Je to jen pár dnů, co automobilka Nissan vydala krátkou upoutávku, během které jsme viděli zasněžené horské vrcholky se stopami od pásů a na pozadí jsme slyšeli nezaměnitelný zvuk Nissanu 370Z. Tehdy jsme mohli jen hádat co bude následovat, nicméně název Zki byl zajímavou nápovědou.
Nissan totiž vytvořil něco skutečně šíleného - tedy v tom nejlepším možném smyslu. Na oblíbený sportovní roadster Nissan 370Z totiž připevnil na zakázku vyrobené pásy a kluznice od společnosti American Track Truck a celý název nového modelu zní Nissan 370Zki. Pokud se však těšíte, že si sami upravíte automobil do podobného stavu, musíme vás zklamat. Tahle přestavba si totiž vyžádala hodně úprav.
Základem bylo celý automobil zvýšit, cca o 7,6 cm, aby bylo možné umístit do podběhů pásy. V zadní části ale ani to nestačilo, proto bylo potřeba nově uchytit zadní tlumiče a přidat téměř 7 centimetrové podložky na uchycení kol, jinak by se pásy do vozu nevešly. Kromě toho však bylo potřeba upravit ještě brzdové vedení, výfuky nebo krapet seříznout celé podběhy.
V přední části sice nebylo potřeba tolik úprav, ale pořád to není žádná sranda. Na kola musely být upevněny speciální adaptéry, aby bylo možné vůbec připevnit ližiny. Jakkoliv to může znít snadno, nakonec bylo potřeba ještě upravit uložení motoru a uchycení převodovky. Navíc bylo potřeba zakrýt podvozek, aby náhodou nedošlo k poškození od odletujícího sněhu.
Samotný motor však zůstal beze změny, včetně převodovky. V tomto konkrétním případě se tedy bavíme o cca 248 kW (337 k), které posílá automatická sedmistupňová převodovka na zadní nápravu. Jak moc ovlivnila úprava váhu bohužel nevíme, nicméně v téhle konfiguraci jistě nepůjde o co nejpřesnější vymetání zatáček přesně na vrcholu.
Na svahu, nebo pod ním, však 370Zki rozhodně vzbudí ohromnou pozornost. Tedy za předpokladu, že by se dostala do produkce (s čímž ale jen málokdo počítá). Rozhodně však bude k vidění na autosalonu v Chicagu 2018.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.