Už jsme měli tu čest vidět řadu různých úprav elektromobilů, ovšem kousek za našimi hranicemi vznikla úprava, kterou nám rozum nebere. Kufr maličkého elektrického Peugeotu iOn se totiž zásahem kutila proměnil v malou ale plně vybavenou pojízdnou kuchyň. A dost možná je to vůbec nejmenší pojízdná kuchyň v elektromobilu na světě.
Peugeot iOn rozhodně nepatří k nejnovějším ani nejpraktičtějším elektromobilům na trhu. Ostatně už v době svého vzniku byl díky dojezdu max. 130 km určený spíše pro přepravu ve městě a za jeho hranice si s ním troufali jen odvážlivci s tažným lanem a asistenční kartou. Novozélanďan Gavin, který dlouhodobě žije na Slovensku, však na svůj elektrický Peugeot nedá dopustit a s oblibou v něm podniká různě divoké cesty napříč celým Slovenskem. Na cestách mu však zřejmě chyběla kvalitní strava, takže se jednoho dne rozhodl, že si v kufru vozu postaví miniaturní ale plnohodnotnou kuchyň. Naštěstí pro nás pak vše zaznamenal na video a umístil na svůj YouTube kanál Kiwi EV Adventures.
Kufr Peugeotu iOn je však extrémně malý, což si nejprve vyžádalo spoustu přeměřování a různých maket vyrobených z kartonu. Až po řadě pokusů a omylů se Gavin mohl pustit do výroby přímo z překližky, díky které je kuchyň lehká ale zároveň poměrně pevná. I po vyřešení základních tvarů však nastal problém ještě s vytvářením šuplíků a zásuvek, neboť plasty v kufru Peugeotu jsou různě tvarovány.
Už během návrhu samotné kuchyně přitom musel Gevin počítat s místem na malý sporák, lednici a chybět nemohl ani dřez. Díky terasovitému uspořádání se podařilo dostat malý plynový sporák do úrovně linky, nicméně přítomnost otevřeného ohně v zadní části automobilu nám přijde poněkud odvážná.
Ačkoliv to zní neuvěřitelně, kromě sporáku a plochy na přípravu pokrmů se na lince našel i malý prostor pro dřez s baterií. Samotný dřez je ale kvůli úspoře místa vyroben z obyčejné nerezové misky, do které byl s pomocí vrtačky a silikonu vpraven malý vypouštěcí otvor. O přísun vody z malé nádržky se stará elektrický motorek ostřikovačů a voda následně putuje z dřezu do záchytné nádoby, kterou je plastový kbelík.
Úsměvným vrcholem celé přestavby je pak nejspíš malá lednice, do které se stěží vejde pár plechovek piva nebo limonády. Stále však existuje možnost, že uvnitř vozu bude klasický chladící box, do kterého toho půjde naskládat víc. Jeho provoz by ale mohl stát malý elektromobil drahé kilometry dojezdu.
Pohled na výsledek Gevinova snažení je skutečně jedinečný. Člověk na jednu stranu obdivuje ten zápal, zručnost i odhodlání, ačkoliv mu je na druhou stranu jasné, že vaření v podobně stísněném prostoru musí být značně limitující. Podle všeho si ale stavba kuchyně nevyžádala žádné velké vrtání ani řezání do automobilu a manipulace s ní by měla být vzhledem k váze a jednoduchosti snadná. Pokud by tedy časem majitele vozu obtěžovala, může ji velice snadno a rychle odstavit ke stěně garáže.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?