Automobilka Rolls-Royce vyrábí úchvatné vozy, ovšem některým zákazníkům to stále nestačí a tak hledají něco, díky čemuž by jejich vůz byl naprosto jedinečný. V historii tak vznikly vozy inspirované jachtami, luxusními letadly, hudbou, módou a kdo ví čím ještě. Tentokrát se ale na řadu dostalo tradiční islámské umění.
Většina z jedinečných Rolls-Royců obvykle končí v oblasti Perského zálivu, ovšem tento konkrétní se sem i svou výzdobou hodí zřejmě nejvíce. Speciální Ghost s prodlouženým rozvorem, který si vzali do práce specialisté z oddělení Bespoke v Goodwoodu, totiž nese řadu drobných úprav inspirovaných tradičním islámským uměním.
Na první pohled se jedná o vcelku "obyčejný" Rolls v barevné kombinaci stříbrné Silver Sand a bílé Artic White, který sedí na podobně barevně laděných discích o průměru 21 palců. Bystré pozorovatel si však už zde může všimnout drobné linky, na které se objevují první netradiční prvky.
Zvláštnost vozu se začíná naplno projevovat až v interiéru, který je sladěn do barev béžové Seashell a šedé Smokey Grey. Na palubní desce nebo předních sedadlech se totiž objevuje poměrně netradiční motiv, který je ale pevně spjat s islámským uměním a architekturou.
Pod kapotou je ukryto další umělecké dílo, dvakrát přeplňovaný 6.6 litrový vidlicový dvanáctiválec, který se i přes svou letitost stále může pochlubit slušným výkonem 562 koňských sil a 820 Nm točivého momentu. To vše pak směřuje k zadním kolům skrze osmistupňovou automatickou převodovku.
Tento jedinečný vůz je jako již tradičně v nabídce Abu Dhabi Motors, což je největší showroom automobilky ve Spojených arabských emirátech. Otázkou však zůstává, jak dlouho zde zůstane vystaven.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?