Nissan představil 370Zki, aneb i s roadsterem můžete na svahy

Nissan 370Zki
Nissan 370Zki, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. února 2018 10:00
Sdílej:

Je to jen pár dnů, co automobilka Nissan vydala krátkou upoutávku, během které jsme viděli zasněžené horské vrcholky se stopami od pásů a na pozadí jsme slyšeli nezaměnitelný zvuk Nissanu 370Z. Tehdy jsme mohli jen hádat co bude následovat, nicméně název Zki byl zajímavou nápovědou.

Nissan totiž vytvořil něco skutečně šíleného - tedy v tom nejlepším možném smyslu. Na oblíbený sportovní roadster Nissan 370Z totiž připevnil na zakázku vyrobené pásy a kluznice od společnosti American Track Truck a celý název nového modelu zní Nissan 370Zki. Pokud se však těšíte, že si sami upravíte automobil do podobného stavu, musíme vás zklamat. Tahle přestavba si totiž vyžádala hodně úprav.

Základem bylo celý automobil zvýšit, cca o 7,6 cm, aby bylo možné umístit do podběhů pásy. V zadní části ale ani to nestačilo, proto bylo potřeba nově uchytit zadní tlumiče a přidat téměř 7 centimetrové podložky na uchycení kol, jinak by se pásy do vozu nevešly. Kromě toho však bylo potřeba upravit ještě brzdové vedení, výfuky nebo krapet seříznout celé podběhy.

V přední části sice nebylo potřeba tolik úprav, ale pořád to není žádná sranda. Na kola musely být upevněny speciální adaptéry, aby bylo možné vůbec připevnit ližiny. Jakkoliv to může znít snadno, nakonec bylo potřeba ještě upravit uložení motoru a uchycení převodovky. Navíc bylo potřeba zakrýt podvozek, aby náhodou nedošlo k poškození od odletujícího sněhu.

Samotný motor však zůstal beze změny, včetně převodovky. V tomto konkrétním případě se tedy bavíme o cca 248 kW (337 k), které posílá automatická sedmistupňová převodovka na zadní nápravu. Jak moc ovlivnila úprava váhu bohužel nevíme, nicméně v téhle konfiguraci jistě nepůjde o co nejpřesnější vymetání zatáček přesně na vrcholu.

Na svahu, nebo pod ním, však 370Zki rozhodně vzbudí ohromnou pozornost. Tedy za předpokladu, že by se dostala do produkce (s čímž ale jen málokdo počítá). Rozhodně však bude k vidění na autosalonu v Chicagu 2018.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.