Automobilka Rolls-Royce vyrábí úchvatné vozy, ovšem některým zákazníkům to stále nestačí a tak hledají něco, díky čemuž by jejich vůz byl naprosto jedinečný. V historii tak vznikly vozy inspirované jachtami, luxusními letadly, hudbou, módou a kdo ví čím ještě. Tentokrát se ale na řadu dostalo tradiční islámské umění.
Většina z jedinečných Rolls-Royců obvykle končí v oblasti Perského zálivu, ovšem tento konkrétní se sem i svou výzdobou hodí zřejmě nejvíce. Speciální Ghost s prodlouženým rozvorem, který si vzali do práce specialisté z oddělení Bespoke v Goodwoodu, totiž nese řadu drobných úprav inspirovaných tradičním islámským uměním.
Na první pohled se jedná o vcelku "obyčejný" Rolls v barevné kombinaci stříbrné Silver Sand a bílé Artic White, který sedí na podobně barevně laděných discích o průměru 21 palců. Bystré pozorovatel si však už zde může všimnout drobné linky, na které se objevují první netradiční prvky.
Zvláštnost vozu se začíná naplno projevovat až v interiéru, který je sladěn do barev béžové Seashell a šedé Smokey Grey. Na palubní desce nebo předních sedadlech se totiž objevuje poměrně netradiční motiv, který je ale pevně spjat s islámským uměním a architekturou.
Pod kapotou je ukryto další umělecké dílo, dvakrát přeplňovaný 6.6 litrový vidlicový dvanáctiválec, který se i přes svou letitost stále může pochlubit slušným výkonem 562 koňských sil a 820 Nm točivého momentu. To vše pak směřuje k zadním kolům skrze osmistupňovou automatickou převodovku.
Tento jedinečný vůz je jako již tradičně v nabídce Abu Dhabi Motors, což je největší showroom automobilky ve Spojených arabských emirátech. Otázkou však zůstává, jak dlouho zde zůstane vystaven.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?