Korejská automobilka Hyundai je svými provokativními kampaněmi pověstná, což by vám jistě potvrdil nejeden marketingový odborník. Ovšem zatím co v Česku si vyskakuje pouze na mladoboleslavskou Škodu Auto, v zahraničí si bere na mušku i Elona Muska a jeho Teslu.
Velký povyk se totiž strhl kolem billboardu s elektrickými modely Hyundai, který automobilka vyvěsila v Ženevě. Na propagaci vlastních elektromobilů by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby si však automobilka dokázala odpustit malé rýpnutí v podobě věty "Your turn, Elon", tedy "Jsi na tahu, Elone" - čímž se opírala o Elona Muska a jeho Teslu.
Automobilem vystaveným na billboardu je přitom elektrické SUV Hyundai Kona, které by podle plánů automobilky mělo být prvním dostupným čistě elektrickým crossoverem (kompaktním SUV, chcete-li) na trhu. Technické parametry přitom nejsou vůbec marné.
Kona má být nabízena ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne baterie s kapacitou 39.2 kWh, dojezd 300 km, výkon 99 kW (135 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 9.3 sekundy a maximální rychlost 167 km/h. Výkonnější model pak nabídne baterie s kapacitou 64 kWh, dojezd 470 km, výkon 150 kW (204 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 726 sekundy a shodnou maximální rychlost 167 km/h.
One Billboard Outside Geneva. Huge trolling of Tesla & @elonmusk by Hyundai: pic.twitter.com/0I5mxeNuz9
— Peter Campbell (@Petercampbell1) 7. března 2018
Tesla má momentálně v nabídce pouze větší SUV Model X, které spadá do zcela jiné kategorie než Kona. Brzy by se však mělo objevit i kompaktní SUV Tesla Model Y, jehož platforma bude vycházet z Modelu 3. S tím by pak Model Y měl sdílet i technické parametry, včetně dojezdu okolo 500 km. Cena se pak očekává okolo 50 000 dolarů (cca 1 mi. Kč).
Nevíme sice kdy bude Model Y představen, nicméně Kona si zákaznickou základnu zřejmě vybudovat nestihne, neboť na americké trhy dorazí až v první polovině příštího roku. V nabídce však bude pouze se silnějším akumulátorem a její výhodou by měla být i cena okolo 40 000 dolarů, tedy cca 830 000 Kč.
Je však otázkou, zda budou lidé volit lacinější experiment (jedná se o první elektrické SUV), nebo osvědčenou Teslu, která navíc vždy vyčnívá pokročilými funkcemi infotainmentu i neokoukaným designem interiéru a exteriéru.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?