Koncepce létajících aut je sice ještě roky vzdálená, ovšem své vize budoucnosti nám pomalu představuje stále více světových značek. Jednou z posledních je pak Audi, jejíž koncept Pop.Up Next, na kterém se podílel i Airbus nebo Italdesign, nabízí mnohem víc než jen auto s vrtulemi.
Koncept Pop.Up Next, který byl představen na ženevském autosalonu, je popisován jako "čistě elektrický, plně automatický koncept pro horizontální i vertikální mobilitu. Tento nástupce staršího konceptu "Pop.Up" je vlastně jednoduchou kabinou se dvěma sedadly pro pasažéry, která může být snadno připojena k modulu s koly nebo modulu s vrtulemi.
Aby mohl koncept létat, je potřeba připojit ho ke speciální konstrukci, která svými čtyřmi rameny a osmi vrtulemi vzdáleně připomíná dron. O pohon každé z vrtulí se stará elektromotor s výkonem 20 koní, který čerpá energii z baterií o kapacitě 70 kWh.
Díky kombinovanému výkonu 214 koní pak koncept zvládá vyvinout cestovní rychlost až 120 km/h a jeho dolet se pohybuje okolo 50 km. To sice není mnoho, ovšem velkou výhodou je možnost výměny modulu za nový / dobití baterií, které trvá pouhých 15 minut.
Modul pro jízdu na silnicích vlastně připomíná přerostlý skateboard, na který se umisťuje kabina s cestujícími. O pohon se stará baterie o kapacitě 15 kWh, která pohání dvojici elektrických motorů o výkonu 80 koní. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 130 kilometrů.
Hlavním cílem konceptu Pop.Up by mělo být usnadnění dopravy ve velkých městech a aglomeracích. Jak můžeme vidět z prezentačního videa, společnost předpokládá například s využitím pro cestovatele, kteří si po vystoupení z letadla objednají platformu s vrtulemi, kterou následně mohou vyměnit za platformu na kolech - která je doveze až na místo.
Létající moduly se pak dokáží samostatně odpojit a automaticky se navedou k nabíjecí stanici. Stejně tak moduly s kabinou se po opuštění posádky buď odeberou na nabíjecí stanici, nebo jedou vyzvednout dalšího zájemce, který si je může snadno objednat pomocí mobilního telefonu či nositelné elektroniky, jako jsou například chytré hodinky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?