Koncepce létajících aut je sice ještě roky vzdálená, ovšem své vize budoucnosti nám pomalu představuje stále více světových značek. Jednou z posledních je pak Audi, jejíž koncept Pop.Up Next, na kterém se podílel i Airbus nebo Italdesign, nabízí mnohem víc než jen auto s vrtulemi.
Koncept Pop.Up Next, který byl představen na ženevském autosalonu, je popisován jako "čistě elektrický, plně automatický koncept pro horizontální i vertikální mobilitu. Tento nástupce staršího konceptu "Pop.Up" je vlastně jednoduchou kabinou se dvěma sedadly pro pasažéry, která může být snadno připojena k modulu s koly nebo modulu s vrtulemi.
Aby mohl koncept létat, je potřeba připojit ho ke speciální konstrukci, která svými čtyřmi rameny a osmi vrtulemi vzdáleně připomíná dron. O pohon každé z vrtulí se stará elektromotor s výkonem 20 koní, který čerpá energii z baterií o kapacitě 70 kWh.
Díky kombinovanému výkonu 214 koní pak koncept zvládá vyvinout cestovní rychlost až 120 km/h a jeho dolet se pohybuje okolo 50 km. To sice není mnoho, ovšem velkou výhodou je možnost výměny modulu za nový / dobití baterií, které trvá pouhých 15 minut.
Modul pro jízdu na silnicích vlastně připomíná přerostlý skateboard, na který se umisťuje kabina s cestujícími. O pohon se stará baterie o kapacitě 15 kWh, která pohání dvojici elektrických motorů o výkonu 80 koní. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 130 kilometrů.
Hlavním cílem konceptu Pop.Up by mělo být usnadnění dopravy ve velkých městech a aglomeracích. Jak můžeme vidět z prezentačního videa, společnost předpokládá například s využitím pro cestovatele, kteří si po vystoupení z letadla objednají platformu s vrtulemi, kterou následně mohou vyměnit za platformu na kolech - která je doveze až na místo.
Létající moduly se pak dokáží samostatně odpojit a automaticky se navedou k nabíjecí stanici. Stejně tak moduly s kabinou se po opuštění posádky buď odeberou na nabíjecí stanici, nebo jedou vyzvednout dalšího zájemce, který si je může snadno objednat pomocí mobilního telefonu či nositelné elektroniky, jako jsou například chytré hodinky.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?