Od zastavení výroby populárního roadsteru Honda S2000 už uplynulo téměř devět let a navzdory obrovské popularitě, velké fanouškovské základně a bezpočtu zpráv o jejím návratu se zdá, že nové generace se ještě dlouho nedočkáme. Pokud tedy vůbec někdy.
Poslední negativní zpráva ohledně zmrtvýchvstání tohoto populárního vozu s vysokootáčkovým motorem přišla dokonce z nejvyšších míst automobilky. Hayato Mori, Senior manažer produktového plánování z kanadské pobočky Hondy, totiž v rozhovoru pro AutoGuide naznačil, že nástupce Hondy S2000 není vůbec v plánu.
Mori rovnou naznačil, že za to můžeme poděkovat stále rostoucí oblibě vozidel typu SUV a Crossover, neboť při cenách, jaké by automobilka musela pro novou S2000 nastavit, si nepraktický roadster téměř nikdo nekoupí. vývoj nového sportovního automobilu by tak byl pro Hondu finančně velice nevýhodný. Ostatně podobně těžký osud mají v posledních letech téměř všechny čistokrevné sporťáky, vzpomeňme například na Nissan 370Z, který už je na trhu řadu let a jeho nástupce je stále v nedohlednu.
Honda má však ještě jeden důvod, proč do nabídky nevracet S2000. Tím je paradoxně Honda Civic Type R, která by z pohledu dnešního trhu měla naplňovat vše, co zákazník žádá. Sice to není SUV ani Crossover, nicméně nabízí intenzivní zážitek ze sportovní jízdy a zároveň si udržuje vysokou praktičnost a využitelnost.
Navzdory stále klesající poptávce o krásné, zábavné ale nepraktické roadstery je však pozitivní, že některé automobilky se jich vzdát nehodlají. Své by o tom mohla vyprávět Mazda se svým celosvětově nejpopulárnějším roadsterem Mx-5, Porsche s vozy jako 718 Boxter nebo Alfa Romeo a její 4C Spider. V přípravě je však i nový roadster z Mnichova, kde pomalu ale jistě vzniká nová generace BMW Z4 postavená na základech poslední generace Toyoty Supra.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?