Automobilka Rolls-Royce vyrábí úchvatné vozy, ovšem některým zákazníkům to stále nestačí a tak hledají něco, díky čemuž by jejich vůz byl naprosto jedinečný. V historii tak vznikly vozy inspirované jachtami, luxusními letadly, hudbou, módou a kdo ví čím ještě. Tentokrát se ale na řadu dostalo tradiční islámské umění.
Většina z jedinečných Rolls-Royců obvykle končí v oblasti Perského zálivu, ovšem tento konkrétní se sem i svou výzdobou hodí zřejmě nejvíce. Speciální Ghost s prodlouženým rozvorem, který si vzali do práce specialisté z oddělení Bespoke v Goodwoodu, totiž nese řadu drobných úprav inspirovaných tradičním islámským uměním.
Na první pohled se jedná o vcelku "obyčejný" Rolls v barevné kombinaci stříbrné Silver Sand a bílé Artic White, který sedí na podobně barevně laděných discích o průměru 21 palců. Bystré pozorovatel si však už zde může všimnout drobné linky, na které se objevují první netradiční prvky.
Zvláštnost vozu se začíná naplno projevovat až v interiéru, který je sladěn do barev béžové Seashell a šedé Smokey Grey. Na palubní desce nebo předních sedadlech se totiž objevuje poměrně netradiční motiv, který je ale pevně spjat s islámským uměním a architekturou.
Pod kapotou je ukryto další umělecké dílo, dvakrát přeplňovaný 6.6 litrový vidlicový dvanáctiválec, který se i přes svou letitost stále může pochlubit slušným výkonem 562 koňských sil a 820 Nm točivého momentu. To vše pak směřuje k zadním kolům skrze osmistupňovou automatickou převodovku.
Tento jedinečný vůz je jako již tradičně v nabídce Abu Dhabi Motors, což je největší showroom automobilky ve Spojených arabských emirátech. Otázkou však zůstává, jak dlouho zde zůstane vystaven.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?