To rčení zná snad každý, ovšem automobilový průmysl se nám evidentně snaží naznačit, že bychom ho měli změnit. Páté kolo u vozu, rozuměno osobního automobilu, totiž může skvěle posloužit například při vyjíždění z úzkých parkovacích prostor. Skvělý důkaz se k nám dostal až z daleké Brazílie.
Parkování do řady podélně stojících vozidel není příliš oblíbenou disciplínou žádného řidiče. Mnohdy se ale stává, že zaparkovat je tou snazší částí. Pokud se totiž na vás ostatní řidiči příliš nalepí, může být vyjíždění doslova noční můrou.
Totéž se stalo i brazilskému řidiči třetí generace Fordu Mondeo, který si však s nastalou situací poradil s neuvěřitelnou lehkostí. Mnozí přihlížející si tak možná dokonce mysleli, že se stali součástí skryté kamery či nějakého pouličního kouzelníka. Pravda je však poněkud jiná.
Majitel tohoto vozu se totiž spolehl na zapomenutou technickou vychytávku, kterou zná svět již od 50. let. V kufru Mondea je totiž umístěné rameno s kolem, které je poháněno pomocí elektrického motoru. Jakmile se kolo skrze podlahu kufru sklopí na zem, zadní kola se nadzvednou a kolo pomocí elektromotoru přesune záď vozu po potřebného směru / úhlu. Poté už jen stačí vůz opět spustit na kola, vyjet a pokračovat v cestě.
Systém ale samozřejmě funguje i obráceně, takže pokud se snažíte zaparkovat a nejste si jistí svými schopnostmi, pouze vůz zapíchnete čumákem za kufr vozu stojícího před vámi a "páté kolo u vozu" odvede tu nejtěžší práci za vás.
Systém byl přitom poprvé prezentován již v padesátých letech na území Kalifornie, kde se s nim pochlubil šikovný vynálezce. Tehdy ale byla konverze jednodušší, neboť americké vozy měly rezervu často umístěnou vertikálně na samém konci kufru. Konverze tohoto Mondea si ale jistě vyžádala nějaké to řezání, svařování a pár hodin vymýšlení a práce.
Výsledek je ale opravdu zdařilý a nebojíme se říci, že by dokázal zahanbit řadu moderních autonomních parkovacích systémů. Je tedy škoda, že se nikdy masově neuchytil a momentálně ani nevíme o žádné společnosti, která by se jeho instalací veřejně prezentovala.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.