Zaujmout na akcích plných naleštěných a perfektně zrestaurovaných klasik není nic jednoduchého, ovšem Lamborghini opět potvrdilo svůj statut jedinečnosti a její poslední zrenovovaný model, Miura z roku 1970, oslňuje kdekoliv se objeví.
Italská automobilka Lamborghini nemá jen řadu zajímavých modelů, ale také několik zajímavých oddělení, ve kterých se zaměřují na různé speciality. Oddělení Ad Personam, ve kterém vznikají unikátní personifikované kousky, už zná většina z nás, ale znáte oddělení Polo Storico? Pokud ne, dovolte nám představit vám jeden z jejich vrcholných kousků - Model Miura P400 v zelené barvě Verde Scandal.
Jak už asi tušíte, oddělení Polo Storico se zabývá renovací historických kousků. Tento konkrétní vznikal celých 10 měsíců, během kterých odborníci kompletně zrenovovali karoserii, šasi, brzdy, chladící systém, motor a řadu dalších věcí. Úchvatná renovace byla dokončena minulý rok v srpnu a krátce na to vůz vyhrál první místo ve své kategorii na akci Lamborghini & Design Concorso d’Eleganza ve Švýcarsku.
Na akci Retromobile, která se tento rok konala v Paříži, pak automobilka představila kromě Miury ještě jeden historický skvost - Lamborghini Countach LP400 čerstvě nalakovaný do originální žluté barvy. Vůz je navíc zajímavý i svým stavem - nachází se totiž v procesu renovace a návštěvníci akce si tak mohou prohlédnout víc, než by jim dovolil dokončený model.
Kromě toho automobilka nedávno ohlásila "dostupnost" některých dílů na starší modely, například hlavu válců pro 4.0 litrové motory V12 z roku 1965. Dále se pak mluví o modelech, na jejichž renovaci se v automobilce nyní pracuje. Patřit mezi ně mají i opomíjené klasiky jako LM002, Espada, Jarama, Islero a nebo tolik obdivované Diablo - které je zároveň tím nejnovějším modelem, na jehož renovaci začalo oddělení pracovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.