Od zastavení výroby populárního roadsteru Honda S2000 už uplynulo téměř devět let a navzdory obrovské popularitě, velké fanouškovské základně a bezpočtu zpráv o jejím návratu se zdá, že nové generace se ještě dlouho nedočkáme. Pokud tedy vůbec někdy.
Poslední negativní zpráva ohledně zmrtvýchvstání tohoto populárního vozu s vysokootáčkovým motorem přišla dokonce z nejvyšších míst automobilky. Hayato Mori, Senior manažer produktového plánování z kanadské pobočky Hondy, totiž v rozhovoru pro AutoGuide naznačil, že nástupce Hondy S2000 není vůbec v plánu.
Mori rovnou naznačil, že za to můžeme poděkovat stále rostoucí oblibě vozidel typu SUV a Crossover, neboť při cenách, jaké by automobilka musela pro novou S2000 nastavit, si nepraktický roadster téměř nikdo nekoupí. vývoj nového sportovního automobilu by tak byl pro Hondu finančně velice nevýhodný. Ostatně podobně těžký osud mají v posledních letech téměř všechny čistokrevné sporťáky, vzpomeňme například na Nissan 370Z, který už je na trhu řadu let a jeho nástupce je stále v nedohlednu.
Honda má však ještě jeden důvod, proč do nabídky nevracet S2000. Tím je paradoxně Honda Civic Type R, která by z pohledu dnešního trhu měla naplňovat vše, co zákazník žádá. Sice to není SUV ani Crossover, nicméně nabízí intenzivní zážitek ze sportovní jízdy a zároveň si udržuje vysokou praktičnost a využitelnost.
Navzdory stále klesající poptávce o krásné, zábavné ale nepraktické roadstery je však pozitivní, že některé automobilky se jich vzdát nehodlají. Své by o tom mohla vyprávět Mazda se svým celosvětově nejpopulárnějším roadsterem Mx-5, Porsche s vozy jako 718 Boxter nebo Alfa Romeo a její 4C Spider. V přípravě je však i nový roadster z Mnichova, kde pomalu ale jistě vzniká nová generace BMW Z4 postavená na základech poslední generace Toyoty Supra.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?