Vzpomínáte si na časy, kdy závodům Formule 1 zcela neohroženě dominovaly vozy stáje Ferrari? Tyhle časy jsou bohužel nenávratně pryč, ovšem zůstalo nám po nich několik více či méně výrazných památek, které tu dobu na začátku nového tisíciletí vždy dokáží oživit. A jedním z nich je i tento červený autobus, který stáj Ferrari využívala mezi lety 2001 až 2005.
Během aukce v Paříži, kterou bude 8. února pořádat aukční síň Bonhams, budou mít sběratelé či zapálení cestovatelé jedinečnou příležitost pořídit si autobus Iveco, který jako oficiální přepravní prostředek používala závodní stáj Ferrari mezi lety 2001 a 2005. A co je samozřejmě nejzajímavější: právě v tomto autobusu cestoval sedminásobný mistr světa Michael Schumacher i jeho tehdejší týmový kolega Rubens Barrichello.
Pro potřeby stáje byl autobus upraven na dva luxusní byty se vzduchovým odpružením, které poháněl dieselový motor o výkonu 385 koní, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Původní uspořádání interiéru nabízelo dva uzavřené pokoje s televizí, satelitním telefonem, internetovým připojením a psychoterapeutickým stolkem pro odpočinek po závodech. Druhý majitel autobusu se však rozhodl vnitřní uspořádání výrazně přepracovat.
Místo dvou místnost je nyní interiér autobusu pojat jako jeden velký a luxusně vybavený byt. Nechybí kompletně přepracovaný systém rozvodu elektrické energie, plnohodnotná koupelna s dlaždičkami, nezávislé topení a klimatizace, dieselový generátor na 220 V, domácí kino-systém Bose ani luxusní dvoulůžková postel "Hastens Luxuria".
Aby však bylo možné doložit autenticitu vozu, přidává k němu nový majitel potvrzení o autenticitě ve stáji Ferrari, které nese podpis samotného šéfa týmu jménem Stefano Domenicali. Spolu s dokumenty o autenticitě pak majitel dostane i anglický registrační certifikát, potvrzení z technických kontrol a řadu faktur potvrzující pečlivou úpravu interiéru.
Vůz má v současné době najeto něco okolo 90 000 kilometrů, nicméně díky údržbě, která probíhala bez ohledu na ceny, je v takřka perfektním stavu. U autobusu nebyla stanovena žádná minimální částka, nicméně řada expertů se shoduje, že konečně cena by se mohla pohybovat někde mezi 125 000 až 150 000 Euro, tedy cca 3.1 až 3.8 milionu korun. Zda je to hodně nebo moc nechceme soudit, nicméně v minulosti už jsme informovali o několikanásobně dražších domech na kolečkách, které se rozhodně nemohou pochlubit tak působivou minulostí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?