Taky vás štve to otravné pískání, pípání či bzučení, které vydává váš automobil kdykoliv necháte otevřené dveře, rozsvícená světla nebo si ihned nezapnete bezpečnostní pás? Nemusíte nic říkat, nejste jediní. Jeden kreativní kutil to však vyřešil velice originálním způsobem.
Jistý Chris Ng, žijící v americkém Austinu, už měl po krk otravného zvuku, který vydávalo jeho klasické Volvo 240 kdykoliv nechal otevřené dveře a klíče v zapalování. A zatím co někteří by jen odpojili senzor nebo samotný reproduktor, Chris se rozhodl pro mnohem kreativnější řešení.
Ono otravné cinkání měl totiž na svědomí malý zvukový modul, který Volvo ukrylo pod sloupek řízení. Chris tedy tento modul odpojil a nahradil ho vlastním, který si trochu modifikoval. Nahrál na něj totiž 8-bitovou verzi známého osmdesátkového hitu "Africa" od skupiny Toto, který zná snad každý na světě.
Chris se následně svěřil motoristickému webu Jalopnik, že výroba těchto modulů není nikterak náročná. Stačí prý elementární znalosti pájení a trocha šikovnosti. Pokud ale ničím takovým nevládnete, ale přesto byste podobný model chcete, máme pro vás dobrou zprávu. Chris NG totiž plánuje rozjet kampaň na Kickstarteru, kde hodlá nabídnout alespoň pár laciných a univerzálních modelů, díky kterým si bude moci nahrát svou oblíbenou melodii do auta každý.
Pokud jsme to pochopili správně, pak do stačí do modulu přes počítač či mobilní telefon nahrát vaši oblíbenou skladbu, vše připojit zpět do vozu a máte vystaráno. Bohužel však nevíme, zda bude volba skladeb omezena na 8-bitové varianty, nebo zda to byla pouze Chrisova volba.
Je však potřeba uznat, že spojení hnědého Volva 240 se skladbou Africa v nás vyvolává dokonalou retro nostalgii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.