Od zastavení výroby populárního roadsteru Honda S2000 už uplynulo téměř devět let a navzdory obrovské popularitě, velké fanouškovské základně a bezpočtu zpráv o jejím návratu se zdá, že nové generace se ještě dlouho nedočkáme. Pokud tedy vůbec někdy.
Poslední negativní zpráva ohledně zmrtvýchvstání tohoto populárního vozu s vysokootáčkovým motorem přišla dokonce z nejvyšších míst automobilky. Hayato Mori, Senior manažer produktového plánování z kanadské pobočky Hondy, totiž v rozhovoru pro AutoGuide naznačil, že nástupce Hondy S2000 není vůbec v plánu.
Mori rovnou naznačil, že za to můžeme poděkovat stále rostoucí oblibě vozidel typu SUV a Crossover, neboť při cenách, jaké by automobilka musela pro novou S2000 nastavit, si nepraktický roadster téměř nikdo nekoupí. vývoj nového sportovního automobilu by tak byl pro Hondu finančně velice nevýhodný. Ostatně podobně těžký osud mají v posledních letech téměř všechny čistokrevné sporťáky, vzpomeňme například na Nissan 370Z, který už je na trhu řadu let a jeho nástupce je stále v nedohlednu.
Honda má však ještě jeden důvod, proč do nabídky nevracet S2000. Tím je paradoxně Honda Civic Type R, která by z pohledu dnešního trhu měla naplňovat vše, co zákazník žádá. Sice to není SUV ani Crossover, nicméně nabízí intenzivní zážitek ze sportovní jízdy a zároveň si udržuje vysokou praktičnost a využitelnost.
Navzdory stále klesající poptávce o krásné, zábavné ale nepraktické roadstery je však pozitivní, že některé automobilky se jich vzdát nehodlají. Své by o tom mohla vyprávět Mazda se svým celosvětově nejpopulárnějším roadsterem Mx-5, Porsche s vozy jako 718 Boxter nebo Alfa Romeo a její 4C Spider. V přípravě je však i nový roadster z Mnichova, kde pomalu ale jistě vzniká nová generace BMW Z4 postavená na základech poslední generace Toyoty Supra.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?