Prvním osobním automobilem na oběžné dráze už se nezpochybnitelně stala Tesla Roadster, ovšem teď nám začal běžet nový závod: který automobil se stane prvním na Marsu? A zatím co u Tesla Roadsteru šlo o skvělý marketingový tah pro Elona Muska a jeho Space X i Teslu, v případě auta na Marsu se o slovo hlásí jiná společnost - Partisan One.
Partisan Motors je poměrně mladou společností z Německa, která před pár měsíci představila svůj první model Partisan One. Tahle minimalistická skládačka sice připomíná přerostlou stavebnici Merkur, ovšem po její kapotou se skrývá odolná technika, která umožňuje přetvořit tenhle vůz na nespočet variant: od lehkého Pick-upu až po těžký obrněný automobil.
Hlavní předností Partisanu One má být především odolnost, jednoduchost a variabilita, díky čemuž automobilka doufá ve velké množství zakázek z různých odvětví, od armády celého světa až po osobní varianty do chudších oblastí. A zatímco Partisan One by se měl stát hlavním zdrojem příjmů, nový model "Mars Edition" by měl automobilce zajistit parádní Marketing.
Partisan One Mars Edition byl totiž speciálně designován tak, aby fungoval i na jiných planetách. SUV by mělo podle tvrzení společnosti disponovat snadno sestavitelnou / modifikovanou karoserií z karbonu, pod kterou se má ukrývat plně elektrický pohonný systém. Navzdory použití prvotřídních materiálů však vůz stále vypadá jako krabička na kolech.
Pro zajištění dostatku elektrické energie má být velká část karoserie pokryta solárními panely, což díky hranatým tvarům jistě nebyl velký problém. Navíc má být vůz vybaven čtyřmi nezávislými elektromotory (každý přímo u kola), díky čemuž by se měla zlepšit spolehlivost, manévrovatelnost a snížit váha. Zkrátka vše, co je při putování na jiných planetách důležité.
Společnost Partisan Motors už odvážně prohlásila, že chce Muska přesvědčit, aby zapomněl na posílání dalších elektromobilů Tesla do vesmíru a místo toho poslal jejich SUV. Své odhodlání navíc společnost dokládá připraveností začít práce na sérii speciálních elektromobilů připravených k vyslání do vesmíru. Podle všeho by měly být stroje zabaleny s návodem jako nábytek z IKEA a neměl by být problém je sestavit ani přímo na Marsu.
Inu, vzalo to docela rychlý spád. Teprve včera se podívalo do vesmíru první osobní auto a dnes už se bavíme o posílání SUV na Mars. Vše ale záleží na Elonu Muskovi a jeho plánech a ačkoliv nechceme předbíhat jeho rozhodnutí, jsme si téměř jisti, že v Tesle se už na speciálních vozítkách pro Mars dávno pracuje. A stejně tak v NASA.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?