Ačkoliv má automobilka Partisan Motors na svědomí jedno z nejhranatějších a dost možná i nejošklivějších aut světa, nízké cíle si s ním rozhodně neklade. Krátce poté, co oznámila svůj cíl dostat své vozy na Mars, totiž také oznámila, že by svůj nový model Partisan Kremlin ráda dostala do kolony vozidel ruského prezidenta Vladimira Putina.
Podle automobilky by se model Kremlin skvěle vyjímal v Putinově koloně jako doprovodné vozidlo pro ochranku. Hlavními přednostmi má být jeho jednoduchost, modulárnost a terénní dovednosti. Na silnici by si tak měl poradit se vším, posádku mohou chránit přídavné moduly pancéřování na exteriéru a se zmírněním výbuchu min či improvizovaných výbušných zařízení pomůže možnost připevnit podlahu tvarovanou do V.
Model Kremlin vychází z modelu One, díky čemuž může nabídnout velice jednoduchou techniku, rozebíratelnost a snadnou přepravu. O přísun energie se starají celkem čtyři elektromotory, přičemž každý pohání jedno kolo. Aby motorům nedošla energie ukrývá se pod kapotou kompaktní generátor, který dobíjí baterie.
Partisan sice nezveřejnil žádné technické parametry, nicméně podle tvrzení automobilky by měl mít model Kremlin akceleraci supersportu - a to dokonce i s nasazeným pancéřováním. Bez jakýchkoliv čísel a při pohledu na tenhle přerostlý Merkur si o tom však troufáme poněkud pochybovat.
Automobilka Partisan Motors má ostatně samé odvážné plány, kterým však chybí jakékoliv podklady. Zatím máme k dispozici pouze fotky jediného modelu, který by měl být spásou pro všechny armády světa. Má být totiž lehký, odolný, snadno modifikovatelný, spolehlivý a vojáci si ho prý budou moci klidně sestavit v poli.
Další modely, jako například "Partisan One Mars Edition" nebo "Kremlin", však existují už jen na papíře, případně jako velice jednoduché modely vytvořené v grafických programech. Jejich parametry přitom mají být vždy oslnivé. Například u "Mars Edition" například automobilka slibuje karoserii z uhlíkových vláken nebo odolný pohonný systém, díky čemuž má být vůz dostatečně lehký a odolný i pro dopravu na Mars a následné plnění "kolonizačních" úkolů na rudé planetě.
Těžko říct, co v Putinově koloně nebo na Marsu nakonec uvidíme, ale na vozy z produkce Partisan Motors příliš nesázíme. Vcelku ochotně se ale budeme mýlit. Koncept je to totiž dost zajímavý a ulítlý - což nás v redakci vždy baví.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.