Prvním osobním automobilem na oběžné dráze už se nezpochybnitelně stala Tesla Roadster, ovšem teď nám začal běžet nový závod: který automobil se stane prvním na Marsu? A zatím co u Tesla Roadsteru šlo o skvělý marketingový tah pro Elona Muska a jeho Space X i Teslu, v případě auta na Marsu se o slovo hlásí jiná společnost - Partisan One.
Partisan Motors je poměrně mladou společností z Německa, která před pár měsíci představila svůj první model Partisan One. Tahle minimalistická skládačka sice připomíná přerostlou stavebnici Merkur, ovšem po její kapotou se skrývá odolná technika, která umožňuje přetvořit tenhle vůz na nespočet variant: od lehkého Pick-upu až po těžký obrněný automobil.
Hlavní předností Partisanu One má být především odolnost, jednoduchost a variabilita, díky čemuž automobilka doufá ve velké množství zakázek z různých odvětví, od armády celého světa až po osobní varianty do chudších oblastí. A zatímco Partisan One by se měl stát hlavním zdrojem příjmů, nový model "Mars Edition" by měl automobilce zajistit parádní Marketing.
Partisan One Mars Edition byl totiž speciálně designován tak, aby fungoval i na jiných planetách. SUV by mělo podle tvrzení společnosti disponovat snadno sestavitelnou / modifikovanou karoserií z karbonu, pod kterou se má ukrývat plně elektrický pohonný systém. Navzdory použití prvotřídních materiálů však vůz stále vypadá jako krabička na kolech.
Pro zajištění dostatku elektrické energie má být velká část karoserie pokryta solárními panely, což díky hranatým tvarům jistě nebyl velký problém. Navíc má být vůz vybaven čtyřmi nezávislými elektromotory (každý přímo u kola), díky čemuž by se měla zlepšit spolehlivost, manévrovatelnost a snížit váha. Zkrátka vše, co je při putování na jiných planetách důležité.
Společnost Partisan Motors už odvážně prohlásila, že chce Muska přesvědčit, aby zapomněl na posílání dalších elektromobilů Tesla do vesmíru a místo toho poslal jejich SUV. Své odhodlání navíc společnost dokládá připraveností začít práce na sérii speciálních elektromobilů připravených k vyslání do vesmíru. Podle všeho by měly být stroje zabaleny s návodem jako nábytek z IKEA a neměl by být problém je sestavit ani přímo na Marsu.
Inu, vzalo to docela rychlý spád. Teprve včera se podívalo do vesmíru první osobní auto a dnes už se bavíme o posílání SUV na Mars. Vše ale záleží na Elonu Muskovi a jeho plánech a ačkoliv nechceme předbíhat jeho rozhodnutí, jsme si téměř jisti, že v Tesle se už na speciálních vozítkách pro Mars dávno pracuje. A stejně tak v NASA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?