Vzpomínáte si na časy, kdy závodům Formule 1 zcela neohroženě dominovaly vozy stáje Ferrari? Tyhle časy jsou bohužel nenávratně pryč, ovšem zůstalo nám po nich několik více či méně výrazných památek, které tu dobu na začátku nového tisíciletí vždy dokáží oživit. A jedním z nich je i tento červený autobus, který stáj Ferrari využívala mezi lety 2001 až 2005.
Během aukce v Paříži, kterou bude 8. února pořádat aukční síň Bonhams, budou mít sběratelé či zapálení cestovatelé jedinečnou příležitost pořídit si autobus Iveco, který jako oficiální přepravní prostředek používala závodní stáj Ferrari mezi lety 2001 a 2005. A co je samozřejmě nejzajímavější: právě v tomto autobusu cestoval sedminásobný mistr světa Michael Schumacher i jeho tehdejší týmový kolega Rubens Barrichello.
Pro potřeby stáje byl autobus upraven na dva luxusní byty se vzduchovým odpružením, které poháněl dieselový motor o výkonu 385 koní, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Původní uspořádání interiéru nabízelo dva uzavřené pokoje s televizí, satelitním telefonem, internetovým připojením a psychoterapeutickým stolkem pro odpočinek po závodech. Druhý majitel autobusu se však rozhodl vnitřní uspořádání výrazně přepracovat.
Místo dvou místnost je nyní interiér autobusu pojat jako jeden velký a luxusně vybavený byt. Nechybí kompletně přepracovaný systém rozvodu elektrické energie, plnohodnotná koupelna s dlaždičkami, nezávislé topení a klimatizace, dieselový generátor na 220 V, domácí kino-systém Bose ani luxusní dvoulůžková postel "Hastens Luxuria".
Aby však bylo možné doložit autenticitu vozu, přidává k němu nový majitel potvrzení o autenticitě ve stáji Ferrari, které nese podpis samotného šéfa týmu jménem Stefano Domenicali. Spolu s dokumenty o autenticitě pak majitel dostane i anglický registrační certifikát, potvrzení z technických kontrol a řadu faktur potvrzující pečlivou úpravu interiéru.
Vůz má v současné době najeto něco okolo 90 000 kilometrů, nicméně díky údržbě, která probíhala bez ohledu na ceny, je v takřka perfektním stavu. U autobusu nebyla stanovena žádná minimální částka, nicméně řada expertů se shoduje, že konečně cena by se mohla pohybovat někde mezi 125 000 až 150 000 Euro, tedy cca 3.1 až 3.8 milionu korun. Zda je to hodně nebo moc nechceme soudit, nicméně v minulosti už jsme informovali o několikanásobně dražších domech na kolečkách, které se rozhodně nemohou pochlubit tak působivou minulostí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?