Brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk má další skalp. Koho na trati rozdrtil tentokrát?

Souboj dvou vozidel se stejnými motory nakonec vyhrál brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Souboj dvou vozidel se stejnými motory nakonec vyhrál brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. ledna 2018 15:48
Sdílej:

Je všeobecně známo, že jedno z nejvýkonnějších SUV světa, Jeep Grand Cherokee Trackhawk, ukrývá pod svou kapotou stejný motor, jako klasický Muscle car Dodge Challenger Hellcat. Jak ale dopadne závod mezi dvěma stejně výkonnými vozy s jinou koncepcí? Odpověď na tuhle otázku vás možná překvapí.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk způsobil ve světě výkonných SUV skutečnou revoluci, proto se ani nelze divit pokusům, kdy bývá srovnáván s čistokrevnými sportovními vozy jako je například McLaren 570S. V jejich přímém srovnání sice pokaždé vyhrál McLaren, ovšem nikdy to nebylo úplně snadné vítězství.

Možná ještě zajímavější je však srovnání Grand Cherokee Trackhawk s vozem Dodge Challenger Hellcat, se kterým Jeep sdílí 6.2 litrový a kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koňských sil. Lidé z HOT ROD Network, kteří měli oba vozy zapůjčené na focení, se proto rozhodli pro zajímavé srovnání.

Kromě klasického sprintu se totiž nejdříve rozhodli zjistit, zda je Jeep skutečně takový praktický drsňák, na jakého si hraje. Připojili k němu proto vlek, na něj naložili Challenger a s touto soupravou se vydali na závodní trať, kde si vyzkoušeli sprint na 1/8 míle cca 201 metrů.

Během prvního závodu se řidiči Jeepu nic nedařilo jak mělo. Během pokusu o aktivaci Launch control přejel startovací čáru, launch control se mu aktivovat nepovedlo a nakonec ještě zaspal, což vedlo k výhře Challengeru. Během druhého závodu se však oba řidiči rozhodli srovnat vozy bez jakýchkoliv pomocníků, jen při jízda s klasickou automatickou převodovkou a zda už Jeep exceloval.

Navzdory jeho horší aerodynamice a vyšší váze se už na začátku počítalo s tím, že by měl být díky pohonu všech kol rychlejší. Naopak Challenger na začátku vždy ztrácel, nicméně ke konci závodu už opět Jeep dotahoval.

Jeep však vyhrál i opakovaný závod a dokázal, že je skutečně neuvěřitelně univerzálním strojem, se kterým se můžete stěhovat skutečně těžká břemena, nebo se můžete cestou z výletu stavit na závodním okruhu a potrápit majitele nadupaných Muscle Cars. Tenhle Jeep se zkrátka povedl.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.