Ačkoliv má automobilka Partisan Motors na svědomí jedno z nejhranatějších a dost možná i nejošklivějších aut světa, nízké cíle si s ním rozhodně neklade. Krátce poté, co oznámila svůj cíl dostat své vozy na Mars, totiž také oznámila, že by svůj nový model Partisan Kremlin ráda dostala do kolony vozidel ruského prezidenta Vladimira Putina.
Podle automobilky by se model Kremlin skvěle vyjímal v Putinově koloně jako doprovodné vozidlo pro ochranku. Hlavními přednostmi má být jeho jednoduchost, modulárnost a terénní dovednosti. Na silnici by si tak měl poradit se vším, posádku mohou chránit přídavné moduly pancéřování na exteriéru a se zmírněním výbuchu min či improvizovaných výbušných zařízení pomůže možnost připevnit podlahu tvarovanou do V.
Model Kremlin vychází z modelu One, díky čemuž může nabídnout velice jednoduchou techniku, rozebíratelnost a snadnou přepravu. O přísun energie se starají celkem čtyři elektromotory, přičemž každý pohání jedno kolo. Aby motorům nedošla energie ukrývá se pod kapotou kompaktní generátor, který dobíjí baterie.
Partisan sice nezveřejnil žádné technické parametry, nicméně podle tvrzení automobilky by měl mít model Kremlin akceleraci supersportu - a to dokonce i s nasazeným pancéřováním. Bez jakýchkoliv čísel a při pohledu na tenhle přerostlý Merkur si o tom však troufáme poněkud pochybovat.
Automobilka Partisan Motors má ostatně samé odvážné plány, kterým však chybí jakékoliv podklady. Zatím máme k dispozici pouze fotky jediného modelu, který by měl být spásou pro všechny armády světa. Má být totiž lehký, odolný, snadno modifikovatelný, spolehlivý a vojáci si ho prý budou moci klidně sestavit v poli.
Další modely, jako například "Partisan One Mars Edition" nebo "Kremlin", však existují už jen na papíře, případně jako velice jednoduché modely vytvořené v grafických programech. Jejich parametry přitom mají být vždy oslnivé. Například u "Mars Edition" například automobilka slibuje karoserii z uhlíkových vláken nebo odolný pohonný systém, díky čemuž má být vůz dostatečně lehký a odolný i pro dopravu na Mars a následné plnění "kolonizačních" úkolů na rudé planetě.
Těžko říct, co v Putinově koloně nebo na Marsu nakonec uvidíme, ale na vozy z produkce Partisan Motors příliš nesázíme. Vcelku ochotně se ale budeme mýlit. Koncept je to totiž dost zajímavý a ulítlý - což nás v redakci vždy baví.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?