Utahovat si z SUV s označením Sport, která navíc mají plug-in hybridní pohon, je poměrně snadné. Tedy alespoň bylo, dokud se do tohohle segmentu nepustil i Range Rover. V posledních letech se z tohohle drsňáka stal spíš navoněný manekýn, ovšem v rámci poslední propagační kampaně opět dokázal, že geny jeho předků v něm stále přežívají.
Automobilka Jaguar Land Rover má slabost pro velkolepé prezentace, o čemž už nás několikrát přesvědčila. Během prezentace nového Range Roveru Sport P400e však mohlo jít o život - a to hned několikrát. Nešlo sice o klasický off-road, ovšem i tenhle test vyvinul na řidiče i vůz pořádný tlak.
V rámci poslední propagační kampaně se totiž Range Rover vydal na 11.2 kilometrů dlouhou a zrádnou horskou silnici "Tianmen Mountain Road", které se pro její zakroucené tvary často přezdívá "Dragon Road", tedy dračí silnice. Horská silnice táhnoucí se na samotné hraně skal je neustále kluzká a místní řidiči autobusů si na ní nedovolí jet více než 40 km/h, neboť hned za svodidly následuje prudký sráz dolů.
Pro mastodontní SUV je už tohle pořádnou výzvou, ovšem lidem z Range Roveru to nestačilo a tak si pro svůj hybridní model připravili ještě jednu výzvu - jízdu po 999 schodech, které se táhnou ve svahu strmém místy až do úhlu 45 stupňů. Jaké nároky vyvíjí něco podobného na stroj, řidiče i pneumatiky snad ani nemusíme více zdůrazňovat.
Za volant vozu povolala automobilka jezdce jménem Ho-Pin Tung, který jinak závodí za sesterský Jaguár v závodech Formule E. Kromě toho má ale jezdec zkušenosti i s Formulí 1 a podařilo se mu vyhrát i 24 hodin Le Mans. Jízda s Range Roverem však byla i podle jeho slov jedním z nejnáročnějších úkolů, se kterým se setkal. Range Rover Sport PHEV se však podle jeho slov choval ukázkově (jak jinak) a silnici i schody ke světoznámému skalnímu útvaru pokořil bez výraznější námahy.
Pro Range Rover je to další z řady úspěchů, neboť hybridní SUV už bylo podrobeno několika velice náročným testováním, ať už na prašné horské trati závodu Pikes Peak, v pouštním prostředí arabského poloostrova nebo na zablácených a podmáčených svazích švýcarských Alp.
Phil Jones z automobilky Land Rover však pronesl, že tohle bylo prozatím nejnáročnější testování modelu Range Rover Sport, jakého se kdy zúčastnil. Test se totiž nedal pokládat za úspěšný, dokud vůz nevyjel všechny schody. To bylo přitom skutečně náročné a hlavně nebezpečné. Pokud by se totiž něco stalo, řidič by moc šancí neměl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?