Korejská automobilka Hyundai je svými provokativními kampaněmi pověstná, což by vám jistě potvrdil nejeden marketingový odborník. Ovšem zatím co v Česku si vyskakuje pouze na mladoboleslavskou Škodu Auto, v zahraničí si bere na mušku i Elona Muska a jeho Teslu.
Velký povyk se totiž strhl kolem billboardu s elektrickými modely Hyundai, který automobilka vyvěsila v Ženevě. Na propagaci vlastních elektromobilů by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby si však automobilka dokázala odpustit malé rýpnutí v podobě věty "Your turn, Elon", tedy "Jsi na tahu, Elone" - čímž se opírala o Elona Muska a jeho Teslu.
Automobilem vystaveným na billboardu je přitom elektrické SUV Hyundai Kona, které by podle plánů automobilky mělo být prvním dostupným čistě elektrickým crossoverem (kompaktním SUV, chcete-li) na trhu. Technické parametry přitom nejsou vůbec marné.
Kona má být nabízena ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne baterie s kapacitou 39.2 kWh, dojezd 300 km, výkon 99 kW (135 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 9.3 sekundy a maximální rychlost 167 km/h. Výkonnější model pak nabídne baterie s kapacitou 64 kWh, dojezd 470 km, výkon 150 kW (204 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 726 sekundy a shodnou maximální rychlost 167 km/h.
One Billboard Outside Geneva. Huge trolling of Tesla & @elonmusk by Hyundai: pic.twitter.com/0I5mxeNuz9
— Peter Campbell (@Petercampbell1) 7. března 2018
Tesla má momentálně v nabídce pouze větší SUV Model X, které spadá do zcela jiné kategorie než Kona. Brzy by se však mělo objevit i kompaktní SUV Tesla Model Y, jehož platforma bude vycházet z Modelu 3. S tím by pak Model Y měl sdílet i technické parametry, včetně dojezdu okolo 500 km. Cena se pak očekává okolo 50 000 dolarů (cca 1 mi. Kč).
Nevíme sice kdy bude Model Y představen, nicméně Kona si zákaznickou základnu zřejmě vybudovat nestihne, neboť na americké trhy dorazí až v první polovině příštího roku. V nabídce však bude pouze se silnějším akumulátorem a její výhodou by měla být i cena okolo 40 000 dolarů, tedy cca 830 000 Kč.
Je však otázkou, zda budou lidé volit lacinější experiment (jedná se o první elektrické SUV), nebo osvědčenou Teslu, která navíc vždy vyčnívá pokročilými funkcemi infotainmentu i neokoukaným designem interiéru a exteriéru.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.