Koncem minulého desetiletí se v americkém Los Angeles rozpoutala vcelku úsměvná šarvátka mezi dealery BMW a Audi, kteří si vyměňovali vzkazy prostřednictvím billboardů u rušné silnice. Tahle tzv "Billboard War" má však pokračování, které se nyní koná o pár tisíc kilometrů jinde.
Konkrétně v severoafrickém Tunisu, kde automobilka BMW umístila poměrně odvážný billboard kousek od dealerství Ennakl Automobiles, kde seženete prakticky všechny vozy z produkce Volkswagen Group, tedy Škodu, Seat, VW, Porsche a mimo jiné i Audi.
Na billboardu mnichovské automobily jsou vyobrazeny agresivní světlomety moderních vozidel značky BMW a pod nimi je francouzský text "Il n’est jamais trop tard pour changer d’avis", který se dá přeložit jako "Ještě není pozdě změnit názor." Na spodní části billboardu je pak podepsáno dealerství Ben Jemâa Motors, které je oficiálním zástupcem BMW a Mini v Tunisu.
Vyvedený žertík však nezůstal bez odezvy a za krátko se před prodejním centrem objevil nový billboard, tentokrát z produkce Audi. Na něm je výrazně napsáno LOOOOL (anglická zkratka vyjadřující pobavení / smích), přičemž ona čtyři O tvoří znak Audi. Pod tím je pak opět francouzsky napsáno "On ne change pas une marque qui gagne", volně přeloženo jako "Nikdo nemění značku, která vítězí."
Audi tím chce naznačit, že co se prodejů na Tuniském trhu týče, má před BMW navrch. Zda se tedy dočkáme další reakce ze strany BMW je ve hvězdách, ovšem my tiše doufáme, že tahle pošťuchovaná ještě bude mít další eskalaci.
BMW má totiž tu výhodu, že v celosvětových prodejích je z německých prestižních automobilek na druhém místě a o prvenství se už pár let marně přetahuje s Mercedesem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.