Veřejná parkoviště jsou místem, kde se dá poměrně snadno narazit na různou přehlídku automobilů. Aby však člověk na jednom místě narazil hned na několik desítek vozidel v milionové hodnotě, to už chce pořádnou dávku štěstí. Jeden fotograf však to štěstí měl a vše řádně zdokumentoval.
Na americkém fóru Reddit se totiž objevil příspěvek, ve kterém se uživatel s přezdívkou "Philsebbens" chlubí nevšedním nálezem na patře jednoho z parkovacích domů v jeho rodném městě. Na pár metrech zde totiž stojí úchvatná sbírka automobilů, která zahrnuje vše od amerických "Muscle Cars", přes italské exotické vozy až po japonské sporťáky.
Vozy jsou přitom na veřejně přístupném parkovišti, nezakrývají je plachty a evidentně chybí jakékoliv další zabezpečení. Pouze zde stojí a padá na ně prach, což je u podobné sbírky skutečně nevšední (a do jisté míry tragický) pohled.
Pokud se totiž podíváme na sbírku zblízka, rychle zjistíme, že kromě jiných skvostů se zde nachází například jeden z pouhých 250 vozů Jaguar Project 7, nebo řada extrémně výkonných vozidel jako Porsche 911 GT3 RS, Lamborghini Aventador SV nebo Ferrari 458 Speciale.
Americké svaly pak zastupuje několik Fordů Mustang, nebo také klasika v podobě Fordu GT s kompresorem přeplňovaným motorem V8 a Chevrolet C2 Corvette.
Hodnota celá kolekce může být minimálně 5 milionů dolarů (minimálně 101.5 milionu korun), nicméně ani to nezastavilo různé kreativní "tvory" od kreslení do vrstvy prachu na kapotě. A ačkoliv se to může zdát jako drobnost, téměř každý majitel vozů ví, že i tohle může lak nehezky poznamenat.
Největší záhadou je však důvod, proč takováto sbírka vozů stojí na nehlídaném veřejném parkovišti. Pokud si totiž můžete dovolit podobné skvosty na čtyřech kolech, pak byste si jistě měli moci dovolit i garáž alespoň pro těch pár nejvzácnějších, ne?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?