ačkoliv to zní neuvěřitelně, kromě sporáku a plochy na přípravu pokrmů se na lince našel i malý prostor pro dřez s baterií. Samotný dřez je ale kvůli úspoře místa vyroben z obyčejné nerezové misky, do které byl s pomocí vrtačky a silikonu vpraven malý vypouštěcí otvor. O přísun vody z malé nádržky se stará elektrický motorek ostřikovačů a voda následně putuje z dřezu do záchytné nádoby, kterou je plastový kbelík.
Úsměvným vrcholem celé přestavby je pak nejspíš malá lednice, do které se stěží vejde pár plechovek piva nebo limonády. Stále však existuje možnost, že uvnitř vozu bude klasický chladící box, do kterého toho půjde naskládat víc. Jeho provoz by ale mohl stát malý elektromobil drahé kilometry dojezdu.
Pohled na výsledek Gevinova snažení je skutečně jedinečný. Člověk na jednu stranu obdivuje ten zápal, zručnost i odhodlání, ačkoliv mu je na druhou stranu jasné, že vaření v podobně stísněném prostoru musí být značně limitující. Podle všeho si ale stavba kuchyně nevyžádala žádné velké vrtání ani řezání do automobilu a manipulace s ní by měla být vzhledem k váze a jednoduchosti snadná. Pokud by tedy časem majitele vozu obtěžovala, může ji velice snadno a rychle odstavit ke stěně garáže.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.