Je to jen pár dnů, co automobilka Nissan vydala krátkou upoutávku, během které jsme viděli zasněžené horské vrcholky se stopami od pásů a na pozadí jsme slyšeli nezaměnitelný zvuk Nissanu 370Z. Tehdy jsme mohli jen hádat co bude následovat, nicméně název Zki byl zajímavou nápovědou.
Nissan totiž vytvořil něco skutečně šíleného - tedy v tom nejlepším možném smyslu. Na oblíbený sportovní roadster Nissan 370Z totiž připevnil na zakázku vyrobené pásy a kluznice od společnosti American Track Truck a celý název nového modelu zní Nissan 370Zki. Pokud se však těšíte, že si sami upravíte automobil do podobného stavu, musíme vás zklamat. Tahle přestavba si totiž vyžádala hodně úprav.
Základem bylo celý automobil zvýšit, cca o 7,6 cm, aby bylo možné umístit do podběhů pásy. V zadní části ale ani to nestačilo, proto bylo potřeba nově uchytit zadní tlumiče a přidat téměř 7 centimetrové podložky na uchycení kol, jinak by se pásy do vozu nevešly. Kromě toho však bylo potřeba upravit ještě brzdové vedení, výfuky nebo krapet seříznout celé podběhy.
V přední části sice nebylo potřeba tolik úprav, ale pořád to není žádná sranda. Na kola musely být upevněny speciální adaptéry, aby bylo možné vůbec připevnit ližiny. Jakkoliv to může znít snadno, nakonec bylo potřeba ještě upravit uložení motoru a uchycení převodovky. Navíc bylo potřeba zakrýt podvozek, aby náhodou nedošlo k poškození od odletujícího sněhu.
Samotný motor však zůstal beze změny, včetně převodovky. V tomto konkrétním případě se tedy bavíme o cca 248 kW (337 k), které posílá automatická sedmistupňová převodovka na zadní nápravu. Jak moc ovlivnila úprava váhu bohužel nevíme, nicméně v téhle konfiguraci jistě nepůjde o co nejpřesnější vymetání zatáček přesně na vrcholu.
Na svahu, nebo pod ním, však 370Zki rozhodně vzbudí ohromnou pozornost. Tedy za předpokladu, že by se dostala do produkce (s čímž ale jen málokdo počítá). Rozhodně však bude k vidění na autosalonu v Chicagu 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.