Volkswagen Beetle se stal během několika desetiletí živoucí legendou automobilového průmyslu, ovšem několik posledních let se živě debatuje o tom, zda se poslední generace dočká nějakého nástupce. Odpověď na tuto otázku pak zřejmě padla na právě probíhajícím ženevském autosalonu - a pro brouka to nevypadá na světlé zítřky.
O budoucnosti Volkswagenu Beetle se na ženevském autosalonu rozpovídal Frank Welsch, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení automobilky Volkswagen. Ten během svého rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar potvrdil, že po současné generaci není na obzoru žádný nástupce, takže Beetle se pravděpodobně odebere na nějakou tu chvíli do důchodu.
Welsch měl během rozhovoru zmínit, že dvě nebo tři generace jsou pro teď víc než dost a automobilka jednoduše nemůže stále přicházet s modely jako "New New New Beetle". Roli kompaktního kabrioletu navíc brzy zaplní SUV T-Roc Kabriolet, který zároveň zaplní prázdné místo po Coupe-Cabrioletu VW Eos a kabrioletu v podání Golfu.
Na jeho představení si však budeme muset nějaký ten rok počkat. Vypuštění na trh se očekává někdy v roce 2020 a do té doby bude muset Volkswagen vynaložit cca 100 milionů Euro na úpravu / přestavbu závodu Osnabrück, kde se bude netradiční model vyrábět.
Legendární Brouk byl znovu vzkříšen v roce 1997 pod označením "New Beetle. V roce 2011 se pak dočkal výraznější proměny a také se zbavil označení "New" před jménem. V současnosti se však jedná o jeden z nejstarších modelů v nabídce automobilky (společně s modelem Up!). Tento titul předtím patřil modelu Scirocco, který se představil v roce 2008, jeho výrobu automobilka ukončila již v prosinci minulého roku.
Ukončení výroby Beetlu však neznamená, že by se automobilka zbavovala své speciální "retro" nálepky - ba naopak. Zhruba v roce 2022 by se měla představit produkční varianta futuristického elektrického konceptu I.D. Buzz, jehož inspirace čerpá z legendárního mikrobusu T2 - ten se proslavil v šedesátých a sedmdesátých letech právě ve společnosti Beetlu jako tzv. Hippie Van a dnes se jedná o velice populární a stylovou záležitost.
Dá se tedy očekávat, že dříve nebo později by se mohl Beetle znovu objevit, tentokrát už ale ve futuristické podobě a s elektrickým pohonem. Díky tomu by se ale možná mohl vrátit ke svým kompaktním rozměrům, roztomilému vzhledu a tradičnímu pohonu zadních kol. Nezbývá tedy než věřit a čekat, čím nás automobilka překvapí.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.