Totálně dehonestoval klasické Ferrari. Teď se diví, proč se ho nemůže zbavit

Ferrari 360 přepracované na limuzínu
Ferrari 360 přepracované na limuzínu, foto: ebay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. února 2018 09:48 | akt. 13. února 2018 10:29
Sdílej:

Nestává se příliš často, aby si vozy jako Ferrari 360 Modena nenašly svého kupce, zvláště když jsou vystaveny na veřejných internetových aukcích. Ovšem v tomto případě se nijak zvlášť nedivíme, protože to, co někdo tomuhle vozu provedl, je zkrátka neodpustitelné.

Ferrari 360 Modena patří v našich očích k jedněm z nejzajímavějších sportovních vozidel přelomu tisíciletí, ovšem tohle monstrum bychom raději snad nikdy neviděli. A evidentně nejsme sami, neboť na internetovém aukčním portálu eBay zcela pohořelo.

Vůz, jehož základem se stala Modena z roku 2003, měl nabídnout jedinečný vzhled, nadstandardní luxus a oslnivý výkon. Těžko říct jak moc to brali autoři vozu vážně, nicméně přestavba samotná měla trvat déle než rok. Neznáme přesné důvody, kvůli kterým tohle monstrum vzniklo, ale s určitostí víme, že toho moc nenajelo - na jeho tachometru totiž svítí 51 179 kilometrů.

Vnitřní uspořádání vozu je na limuzínu poněkud netradiční a vlastně ani nedává moc smysl. Sedm cestujících, včetně řidiče, totiž sedí ve třech řadách za sebou a vzájemně na sebe nevidí. Vůz sice nabízí výbavu jako jsou luxusní kožená sedadla, rozměrné LCD televize, stahovací střecha nebo tzv. suicide doors, ovšem zpracování působí velice lacině a hlavně nepromyšleně.

Jedinou zajímavostí tak zůstává motor, který se zde dochoval v původním stavu. Tenhle 3.5 litrový vidlicový osmiválec totiž nabízí stále úctyhodných 400 koňských sil a 373 Nm točivého momentu, které na kola přenáší automatizovaná převodovka. Standardní sporťák dokázal pokořit hranici 100 km/h během 4.5 sekundy a akceleroval až k 295 km/h, ovšem o tom si tenhle několikatunový mastodont může nechat jen zdát.

Stejně jako celý vůz je šílená i jeho cena. Zachovalé Ferrari 360 se dá momentálně v zámoří sehnat za 50 - 60.000 dolarů, perfektně zachovalé a udržované kousky se pak pohybují okolo 100.000 dolarů. Prodejce téhle šílenosti však v rámci aukce požadoval minimálně 95 000 dolarů, což mu nikdo nenabídl.

Prodejce se přitom snažil hrát na city sběratelů s fázemi typu "rarita" a "jediné na území USA", většina lidí však při pohledu na tenhle stroj nejspíš doufá,že i nadále zůstane jedinou "raritou" podobného ražení kdekoliv na světě.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.