Brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk má další skalp. Koho na trati rozdrtil tentokrát?

Souboj dvou vozidel se stejnými motory nakonec vyhrál brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Souboj dvou vozidel se stejnými motory nakonec vyhrál brutální Jeep Grand Cherokee Trackhawk, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. ledna 2018 15:48
Sdílej:

Je všeobecně známo, že jedno z nejvýkonnějších SUV světa, Jeep Grand Cherokee Trackhawk, ukrývá pod svou kapotou stejný motor, jako klasický Muscle car Dodge Challenger Hellcat. Jak ale dopadne závod mezi dvěma stejně výkonnými vozy s jinou koncepcí? Odpověď na tuhle otázku vás možná překvapí.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk způsobil ve světě výkonných SUV skutečnou revoluci, proto se ani nelze divit pokusům, kdy bývá srovnáván s čistokrevnými sportovními vozy jako je například McLaren 570S. V jejich přímém srovnání sice pokaždé vyhrál McLaren, ovšem nikdy to nebylo úplně snadné vítězství.

Možná ještě zajímavější je však srovnání Grand Cherokee Trackhawk s vozem Dodge Challenger Hellcat, se kterým Jeep sdílí 6.2 litrový a kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koňských sil. Lidé z HOT ROD Network, kteří měli oba vozy zapůjčené na focení, se proto rozhodli pro zajímavé srovnání.

Kromě klasického sprintu se totiž nejdříve rozhodli zjistit, zda je Jeep skutečně takový praktický drsňák, na jakého si hraje. Připojili k němu proto vlek, na něj naložili Challenger a s touto soupravou se vydali na závodní trať, kde si vyzkoušeli sprint na 1/8 míle cca 201 metrů.

Během prvního závodu se řidiči Jeepu nic nedařilo jak mělo. Během pokusu o aktivaci Launch control přejel startovací čáru, launch control se mu aktivovat nepovedlo a nakonec ještě zaspal, což vedlo k výhře Challengeru. Během druhého závodu se však oba řidiči rozhodli srovnat vozy bez jakýchkoliv pomocníků, jen při jízda s klasickou automatickou převodovkou a zda už Jeep exceloval.

Navzdory jeho horší aerodynamice a vyšší váze se už na začátku počítalo s tím, že by měl být díky pohonu všech kol rychlejší. Naopak Challenger na začátku vždy ztrácel, nicméně ke konci závodu už opět Jeep dotahoval.

Jeep však vyhrál i opakovaný závod a dokázal, že je skutečně neuvěřitelně univerzálním strojem, se kterým se můžete stěhovat skutečně těžká břemena, nebo se můžete cestou z výletu stavit na závodním okruhu a potrápit majitele nadupaných Muscle Cars. Tenhle Jeep se zkrátka povedl.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?