Volkswagen Beetle se stal během několika desetiletí živoucí legendou automobilového průmyslu, ovšem několik posledních let se živě debatuje o tom, zda se poslední generace dočká nějakého nástupce. Odpověď na tuto otázku pak zřejmě padla na právě probíhajícím ženevském autosalonu - a pro brouka to nevypadá na světlé zítřky.
O budoucnosti Volkswagenu Beetle se na ženevském autosalonu rozpovídal Frank Welsch, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení automobilky Volkswagen. Ten během svého rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar potvrdil, že po současné generaci není na obzoru žádný nástupce, takže Beetle se pravděpodobně odebere na nějakou tu chvíli do důchodu.
Welsch měl během rozhovoru zmínit, že dvě nebo tři generace jsou pro teď víc než dost a automobilka jednoduše nemůže stále přicházet s modely jako "New New New Beetle". Roli kompaktního kabrioletu navíc brzy zaplní SUV T-Roc Kabriolet, který zároveň zaplní prázdné místo po Coupe-Cabrioletu VW Eos a kabrioletu v podání Golfu.
Na jeho představení si však budeme muset nějaký ten rok počkat. Vypuštění na trh se očekává někdy v roce 2020 a do té doby bude muset Volkswagen vynaložit cca 100 milionů Euro na úpravu / přestavbu závodu Osnabrück, kde se bude netradiční model vyrábět.
Legendární Brouk byl znovu vzkříšen v roce 1997 pod označením "New Beetle. V roce 2011 se pak dočkal výraznější proměny a také se zbavil označení "New" před jménem. V současnosti se však jedná o jeden z nejstarších modelů v nabídce automobilky (společně s modelem Up!). Tento titul předtím patřil modelu Scirocco, který se představil v roce 2008, jeho výrobu automobilka ukončila již v prosinci minulého roku.
Ukončení výroby Beetlu však neznamená, že by se automobilka zbavovala své speciální "retro" nálepky - ba naopak. Zhruba v roce 2022 by se měla představit produkční varianta futuristického elektrického konceptu I.D. Buzz, jehož inspirace čerpá z legendárního mikrobusu T2 - ten se proslavil v šedesátých a sedmdesátých letech právě ve společnosti Beetlu jako tzv. Hippie Van a dnes se jedná o velice populární a stylovou záležitost.
Dá se tedy očekávat, že dříve nebo později by se mohl Beetle znovu objevit, tentokrát už ale ve futuristické podobě a s elektrickým pohonem. Díky tomu by se ale možná mohl vrátit ke svým kompaktním rozměrům, roztomilému vzhledu a tradičnímu pohonu zadních kol. Nezbývá tedy než věřit a čekat, čím nás automobilka překvapí.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.