Nissan představil 370Zki, aneb i s roadsterem můžete na svahy

Nissan 370Zki
Nissan 370Zki, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. února 2018 10:00
Sdílej:

Je to jen pár dnů, co automobilka Nissan vydala krátkou upoutávku, během které jsme viděli zasněžené horské vrcholky se stopami od pásů a na pozadí jsme slyšeli nezaměnitelný zvuk Nissanu 370Z. Tehdy jsme mohli jen hádat co bude následovat, nicméně název Zki byl zajímavou nápovědou.

Nissan totiž vytvořil něco skutečně šíleného - tedy v tom nejlepším možném smyslu. Na oblíbený sportovní roadster Nissan 370Z totiž připevnil na zakázku vyrobené pásy a kluznice od společnosti American Track Truck a celý název nového modelu zní Nissan 370Zki. Pokud se však těšíte, že si sami upravíte automobil do podobného stavu, musíme vás zklamat. Tahle přestavba si totiž vyžádala hodně úprav.

Základem bylo celý automobil zvýšit, cca o 7,6 cm, aby bylo možné umístit do podběhů pásy. V zadní části ale ani to nestačilo, proto bylo potřeba nově uchytit zadní tlumiče a přidat téměř 7 centimetrové podložky na uchycení kol, jinak by se pásy do vozu nevešly. Kromě toho však bylo potřeba upravit ještě brzdové vedení, výfuky nebo krapet seříznout celé podběhy.

V přední části sice nebylo potřeba tolik úprav, ale pořád to není žádná sranda. Na kola musely být upevněny speciální adaptéry, aby bylo možné vůbec připevnit ližiny. Jakkoliv to může znít snadno, nakonec bylo potřeba ještě upravit uložení motoru a uchycení převodovky. Navíc bylo potřeba zakrýt podvozek, aby náhodou nedošlo k poškození od odletujícího sněhu.

Samotný motor však zůstal beze změny, včetně převodovky. V tomto konkrétním případě se tedy bavíme o cca 248 kW (337 k), které posílá automatická sedmistupňová převodovka na zadní nápravu. Jak moc ovlivnila úprava váhu bohužel nevíme, nicméně v téhle konfiguraci jistě nepůjde o co nejpřesnější vymetání zatáček přesně na vrcholu.

Na svahu, nebo pod ním, však 370Zki rozhodně vzbudí ohromnou pozornost. Tedy za předpokladu, že by se dostala do produkce (s čímž ale jen málokdo počítá). Rozhodně však bude k vidění na autosalonu v Chicagu 2018.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.