Elon Musk je známý hlavně jako zakladatel a ředitel společností Tesla nebo Space X, ovšem i další jeho projekty stojí za zmínku. Skvělým příkladem může být Boring Company, která začala s hloubením tunelů pro Muskovu speciální síť podzemních tunelů, nicméně teď se zaměřila na výrobu a prodej plamenometů. A jde jí to opravdu skvěle.
Elon Musk sliboval výrobu a prodej plamenometů už před delší dobou, ovšem tehdy ho ještě nikdo nebral vážně. Vše se ale změnilo v sobotu večer, kdy Musk oznámil zahájení objednávek a prezentoval se několika videi a fotografiemi funkčního "plamenometu".
Za 500 dolarů (cca 10 256 Kč) však zákazníci nedostanou hrozivou zbraň používanou zemědělci, vojáky a pyrotechniky k podpalování vzdálených objektů, ale spíše přerostlý zapalovač, se kterým se bude skvěle vytvářet krusta na vašem Crème brûlée.
Je to však logický krok, neboť díky velice krátkému plameni se Musk vyhne oplétačkám se zákonem a agenturou ATF a zároveň je dle jeho slov plamenomet "méně nebezpečný, než nůž na steak". Trochu úsměvné je ale zjištění, že plamenomety jsou v 48 státech USA legální.
Navzdory skutečnosti, že tyhle plamenomety prakticky nemají reálně využití, jejich objednávky přibývají neskutečně rychle. Před 14 hodinami dokonce Musk na svém Twitterovém účtu informoval, že evidují již 10 000 objednávek. Při ceně 500 dolarů za kus tak Musk za pár dnů vydělal 5 milionů dolarů, tedy cca 102 milionů korun.
Pokud se společnosti podaří prodat všech plánovaných 20 000 kusů, o čemž už nikdo nepochybuje, přinese to společnosti zisky 10 milionů dolarů. Oproti poslednímu velkému prodeji 50 000 čepic za 20 dolarů / kus je to poměrně výrazný krok kupředu.
Don’t do this. Also, I want to be clear that a flamethrower is a super terrible idea. Definitely don’t buy one. Unless you like fun.
Musk si navíc i nadále umí udělat srandu sám ze sebe. Zatímco při prodeji čepic měl na svém twitteru napsáno "prodavač čepic", teď je z něj "obránce před zombies".
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.