Utahovat si z SUV s označením Sport, která navíc mají plug-in hybridní pohon, je poměrně snadné. Tedy alespoň bylo, dokud se do tohohle segmentu nepustil i Range Rover. V posledních letech se z tohohle drsňáka stal spíš navoněný manekýn, ovšem v rámci poslední propagační kampaně opět dokázal, že geny jeho předků v něm stále přežívají.
Automobilka Jaguar Land Rover má slabost pro velkolepé prezentace, o čemž už nás několikrát přesvědčila. Během prezentace nového Range Roveru Sport P400e však mohlo jít o život - a to hned několikrát. Nešlo sice o klasický off-road, ovšem i tenhle test vyvinul na řidiče i vůz pořádný tlak.
V rámci poslední propagační kampaně se totiž Range Rover vydal na 11.2 kilometrů dlouhou a zrádnou horskou silnici "Tianmen Mountain Road", které se pro její zakroucené tvary často přezdívá "Dragon Road", tedy dračí silnice. Horská silnice táhnoucí se na samotné hraně skal je neustále kluzká a místní řidiči autobusů si na ní nedovolí jet více než 40 km/h, neboť hned za svodidly následuje prudký sráz dolů.
Pro mastodontní SUV je už tohle pořádnou výzvou, ovšem lidem z Range Roveru to nestačilo a tak si pro svůj hybridní model připravili ještě jednu výzvu - jízdu po 999 schodech, které se táhnou ve svahu strmém místy až do úhlu 45 stupňů. Jaké nároky vyvíjí něco podobného na stroj, řidiče i pneumatiky snad ani nemusíme více zdůrazňovat.
Za volant vozu povolala automobilka jezdce jménem Ho-Pin Tung, který jinak závodí za sesterský Jaguár v závodech Formule E. Kromě toho má ale jezdec zkušenosti i s Formulí 1 a podařilo se mu vyhrát i 24 hodin Le Mans. Jízda s Range Roverem však byla i podle jeho slov jedním z nejnáročnějších úkolů, se kterým se setkal. Range Rover Sport PHEV se však podle jeho slov choval ukázkově (jak jinak) a silnici i schody ke světoznámému skalnímu útvaru pokořil bez výraznější námahy.
Pro Range Rover je to další z řady úspěchů, neboť hybridní SUV už bylo podrobeno několika velice náročným testováním, ať už na prašné horské trati závodu Pikes Peak, v pouštním prostředí arabského poloostrova nebo na zablácených a podmáčených svazích švýcarských Alp.
Phil Jones z automobilky Land Rover však pronesl, že tohle bylo prozatím nejnáročnější testování modelu Range Rover Sport, jakého se kdy zúčastnil. Test se totiž nedal pokládat za úspěšný, dokud vůz nevyjel všechny schody. To bylo přitom skutečně náročné a hlavně nebezpečné. Pokud by se totiž něco stalo, řidič by moc šancí neměl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.