Koncem minulého desetiletí se v americkém Los Angeles rozpoutala vcelku úsměvná šarvátka mezi dealery BMW a Audi, kteří si vyměňovali vzkazy prostřednictvím billboardů u rušné silnice. Tahle tzv "Billboard War" má však pokračování, které se nyní koná o pár tisíc kilometrů jinde.
Konkrétně v severoafrickém Tunisu, kde automobilka BMW umístila poměrně odvážný billboard kousek od dealerství Ennakl Automobiles, kde seženete prakticky všechny vozy z produkce Volkswagen Group, tedy Škodu, Seat, VW, Porsche a mimo jiné i Audi.
Na billboardu mnichovské automobily jsou vyobrazeny agresivní světlomety moderních vozidel značky BMW a pod nimi je francouzský text "Il n’est jamais trop tard pour changer d’avis", který se dá přeložit jako "Ještě není pozdě změnit názor." Na spodní části billboardu je pak podepsáno dealerství Ben Jemâa Motors, které je oficiálním zástupcem BMW a Mini v Tunisu.
Vyvedený žertík však nezůstal bez odezvy a za krátko se před prodejním centrem objevil nový billboard, tentokrát z produkce Audi. Na něm je výrazně napsáno LOOOOL (anglická zkratka vyjadřující pobavení / smích), přičemž ona čtyři O tvoří znak Audi. Pod tím je pak opět francouzsky napsáno "On ne change pas une marque qui gagne", volně přeloženo jako "Nikdo nemění značku, která vítězí."
Audi tím chce naznačit, že co se prodejů na Tuniském trhu týče, má před BMW navrch. Zda se tedy dočkáme další reakce ze strany BMW je ve hvězdách, ovšem my tiše doufáme, že tahle pošťuchovaná ještě bude mít další eskalaci.
BMW má totiž tu výhodu, že v celosvětových prodejích je z německých prestižních automobilek na druhém místě a o prvenství se už pár let marně přetahuje s Mercedesem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?