Na internetových bazarech se dá najít řada zajímavostí a kuriozit, včetně plně funkčních hasičských vozidel. Speciální hasičský náklaďák s 32-metrovým vysunovacím žebříkem už se ale řadí ke kuriozitám, které se objevují jen málokdy. Přesto se baltimorská hasičská stanice rozhodla právě pro tuto formu prodeje.
Ačkoliv v zámoří se jedná o vcelku obyčejný pojízdný žebřík, na nás působí asi jako největší hasičský speciál, který jsme kdy viděli. Jeho interiér a ovládací panel pak připomíná spíše můstek vesmírné lodi. Upřímně, jediná věc, kterou zde kromě volantu poznáváme, je volič automatické převodovky. Prostorná přední kabina však kromě různých tlačítek, voličů a přepínačů nabízí i prostor pro několik hasičů v "plné polní".
Na druhém konci tohoto kolosu se nachází další kabina, ve které sedí druhý řidič. Vzhledem k délce celého kolosu totiž byla zadní náprava konstruována jako řiditelná, což hasičům umožňuje manévrovat i v méně prostorných ulicích.
O pohon tohoto 18,6 tunového monstra se stará dieselový motor Detroit 8V92, který je osvědčeným americkým pracantem. 12.1 litrový turbem přeplňovaný vidlicový osmiválec byl představen již v sedmdesátých letech, ovšem se svými parametry se nemá ani dnes za co stydět. Jeho maximální výkon činí 289 kW (393 k) při 2300 otáčkách/min., ovšem stabilní dlouhodobý výkon se pohybuje okolo 233 kW (317 k) při 1800 otáčkách/min.. Motor, který má nyní najeto 63 570 kilometrů, je spojen s automatickou pětistupňovou převodovkou.
Kromě toho dodává vozu energii šest nových baterií a také dieselový generátor Olan o výkonu 12 kW. Pohánět veškeré elektrické vybavení, včetně ovládání žebříku, není totiž úspornou záležitostí. Opomenout nemůžeme ani řadu výstražných světel, kterými jsou americké hasičské vozy vždy téměř přeplácány. Chybí pouze výstražná siréna.
A jaké má mít hasičský žebřík z roku 1991 využití? Podle prodejce z Michiganu by se mohl uplatnit u společností zabývajících se údržbou / prořezávání stromů, pokrývačů, společností instalujících / udržujících billboardy, dekoračních servisů, atd. Vůz se zkrátka uplatní všude, kde se pracuje ve výškách.
Prodejce však nevylučuje ani možnost opětovného uplatnění u požárních stanic. V tom případě ale bude zapotřebí doplnit některé vybavení. Po technické stránce ale má být vůz plně funkční, pouze nese drobné oděrky z 26-leté služby.
Ať už se pro jeho nákup rozhodne kreativní podnikatel zabývající se výškovými pracemi, nebo chudší sbor amerických hasičů, připravit si budou muset 18 000 dolarů, tedy cca 375 000 korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.