Na internetových bazarech se dá najít řada zajímavostí a kuriozit, včetně plně funkčních hasičských vozidel. Speciální hasičský náklaďák s 32-metrovým vysunovacím žebříkem už se ale řadí ke kuriozitám, které se objevují jen málokdy. Přesto se baltimorská hasičská stanice rozhodla právě pro tuto formu prodeje.
Ačkoliv v zámoří se jedná o vcelku obyčejný pojízdný žebřík, na nás působí asi jako největší hasičský speciál, který jsme kdy viděli. Jeho interiér a ovládací panel pak připomíná spíše můstek vesmírné lodi. Upřímně, jediná věc, kterou zde kromě volantu poznáváme, je volič automatické převodovky. Prostorná přední kabina však kromě různých tlačítek, voličů a přepínačů nabízí i prostor pro několik hasičů v "plné polní".
Na druhém konci tohoto kolosu se nachází další kabina, ve které sedí druhý řidič. Vzhledem k délce celého kolosu totiž byla zadní náprava konstruována jako řiditelná, což hasičům umožňuje manévrovat i v méně prostorných ulicích.
O pohon tohoto 18,6 tunového monstra se stará dieselový motor Detroit 8V92, který je osvědčeným americkým pracantem. 12.1 litrový turbem přeplňovaný vidlicový osmiválec byl představen již v sedmdesátých letech, ovšem se svými parametry se nemá ani dnes za co stydět. Jeho maximální výkon činí 289 kW (393 k) při 2300 otáčkách/min., ovšem stabilní dlouhodobý výkon se pohybuje okolo 233 kW (317 k) při 1800 otáčkách/min.. Motor, který má nyní najeto 63 570 kilometrů, je spojen s automatickou pětistupňovou převodovkou.
Kromě toho dodává vozu energii šest nových baterií a také dieselový generátor Olan o výkonu 12 kW. Pohánět veškeré elektrické vybavení, včetně ovládání žebříku, není totiž úspornou záležitostí. Opomenout nemůžeme ani řadu výstražných světel, kterými jsou americké hasičské vozy vždy téměř přeplácány. Chybí pouze výstražná siréna.
A jaké má mít hasičský žebřík z roku 1991 využití? Podle prodejce z Michiganu by se mohl uplatnit u společností zabývajících se údržbou / prořezávání stromů, pokrývačů, společností instalujících / udržujících billboardy, dekoračních servisů, atd. Vůz se zkrátka uplatní všude, kde se pracuje ve výškách.
Prodejce však nevylučuje ani možnost opětovného uplatnění u požárních stanic. V tom případě ale bude zapotřebí doplnit některé vybavení. Po technické stránce ale má být vůz plně funkční, pouze nese drobné oděrky z 26-leté služby.
Ať už se pro jeho nákup rozhodne kreativní podnikatel zabývající se výškovými pracemi, nebo chudší sbor amerických hasičů, připravit si budou muset 18 000 dolarů, tedy cca 375 000 korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.