Ještě nemá řidičák, přesto dostal první Lamborghini Huracan Super Trofeo

První Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo v USA dostal 14-letý závodník
První Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo v USA dostal 14-letý závodník, foto: Lamborghini Beverly Hills
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. února 2018 16:31
Sdílej:

Steven Aghakhani , 14-letý student z La Cañada ve státě Kalifornia, si zhruba před týdnem převzal vůbec první Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo na půdě spojených států. Nejednalo se však o žádnou koupi, ale o dar, kterým ho jeho otec překvapil po návštěvě dealerství Lamborghini Beverly Hills.

Je nám jasné, že si teď myslíte něco o rozmazleném frackovi, který na svém otci vymámil to nejuřvanější a nejvíc cool auto, které zrovna Lamborghini nabízí. Musíme vás ale vyvést z omylu, neboť to byste mu dost křivdili. Ačkoliv tenhle „chlapec“ nemá ještě ani řidičák, podle Los Angeles Times se jedná o velice zkušeného jezdce.

Zhruba od sedmi let se totiž začal účastnit závodů na motokárách a postupem času se probojoval až do závodní série „NASA Pro Series Southern California Regional Championship „. A tam se mu evidentně nevede špatně, neboť už nyní trénuje na působení v závodě Rolex 24, který se jede v Daytoně. Jak tedy asi tušíte, rychlá jízda mu rozhodně není cizí.

Co se samotného Lamborghini týče, Huracan Super Trofeo Evo byl postaven lidmi z oddělení Lamborghini Squadra Corse za pomoci konstruktérů závodních šasi ze společnosti Dallara Engineering. V jednoduchosti se tak dá říci, že se jedná jen o nový a drsnější body-kit pro Huracan, ovšem realita je komplikovanější. Nová karbonová karoserie totiž shodila na váze, zlepšila aerodynamiku a výrazným způsobem zvýšila přítlačnou sílu.

Pod kapotou se ukrývá upravená verze motoru z Huracánu, tedy 5.2 litrový V10 naladěný na 620 koní a 560 Nm točivého momentu. Vůz je také vybaven špičkovou sekvenční šestistupňovou převodovkou X-Trac, tlumiči Ohlins a elektrickými komponenty MOTEC.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?