Vzpomínáte si na časy, kdy závodům Formule 1 zcela neohroženě dominovaly vozy stáje Ferrari? Tyhle časy jsou bohužel nenávratně pryč, ovšem zůstalo nám po nich několik více či méně výrazných památek, které tu dobu na začátku nového tisíciletí vždy dokáží oživit. A jedním z nich je i tento červený autobus, který stáj Ferrari využívala mezi lety 2001 až 2005.
Během aukce v Paříži, kterou bude 8. února pořádat aukční síň Bonhams, budou mít sběratelé či zapálení cestovatelé jedinečnou příležitost pořídit si autobus Iveco, který jako oficiální přepravní prostředek používala závodní stáj Ferrari mezi lety 2001 a 2005. A co je samozřejmě nejzajímavější: právě v tomto autobusu cestoval sedminásobný mistr světa Michael Schumacher i jeho tehdejší týmový kolega Rubens Barrichello.
Pro potřeby stáje byl autobus upraven na dva luxusní byty se vzduchovým odpružením, které poháněl dieselový motor o výkonu 385 koní, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Původní uspořádání interiéru nabízelo dva uzavřené pokoje s televizí, satelitním telefonem, internetovým připojením a psychoterapeutickým stolkem pro odpočinek po závodech. Druhý majitel autobusu se však rozhodl vnitřní uspořádání výrazně přepracovat.
Místo dvou místnost je nyní interiér autobusu pojat jako jeden velký a luxusně vybavený byt. Nechybí kompletně přepracovaný systém rozvodu elektrické energie, plnohodnotná koupelna s dlaždičkami, nezávislé topení a klimatizace, dieselový generátor na 220 V, domácí kino-systém Bose ani luxusní dvoulůžková postel "Hastens Luxuria".
Aby však bylo možné doložit autenticitu vozu, přidává k němu nový majitel potvrzení o autenticitě ve stáji Ferrari, které nese podpis samotného šéfa týmu jménem Stefano Domenicali. Spolu s dokumenty o autenticitě pak majitel dostane i anglický registrační certifikát, potvrzení z technických kontrol a řadu faktur potvrzující pečlivou úpravu interiéru.
Vůz má v současné době najeto něco okolo 90 000 kilometrů, nicméně díky údržbě, která probíhala bez ohledu na ceny, je v takřka perfektním stavu. U autobusu nebyla stanovena žádná minimální částka, nicméně řada expertů se shoduje, že konečně cena by se mohla pohybovat někde mezi 125 000 až 150 000 Euro, tedy cca 3.1 až 3.8 milionu korun. Zda je to hodně nebo moc nechceme soudit, nicméně v minulosti už jsme informovali o několikanásobně dražších domech na kolečkách, které se rozhodně nemohou pochlubit tak působivou minulostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?