Na internetových bazarech se dá najít řada zajímavostí a kuriozit, včetně plně funkčních hasičských vozidel. Speciální hasičský náklaďák s 32-metrovým vysunovacím žebříkem už se ale řadí ke kuriozitám, které se objevují jen málokdy. Přesto se baltimorská hasičská stanice rozhodla právě pro tuto formu prodeje.
Ačkoliv v zámoří se jedná o vcelku obyčejný pojízdný žebřík, na nás působí asi jako největší hasičský speciál, který jsme kdy viděli. Jeho interiér a ovládací panel pak připomíná spíše můstek vesmírné lodi. Upřímně, jediná věc, kterou zde kromě volantu poznáváme, je volič automatické převodovky. Prostorná přední kabina však kromě různých tlačítek, voličů a přepínačů nabízí i prostor pro několik hasičů v "plné polní".
Na druhém konci tohoto kolosu se nachází další kabina, ve které sedí druhý řidič. Vzhledem k délce celého kolosu totiž byla zadní náprava konstruována jako řiditelná, což hasičům umožňuje manévrovat i v méně prostorných ulicích.
O pohon tohoto 18,6 tunového monstra se stará dieselový motor Detroit 8V92, který je osvědčeným americkým pracantem. 12.1 litrový turbem přeplňovaný vidlicový osmiválec byl představen již v sedmdesátých letech, ovšem se svými parametry se nemá ani dnes za co stydět. Jeho maximální výkon činí 289 kW (393 k) při 2300 otáčkách/min., ovšem stabilní dlouhodobý výkon se pohybuje okolo 233 kW (317 k) při 1800 otáčkách/min.. Motor, který má nyní najeto 63 570 kilometrů, je spojen s automatickou pětistupňovou převodovkou.
Kromě toho dodává vozu energii šest nových baterií a také dieselový generátor Olan o výkonu 12 kW. Pohánět veškeré elektrické vybavení, včetně ovládání žebříku, není totiž úspornou záležitostí. Opomenout nemůžeme ani řadu výstražných světel, kterými jsou americké hasičské vozy vždy téměř přeplácány. Chybí pouze výstražná siréna.
A jaké má mít hasičský žebřík z roku 1991 využití? Podle prodejce z Michiganu by se mohl uplatnit u společností zabývajících se údržbou / prořezávání stromů, pokrývačů, společností instalujících / udržujících billboardy, dekoračních servisů, atd. Vůz se zkrátka uplatní všude, kde se pracuje ve výškách.
Prodejce však nevylučuje ani možnost opětovného uplatnění u požárních stanic. V tom případě ale bude zapotřebí doplnit některé vybavení. Po technické stránce ale má být vůz plně funkční, pouze nese drobné oděrky z 26-leté služby.
Ať už se pro jeho nákup rozhodne kreativní podnikatel zabývající se výškovými pracemi, nebo chudší sbor amerických hasičů, připravit si budou muset 18 000 dolarů, tedy cca 375 000 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?