Je to jen pár dnů, co automobilka Nissan vydala krátkou upoutávku, během které jsme viděli zasněžené horské vrcholky se stopami od pásů a na pozadí jsme slyšeli nezaměnitelný zvuk Nissanu 370Z. Tehdy jsme mohli jen hádat co bude následovat, nicméně název Zki byl zajímavou nápovědou.
Nissan totiž vytvořil něco skutečně šíleného - tedy v tom nejlepším možném smyslu. Na oblíbený sportovní roadster Nissan 370Z totiž připevnil na zakázku vyrobené pásy a kluznice od společnosti American Track Truck a celý název nového modelu zní Nissan 370Zki. Pokud se však těšíte, že si sami upravíte automobil do podobného stavu, musíme vás zklamat. Tahle přestavba si totiž vyžádala hodně úprav.
Základem bylo celý automobil zvýšit, cca o 7,6 cm, aby bylo možné umístit do podběhů pásy. V zadní části ale ani to nestačilo, proto bylo potřeba nově uchytit zadní tlumiče a přidat téměř 7 centimetrové podložky na uchycení kol, jinak by se pásy do vozu nevešly. Kromě toho však bylo potřeba upravit ještě brzdové vedení, výfuky nebo krapet seříznout celé podběhy.
V přední části sice nebylo potřeba tolik úprav, ale pořád to není žádná sranda. Na kola musely být upevněny speciální adaptéry, aby bylo možné vůbec připevnit ližiny. Jakkoliv to může znít snadno, nakonec bylo potřeba ještě upravit uložení motoru a uchycení převodovky. Navíc bylo potřeba zakrýt podvozek, aby náhodou nedošlo k poškození od odletujícího sněhu.
Samotný motor však zůstal beze změny, včetně převodovky. V tomto konkrétním případě se tedy bavíme o cca 248 kW (337 k), které posílá automatická sedmistupňová převodovka na zadní nápravu. Jak moc ovlivnila úprava váhu bohužel nevíme, nicméně v téhle konfiguraci jistě nepůjde o co nejpřesnější vymetání zatáček přesně na vrcholu.
Na svahu, nebo pod ním, však 370Zki rozhodně vzbudí ohromnou pozornost. Tedy za předpokladu, že by se dostala do produkce (s čímž ale jen málokdo počítá). Rozhodně však bude k vidění na autosalonu v Chicagu 2018.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.