Volkswagen Beetle se stal během několika desetiletí živoucí legendou automobilového průmyslu, ovšem několik posledních let se živě debatuje o tom, zda se poslední generace dočká nějakého nástupce. Odpověď na tuto otázku pak zřejmě padla na právě probíhajícím ženevském autosalonu - a pro brouka to nevypadá na světlé zítřky.
O budoucnosti Volkswagenu Beetle se na ženevském autosalonu rozpovídal Frank Welsch, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení automobilky Volkswagen. Ten během svého rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar potvrdil, že po současné generaci není na obzoru žádný nástupce, takže Beetle se pravděpodobně odebere na nějakou tu chvíli do důchodu.
Welsch měl během rozhovoru zmínit, že dvě nebo tři generace jsou pro teď víc než dost a automobilka jednoduše nemůže stále přicházet s modely jako "New New New Beetle". Roli kompaktního kabrioletu navíc brzy zaplní SUV T-Roc Kabriolet, který zároveň zaplní prázdné místo po Coupe-Cabrioletu VW Eos a kabrioletu v podání Golfu.
Na jeho představení si však budeme muset nějaký ten rok počkat. Vypuštění na trh se očekává někdy v roce 2020 a do té doby bude muset Volkswagen vynaložit cca 100 milionů Euro na úpravu / přestavbu závodu Osnabrück, kde se bude netradiční model vyrábět.
Legendární Brouk byl znovu vzkříšen v roce 1997 pod označením "New Beetle. V roce 2011 se pak dočkal výraznější proměny a také se zbavil označení "New" před jménem. V současnosti se však jedná o jeden z nejstarších modelů v nabídce automobilky (společně s modelem Up!). Tento titul předtím patřil modelu Scirocco, který se představil v roce 2008, jeho výrobu automobilka ukončila již v prosinci minulého roku.
Ukončení výroby Beetlu však neznamená, že by se automobilka zbavovala své speciální "retro" nálepky - ba naopak. Zhruba v roce 2022 by se měla představit produkční varianta futuristického elektrického konceptu I.D. Buzz, jehož inspirace čerpá z legendárního mikrobusu T2 - ten se proslavil v šedesátých a sedmdesátých letech právě ve společnosti Beetlu jako tzv. Hippie Van a dnes se jedná o velice populární a stylovou záležitost.
Dá se tedy očekávat, že dříve nebo později by se mohl Beetle znovu objevit, tentokrát už ale ve futuristické podobě a s elektrickým pohonem. Díky tomu by se ale možná mohl vrátit ke svým kompaktním rozměrům, roztomilému vzhledu a tradičnímu pohonu zadních kol. Nezbývá tedy než věřit a čekat, čím nás automobilka překvapí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.