Vzpomínáte si na časy, kdy závodům Formule 1 zcela neohroženě dominovaly vozy stáje Ferrari? Tyhle časy jsou bohužel nenávratně pryč, ovšem zůstalo nám po nich několik více či méně výrazných památek, které tu dobu na začátku nového tisíciletí vždy dokáží oživit. A jedním z nich je i tento červený autobus, který stáj Ferrari využívala mezi lety 2001 až 2005.
Během aukce v Paříži, kterou bude 8. února pořádat aukční síň Bonhams, budou mít sběratelé či zapálení cestovatelé jedinečnou příležitost pořídit si autobus Iveco, který jako oficiální přepravní prostředek používala závodní stáj Ferrari mezi lety 2001 a 2005. A co je samozřejmě nejzajímavější: právě v tomto autobusu cestoval sedminásobný mistr světa Michael Schumacher i jeho tehdejší týmový kolega Rubens Barrichello.
Pro potřeby stáje byl autobus upraven na dva luxusní byty se vzduchovým odpružením, které poháněl dieselový motor o výkonu 385 koní, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Původní uspořádání interiéru nabízelo dva uzavřené pokoje s televizí, satelitním telefonem, internetovým připojením a psychoterapeutickým stolkem pro odpočinek po závodech. Druhý majitel autobusu se však rozhodl vnitřní uspořádání výrazně přepracovat.
Místo dvou místnost je nyní interiér autobusu pojat jako jeden velký a luxusně vybavený byt. Nechybí kompletně přepracovaný systém rozvodu elektrické energie, plnohodnotná koupelna s dlaždičkami, nezávislé topení a klimatizace, dieselový generátor na 220 V, domácí kino-systém Bose ani luxusní dvoulůžková postel "Hastens Luxuria".
Aby však bylo možné doložit autenticitu vozu, přidává k němu nový majitel potvrzení o autenticitě ve stáji Ferrari, které nese podpis samotného šéfa týmu jménem Stefano Domenicali. Spolu s dokumenty o autenticitě pak majitel dostane i anglický registrační certifikát, potvrzení z technických kontrol a řadu faktur potvrzující pečlivou úpravu interiéru.
Vůz má v současné době najeto něco okolo 90 000 kilometrů, nicméně díky údržbě, která probíhala bez ohledu na ceny, je v takřka perfektním stavu. U autobusu nebyla stanovena žádná minimální částka, nicméně řada expertů se shoduje, že konečně cena by se mohla pohybovat někde mezi 125 000 až 150 000 Euro, tedy cca 3.1 až 3.8 milionu korun. Zda je to hodně nebo moc nechceme soudit, nicméně v minulosti už jsme informovali o několikanásobně dražších domech na kolečkách, které se rozhodně nemohou pochlubit tak působivou minulostí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.