Nestává se příliš často, aby si vozy jako Ferrari 360 Modena nenašly svého kupce, zvláště když jsou vystaveny na veřejných internetových aukcích. Ovšem v tomto případě se nijak zvlášť nedivíme, protože to, co někdo tomuhle vozu provedl, je zkrátka neodpustitelné.
Ferrari 360 Modena patří v našich očích k jedněm z nejzajímavějších sportovních vozidel přelomu tisíciletí, ovšem tohle monstrum bychom raději snad nikdy neviděli. A evidentně nejsme sami, neboť na internetovém aukčním portálu eBay zcela pohořelo.
Vůz, jehož základem se stala Modena z roku 2003, měl nabídnout jedinečný vzhled, nadstandardní luxus a oslnivý výkon. Těžko říct jak moc to brali autoři vozu vážně, nicméně přestavba samotná měla trvat déle než rok. Neznáme přesné důvody, kvůli kterým tohle monstrum vzniklo, ale s určitostí víme, že toho moc nenajelo - na jeho tachometru totiž svítí 51 179 kilometrů.
Vnitřní uspořádání vozu je na limuzínu poněkud netradiční a vlastně ani nedává moc smysl. Sedm cestujících, včetně řidiče, totiž sedí ve třech řadách za sebou a vzájemně na sebe nevidí. Vůz sice nabízí výbavu jako jsou luxusní kožená sedadla, rozměrné LCD televize, stahovací střecha nebo tzv. suicide doors, ovšem zpracování působí velice lacině a hlavně nepromyšleně.
Jedinou zajímavostí tak zůstává motor, který se zde dochoval v původním stavu. Tenhle 3.5 litrový vidlicový osmiválec totiž nabízí stále úctyhodných 400 koňských sil a 373 Nm točivého momentu, které na kola přenáší automatizovaná převodovka. Standardní sporťák dokázal pokořit hranici 100 km/h během 4.5 sekundy a akceleroval až k 295 km/h, ovšem o tom si tenhle několikatunový mastodont může nechat jen zdát.
Stejně jako celý vůz je šílená i jeho cena. Zachovalé Ferrari 360 se dá momentálně v zámoří sehnat za 50 - 60.000 dolarů, perfektně zachovalé a udržované kousky se pak pohybují okolo 100.000 dolarů. Prodejce téhle šílenosti však v rámci aukce požadoval minimálně 95 000 dolarů, což mu nikdo nenabídl.
Prodejce se přitom snažil hrát na city sběratelů s fázemi typu "rarita" a "jediné na území USA", většina lidí však při pohledu na tenhle stroj nejspíš doufá,že i nadále zůstane jedinou "raritou" podobného ražení kdekoliv na světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.