Prvním osobním automobilem na oběžné dráze už se nezpochybnitelně stala Tesla Roadster, ovšem teď nám začal běžet nový závod: který automobil se stane prvním na Marsu? A zatím co u Tesla Roadsteru šlo o skvělý marketingový tah pro Elona Muska a jeho Space X i Teslu, v případě auta na Marsu se o slovo hlásí jiná společnost - Partisan One.
Partisan Motors je poměrně mladou společností z Německa, která před pár měsíci představila svůj první model Partisan One. Tahle minimalistická skládačka sice připomíná přerostlou stavebnici Merkur, ovšem po její kapotou se skrývá odolná technika, která umožňuje přetvořit tenhle vůz na nespočet variant: od lehkého Pick-upu až po těžký obrněný automobil.
Hlavní předností Partisanu One má být především odolnost, jednoduchost a variabilita, díky čemuž automobilka doufá ve velké množství zakázek z různých odvětví, od armády celého světa až po osobní varianty do chudších oblastí. A zatímco Partisan One by se měl stát hlavním zdrojem příjmů, nový model "Mars Edition" by měl automobilce zajistit parádní Marketing.
Partisan One Mars Edition byl totiž speciálně designován tak, aby fungoval i na jiných planetách. SUV by mělo podle tvrzení společnosti disponovat snadno sestavitelnou / modifikovanou karoserií z karbonu, pod kterou se má ukrývat plně elektrický pohonný systém. Navzdory použití prvotřídních materiálů však vůz stále vypadá jako krabička na kolech.
Pro zajištění dostatku elektrické energie má být velká část karoserie pokryta solárními panely, což díky hranatým tvarům jistě nebyl velký problém. Navíc má být vůz vybaven čtyřmi nezávislými elektromotory (každý přímo u kola), díky čemuž by se měla zlepšit spolehlivost, manévrovatelnost a snížit váha. Zkrátka vše, co je při putování na jiných planetách důležité.
Společnost Partisan Motors už odvážně prohlásila, že chce Muska přesvědčit, aby zapomněl na posílání dalších elektromobilů Tesla do vesmíru a místo toho poslal jejich SUV. Své odhodlání navíc společnost dokládá připraveností začít práce na sérii speciálních elektromobilů připravených k vyslání do vesmíru. Podle všeho by měly být stroje zabaleny s návodem jako nábytek z IKEA a neměl by být problém je sestavit ani přímo na Marsu.
Inu, vzalo to docela rychlý spád. Teprve včera se podívalo do vesmíru první osobní auto a dnes už se bavíme o posílání SUV na Mars. Vše ale záleží na Elonu Muskovi a jeho plánech a ačkoliv nechceme předbíhat jeho rozhodnutí, jsme si téměř jisti, že v Tesle se už na speciálních vozítkách pro Mars dávno pracuje. A stejně tak v NASA.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?