Elon Musk je známý hlavně jako zakladatel a ředitel společností Tesla nebo Space X, ovšem i další jeho projekty stojí za zmínku. Skvělým příkladem může být Boring Company, která začala s hloubením tunelů pro Muskovu speciální síť podzemních tunelů, nicméně teď se zaměřila na výrobu a prodej plamenometů. A jde jí to opravdu skvěle.
Elon Musk sliboval výrobu a prodej plamenometů už před delší dobou, ovšem tehdy ho ještě nikdo nebral vážně. Vše se ale změnilo v sobotu večer, kdy Musk oznámil zahájení objednávek a prezentoval se několika videi a fotografiemi funkčního "plamenometu".
Za 500 dolarů (cca 10 256 Kč) však zákazníci nedostanou hrozivou zbraň používanou zemědělci, vojáky a pyrotechniky k podpalování vzdálených objektů, ale spíše přerostlý zapalovač, se kterým se bude skvěle vytvářet krusta na vašem Crème brûlée.
Je to však logický krok, neboť díky velice krátkému plameni se Musk vyhne oplétačkám se zákonem a agenturou ATF a zároveň je dle jeho slov plamenomet "méně nebezpečný, než nůž na steak". Trochu úsměvné je ale zjištění, že plamenomety jsou v 48 státech USA legální.
Navzdory skutečnosti, že tyhle plamenomety prakticky nemají reálně využití, jejich objednávky přibývají neskutečně rychle. Před 14 hodinami dokonce Musk na svém Twitterovém účtu informoval, že evidují již 10 000 objednávek. Při ceně 500 dolarů za kus tak Musk za pár dnů vydělal 5 milionů dolarů, tedy cca 102 milionů korun.
Pokud se společnosti podaří prodat všech plánovaných 20 000 kusů, o čemž už nikdo nepochybuje, přinese to společnosti zisky 10 milionů dolarů. Oproti poslednímu velkému prodeji 50 000 čepic za 20 dolarů / kus je to poměrně výrazný krok kupředu.
Don’t do this. Also, I want to be clear that a flamethrower is a super terrible idea. Definitely don’t buy one. Unless you like fun.
Musk si navíc i nadále umí udělat srandu sám ze sebe. Zatímco při prodeji čepic měl na svém twitteru napsáno "prodavač čepic", teď je z něj "obránce před zombies".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?