Je všeobecně známo, že jedno z nejvýkonnějších SUV světa, Jeep Grand Cherokee Trackhawk, ukrývá pod svou kapotou stejný motor, jako klasický Muscle car Dodge Challenger Hellcat. Jak ale dopadne závod mezi dvěma stejně výkonnými vozy s jinou koncepcí? Odpověď na tuhle otázku vás možná překvapí.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk způsobil ve světě výkonných SUV skutečnou revoluci, proto se ani nelze divit pokusům, kdy bývá srovnáván s čistokrevnými sportovními vozy jako je například McLaren 570S. V jejich přímém srovnání sice pokaždé vyhrál McLaren, ovšem nikdy to nebylo úplně snadné vítězství.
Možná ještě zajímavější je však srovnání Grand Cherokee Trackhawk s vozem Dodge Challenger Hellcat, se kterým Jeep sdílí 6.2 litrový a kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koňských sil. Lidé z HOT ROD Network, kteří měli oba vozy zapůjčené na focení, se proto rozhodli pro zajímavé srovnání.
Kromě klasického sprintu se totiž nejdříve rozhodli zjistit, zda je Jeep skutečně takový praktický drsňák, na jakého si hraje. Připojili k němu proto vlek, na něj naložili Challenger a s touto soupravou se vydali na závodní trať, kde si vyzkoušeli sprint na 1/8 míle cca 201 metrů.
Během prvního závodu se řidiči Jeepu nic nedařilo jak mělo. Během pokusu o aktivaci Launch control přejel startovací čáru, launch control se mu aktivovat nepovedlo a nakonec ještě zaspal, což vedlo k výhře Challengeru. Během druhého závodu se však oba řidiči rozhodli srovnat vozy bez jakýchkoliv pomocníků, jen při jízda s klasickou automatickou převodovkou a zda už Jeep exceloval.
Navzdory jeho horší aerodynamice a vyšší váze se už na začátku počítalo s tím, že by měl být díky pohonu všech kol rychlejší. Naopak Challenger na začátku vždy ztrácel, nicméně ke konci závodu už opět Jeep dotahoval.
Jeep však vyhrál i opakovaný závod a dokázal, že je skutečně neuvěřitelně univerzálním strojem, se kterým se můžete stěhovat skutečně těžká břemena, nebo se můžete cestou z výletu stavit na závodním okruhu a potrápit majitele nadupaných Muscle Cars. Tenhle Jeep se zkrátka povedl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?