Elon Musk je známý hlavně jako zakladatel a ředitel společností Tesla nebo Space X, ovšem i další jeho projekty stojí za zmínku. Skvělým příkladem může být Boring Company, která začala s hloubením tunelů pro Muskovu speciální síť podzemních tunelů, nicméně teď se zaměřila na výrobu a prodej plamenometů. A jde jí to opravdu skvěle.
Elon Musk sliboval výrobu a prodej plamenometů už před delší dobou, ovšem tehdy ho ještě nikdo nebral vážně. Vše se ale změnilo v sobotu večer, kdy Musk oznámil zahájení objednávek a prezentoval se několika videi a fotografiemi funkčního "plamenometu".
Za 500 dolarů (cca 10 256 Kč) však zákazníci nedostanou hrozivou zbraň používanou zemědělci, vojáky a pyrotechniky k podpalování vzdálených objektů, ale spíše přerostlý zapalovač, se kterým se bude skvěle vytvářet krusta na vašem Crème brûlée.
Je to však logický krok, neboť díky velice krátkému plameni se Musk vyhne oplétačkám se zákonem a agenturou ATF a zároveň je dle jeho slov plamenomet "méně nebezpečný, než nůž na steak". Trochu úsměvné je ale zjištění, že plamenomety jsou v 48 státech USA legální.
Navzdory skutečnosti, že tyhle plamenomety prakticky nemají reálně využití, jejich objednávky přibývají neskutečně rychle. Před 14 hodinami dokonce Musk na svém Twitterovém účtu informoval, že evidují již 10 000 objednávek. Při ceně 500 dolarů za kus tak Musk za pár dnů vydělal 5 milionů dolarů, tedy cca 102 milionů korun.
Pokud se společnosti podaří prodat všech plánovaných 20 000 kusů, o čemž už nikdo nepochybuje, přinese to společnosti zisky 10 milionů dolarů. Oproti poslednímu velkému prodeji 50 000 čepic za 20 dolarů / kus je to poměrně výrazný krok kupředu.
Don’t do this. Also, I want to be clear that a flamethrower is a super terrible idea. Definitely don’t buy one. Unless you like fun.
Musk si navíc i nadále umí udělat srandu sám ze sebe. Zatímco při prodeji čepic měl na svém twitteru napsáno "prodavač čepic", teď je z něj "obránce před zombies".
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.