Utahovat si z SUV s označením Sport, která navíc mají plug-in hybridní pohon, je poměrně snadné. Tedy alespoň bylo, dokud se do tohohle segmentu nepustil i Range Rover. V posledních letech se z tohohle drsňáka stal spíš navoněný manekýn, ovšem v rámci poslední propagační kampaně opět dokázal, že geny jeho předků v něm stále přežívají.
Automobilka Jaguar Land Rover má slabost pro velkolepé prezentace, o čemž už nás několikrát přesvědčila. Během prezentace nového Range Roveru Sport P400e však mohlo jít o život - a to hned několikrát. Nešlo sice o klasický off-road, ovšem i tenhle test vyvinul na řidiče i vůz pořádný tlak.
V rámci poslední propagační kampaně se totiž Range Rover vydal na 11.2 kilometrů dlouhou a zrádnou horskou silnici "Tianmen Mountain Road", které se pro její zakroucené tvary často přezdívá "Dragon Road", tedy dračí silnice. Horská silnice táhnoucí se na samotné hraně skal je neustále kluzká a místní řidiči autobusů si na ní nedovolí jet více než 40 km/h, neboť hned za svodidly následuje prudký sráz dolů.
Pro mastodontní SUV je už tohle pořádnou výzvou, ovšem lidem z Range Roveru to nestačilo a tak si pro svůj hybridní model připravili ještě jednu výzvu - jízdu po 999 schodech, které se táhnou ve svahu strmém místy až do úhlu 45 stupňů. Jaké nároky vyvíjí něco podobného na stroj, řidiče i pneumatiky snad ani nemusíme více zdůrazňovat.
Za volant vozu povolala automobilka jezdce jménem Ho-Pin Tung, který jinak závodí za sesterský Jaguár v závodech Formule E. Kromě toho má ale jezdec zkušenosti i s Formulí 1 a podařilo se mu vyhrát i 24 hodin Le Mans. Jízda s Range Roverem však byla i podle jeho slov jedním z nejnáročnějších úkolů, se kterým se setkal. Range Rover Sport PHEV se však podle jeho slov choval ukázkově (jak jinak) a silnici i schody ke světoznámému skalnímu útvaru pokořil bez výraznější námahy.
Pro Range Rover je to další z řady úspěchů, neboť hybridní SUV už bylo podrobeno několika velice náročným testováním, ať už na prašné horské trati závodu Pikes Peak, v pouštním prostředí arabského poloostrova nebo na zablácených a podmáčených svazích švýcarských Alp.
Phil Jones z automobilky Land Rover však pronesl, že tohle bylo prozatím nejnáročnější testování modelu Range Rover Sport, jakého se kdy zúčastnil. Test se totiž nedal pokládat za úspěšný, dokud vůz nevyjel všechny schody. To bylo přitom skutečně náročné a hlavně nebezpečné. Pokud by se totiž něco stalo, řidič by moc šancí neměl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.