Nestává se příliš často, aby si vozy jako Ferrari 360 Modena nenašly svého kupce, zvláště když jsou vystaveny na veřejných internetových aukcích. Ovšem v tomto případě se nijak zvlášť nedivíme, protože to, co někdo tomuhle vozu provedl, je zkrátka neodpustitelné.
Ferrari 360 Modena patří v našich očích k jedněm z nejzajímavějších sportovních vozidel přelomu tisíciletí, ovšem tohle monstrum bychom raději snad nikdy neviděli. A evidentně nejsme sami, neboť na internetovém aukčním portálu eBay zcela pohořelo.
Vůz, jehož základem se stala Modena z roku 2003, měl nabídnout jedinečný vzhled, nadstandardní luxus a oslnivý výkon. Těžko říct jak moc to brali autoři vozu vážně, nicméně přestavba samotná měla trvat déle než rok. Neznáme přesné důvody, kvůli kterým tohle monstrum vzniklo, ale s určitostí víme, že toho moc nenajelo - na jeho tachometru totiž svítí 51 179 kilometrů.
Vnitřní uspořádání vozu je na limuzínu poněkud netradiční a vlastně ani nedává moc smysl. Sedm cestujících, včetně řidiče, totiž sedí ve třech řadách za sebou a vzájemně na sebe nevidí. Vůz sice nabízí výbavu jako jsou luxusní kožená sedadla, rozměrné LCD televize, stahovací střecha nebo tzv. suicide doors, ovšem zpracování působí velice lacině a hlavně nepromyšleně.
Jedinou zajímavostí tak zůstává motor, který se zde dochoval v původním stavu. Tenhle 3.5 litrový vidlicový osmiválec totiž nabízí stále úctyhodných 400 koňských sil a 373 Nm točivého momentu, které na kola přenáší automatizovaná převodovka. Standardní sporťák dokázal pokořit hranici 100 km/h během 4.5 sekundy a akceleroval až k 295 km/h, ovšem o tom si tenhle několikatunový mastodont může nechat jen zdát.
Stejně jako celý vůz je šílená i jeho cena. Zachovalé Ferrari 360 se dá momentálně v zámoří sehnat za 50 - 60.000 dolarů, perfektně zachovalé a udržované kousky se pak pohybují okolo 100.000 dolarů. Prodejce téhle šílenosti však v rámci aukce požadoval minimálně 95 000 dolarů, což mu nikdo nenabídl.
Prodejce se přitom snažil hrát na city sběratelů s fázemi typu "rarita" a "jediné na území USA", většina lidí však při pohledu na tenhle stroj nejspíš doufá,že i nadále zůstane jedinou "raritou" podobného ražení kdekoliv na světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?