Volkswagen Beetle se stal během několika desetiletí živoucí legendou automobilového průmyslu, ovšem několik posledních let se živě debatuje o tom, zda se poslední generace dočká nějakého nástupce. Odpověď na tuto otázku pak zřejmě padla na právě probíhajícím ženevském autosalonu - a pro brouka to nevypadá na světlé zítřky.
O budoucnosti Volkswagenu Beetle se na ženevském autosalonu rozpovídal Frank Welsch, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení automobilky Volkswagen. Ten během svého rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar potvrdil, že po současné generaci není na obzoru žádný nástupce, takže Beetle se pravděpodobně odebere na nějakou tu chvíli do důchodu.
Welsch měl během rozhovoru zmínit, že dvě nebo tři generace jsou pro teď víc než dost a automobilka jednoduše nemůže stále přicházet s modely jako "New New New Beetle". Roli kompaktního kabrioletu navíc brzy zaplní SUV T-Roc Kabriolet, který zároveň zaplní prázdné místo po Coupe-Cabrioletu VW Eos a kabrioletu v podání Golfu.
Na jeho představení si však budeme muset nějaký ten rok počkat. Vypuštění na trh se očekává někdy v roce 2020 a do té doby bude muset Volkswagen vynaložit cca 100 milionů Euro na úpravu / přestavbu závodu Osnabrück, kde se bude netradiční model vyrábět.
Legendární Brouk byl znovu vzkříšen v roce 1997 pod označením "New Beetle. V roce 2011 se pak dočkal výraznější proměny a také se zbavil označení "New" před jménem. V současnosti se však jedná o jeden z nejstarších modelů v nabídce automobilky (společně s modelem Up!). Tento titul předtím patřil modelu Scirocco, který se představil v roce 2008, jeho výrobu automobilka ukončila již v prosinci minulého roku.
Ukončení výroby Beetlu však neznamená, že by se automobilka zbavovala své speciální "retro" nálepky - ba naopak. Zhruba v roce 2022 by se měla představit produkční varianta futuristického elektrického konceptu I.D. Buzz, jehož inspirace čerpá z legendárního mikrobusu T2 - ten se proslavil v šedesátých a sedmdesátých letech právě ve společnosti Beetlu jako tzv. Hippie Van a dnes se jedná o velice populární a stylovou záležitost.
Dá se tedy očekávat, že dříve nebo později by se mohl Beetle znovu objevit, tentokrát už ale ve futuristické podobě a s elektrickým pohonem. Díky tomu by se ale možná mohl vrátit ke svým kompaktním rozměrům, roztomilému vzhledu a tradičnímu pohonu zadních kol. Nezbývá tedy než věřit a čekat, čím nás automobilka překvapí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?