Drsná válka BMW a Audi? Posílají si tyhle vzkazy přes billboardy

BMW rozpoutalo novou etapu tzv. "Billboard Wars", tentokrát ale v Tunisku
BMW rozpoutalo novou etapu tzv. "Billboard Wars", tentokrát ale v Tunisku, foto: Tuniscope
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. února 2018 18:03
Sdílej:

Koncem minulého desetiletí se v americkém Los Angeles rozpoutala vcelku úsměvná šarvátka mezi dealery BMW a Audi, kteří si vyměňovali vzkazy prostřednictvím billboardů u rušné silnice. Tahle tzv "Billboard War" má však pokračování, které se nyní koná o pár tisíc kilometrů jinde.

Konkrétně v severoafrickém Tunisu, kde automobilka BMW umístila poměrně odvážný billboard kousek od dealerství Ennakl Automobiles, kde seženete prakticky všechny vozy z produkce Volkswagen Group, tedy Škodu, Seat, VW, Porsche a mimo jiné i Audi.

Na billboardu mnichovské automobily jsou vyobrazeny agresivní světlomety moderních vozidel značky BMW a pod nimi je francouzský text "Il n’est jamais trop tard pour changer d’avis", který se dá přeložit jako "Ještě není pozdě změnit názor." Na spodní části billboardu je pak podepsáno dealerství Ben Jemâa Motors, které je oficiálním zástupcem BMW a Mini v Tunisu. 

Vyvedený žertík však nezůstal bez odezvy a za krátko se před prodejním centrem objevil nový billboard, tentokrát z produkce Audi. Na něm je výrazně napsáno LOOOOL (anglická zkratka vyjadřující pobavení / smích), přičemž ona čtyři O tvoří znak Audi. Pod tím je pak opět francouzsky napsáno "On ne change pas une marque qui gagne", volně přeloženo jako "Nikdo nemění značku, která vítězí."

Audi tím chce naznačit, že co se prodejů na Tuniském trhu týče, má před BMW navrch. Zda se tedy dočkáme další reakce ze strany BMW je ve hvězdách, ovšem my tiše doufáme, že tahle pošťuchovaná ještě bude mít další eskalaci.

BMW má totiž tu výhodu, že v celosvětových prodejích je z německých prestižních automobilek na druhém místě a o prvenství se už pár let marně přetahuje s Mercedesem.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.