Utahovat si z SUV s označením Sport, která navíc mají plug-in hybridní pohon, je poměrně snadné. Tedy alespoň bylo, dokud se do tohohle segmentu nepustil i Range Rover. V posledních letech se z tohohle drsňáka stal spíš navoněný manekýn, ovšem v rámci poslední propagační kampaně opět dokázal, že geny jeho předků v něm stále přežívají.
Automobilka Jaguar Land Rover má slabost pro velkolepé prezentace, o čemž už nás několikrát přesvědčila. Během prezentace nového Range Roveru Sport P400e však mohlo jít o život - a to hned několikrát. Nešlo sice o klasický off-road, ovšem i tenhle test vyvinul na řidiče i vůz pořádný tlak.
V rámci poslední propagační kampaně se totiž Range Rover vydal na 11.2 kilometrů dlouhou a zrádnou horskou silnici "Tianmen Mountain Road", které se pro její zakroucené tvary často přezdívá "Dragon Road", tedy dračí silnice. Horská silnice táhnoucí se na samotné hraně skal je neustále kluzká a místní řidiči autobusů si na ní nedovolí jet více než 40 km/h, neboť hned za svodidly následuje prudký sráz dolů.
Pro mastodontní SUV je už tohle pořádnou výzvou, ovšem lidem z Range Roveru to nestačilo a tak si pro svůj hybridní model připravili ještě jednu výzvu - jízdu po 999 schodech, které se táhnou ve svahu strmém místy až do úhlu 45 stupňů. Jaké nároky vyvíjí něco podobného na stroj, řidiče i pneumatiky snad ani nemusíme více zdůrazňovat.
Za volant vozu povolala automobilka jezdce jménem Ho-Pin Tung, který jinak závodí za sesterský Jaguár v závodech Formule E. Kromě toho má ale jezdec zkušenosti i s Formulí 1 a podařilo se mu vyhrát i 24 hodin Le Mans. Jízda s Range Roverem však byla i podle jeho slov jedním z nejnáročnějších úkolů, se kterým se setkal. Range Rover Sport PHEV se však podle jeho slov choval ukázkově (jak jinak) a silnici i schody ke světoznámému skalnímu útvaru pokořil bez výraznější námahy.
Pro Range Rover je to další z řady úspěchů, neboť hybridní SUV už bylo podrobeno několika velice náročným testováním, ať už na prašné horské trati závodu Pikes Peak, v pouštním prostředí arabského poloostrova nebo na zablácených a podmáčených svazích švýcarských Alp.
Phil Jones z automobilky Land Rover však pronesl, že tohle bylo prozatím nejnáročnější testování modelu Range Rover Sport, jakého se kdy zúčastnil. Test se totiž nedal pokládat za úspěšný, dokud vůz nevyjel všechny schody. To bylo přitom skutečně náročné a hlavně nebezpečné. Pokud by se totiž něco stalo, řidič by moc šancí neměl.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?