Uber, jedna z celosvětově nejpopulárnějších přepravních společností, oznámila spuštění revoluční služby "Uber Health", která usnadní zákazníkům návštěvy u lékaře a ve zdravotnických zařízeních. Nečekejte ale žádné vozy s majáčkem, pointa je trochu jinde.
Nová služba, kterou Uber spouští zatím pouze v USA, vychází z výzkumu, který prováděla organizace "Community Transportation Association", která se dá označit za jakousi "Veřejnou přepravní asociaci". Podle jejich výzkumů totiž každý rok zmešká cca 3,6 milionu Američanů návštěvu u svého lékaře jen proto, že nemohou najít spolehlivý způsob přepravy.
Uber Health proto na rozdíl od standardních služeb nabízí možnost naplánovat si svou cestu k lékaři o 30 dnů předem. Navíc pacienti nepotřebují ani standardní aplikaci, neboť rezervace může proběhnout buď pomocí textové zprávy nebo telefonního hovoru.
Podle Uberu využívá beta-verzi této služby již cca 100 zdravotnických zařízení v USA. Kromě nemocnic k nim patří i různé kliniky, rehabilitační centra, centra nabízející domácí péči, domovy seniorů, fyzioterapeutická centra a řada dalších organizací.
Kromě toho, že je nová služba veřejně prospěšná, ukrývá také zajímavé ekonomický potenciál. Podle Přepravní asociace se totiž odhaduje, že tento trh s "ne-akutní" přepravou pacientů ukrývá finanční potenciál v hodnotě až 3 miliard dolarů.
Uber zatím neoznámil, zda se jeho služba dostane i za hranici Spojených států. Předpokládá se ale, že v případě úspěchu to nebude dlouho trvat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.