Koncepce létajících aut je sice ještě roky vzdálená, ovšem své vize budoucnosti nám pomalu představuje stále více světových značek. Jednou z posledních je pak Audi, jejíž koncept Pop.Up Next, na kterém se podílel i Airbus nebo Italdesign, nabízí mnohem víc než jen auto s vrtulemi.
Koncept Pop.Up Next, který byl představen na ženevském autosalonu, je popisován jako "čistě elektrický, plně automatický koncept pro horizontální i vertikální mobilitu. Tento nástupce staršího konceptu "Pop.Up" je vlastně jednoduchou kabinou se dvěma sedadly pro pasažéry, která může být snadno připojena k modulu s koly nebo modulu s vrtulemi.
Aby mohl koncept létat, je potřeba připojit ho ke speciální konstrukci, která svými čtyřmi rameny a osmi vrtulemi vzdáleně připomíná dron. O pohon každé z vrtulí se stará elektromotor s výkonem 20 koní, který čerpá energii z baterií o kapacitě 70 kWh.
Díky kombinovanému výkonu 214 koní pak koncept zvládá vyvinout cestovní rychlost až 120 km/h a jeho dolet se pohybuje okolo 50 km. To sice není mnoho, ovšem velkou výhodou je možnost výměny modulu za nový / dobití baterií, které trvá pouhých 15 minut.
Modul pro jízdu na silnicích vlastně připomíná přerostlý skateboard, na který se umisťuje kabina s cestujícími. O pohon se stará baterie o kapacitě 15 kWh, která pohání dvojici elektrických motorů o výkonu 80 koní. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 130 kilometrů.
Hlavním cílem konceptu Pop.Up by mělo být usnadnění dopravy ve velkých městech a aglomeracích. Jak můžeme vidět z prezentačního videa, společnost předpokládá například s využitím pro cestovatele, kteří si po vystoupení z letadla objednají platformu s vrtulemi, kterou následně mohou vyměnit za platformu na kolech - která je doveze až na místo.
Létající moduly se pak dokáží samostatně odpojit a automaticky se navedou k nabíjecí stanici. Stejně tak moduly s kabinou se po opuštění posádky buď odeberou na nabíjecí stanici, nebo jedou vyzvednout dalšího zájemce, který si je může snadno objednat pomocí mobilního telefonu či nositelné elektroniky, jako jsou například chytré hodinky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.