Prezentovat se drahými vozy jako je Lamborghini, Ferrari nebo Rolls-Royce není nic špatného, za předpokladu, že nežijete v Bulharsku. Jedna z nejchudších zemí evropské unie, která neustále bojuje s korupcí a organizovaným zločinem, totiž přijala několik opatření, díky kterým se právě majitelé těchto luxusních vozidel dostanou do hledáčků všech policistů z okolí.
Jedno procento nejbohatších lidí žijících v Bulharsku se minimálně doteď nemělo čeho bát, nicméně z nového nařízení bulharského nejvyššího státního zástupce jim možná vyskočí pár vrásek na čele. Podle listu France24 totiž vydal nařízení, podle kterého mají policisté zastavit na silnici každé z 435 registrovaných vozidel Lamborghini, Ferrari, Maybach, Rolls-Royce nebo Bentley.
Majitel vozu pak má být během následujících 3 měsíců podroben důkladnému vyšetřování, které má odhalit, odkud pocházejí peníze použité ke koupi vozu. Podle tiskové mluvčí státního zastupitelství se má vyšetřování zaměřit hlavně na daňové podvody a praní peněz. Proč úřad hodlá vyšetřovat majitele právě těchto pěti značek automobilů tisková mluvčí neupřesnila, pouze dodala, že ceny těchto vozů jsou "extrémně vysoké".
Jen automobily to však nekončí, vláda si totiž hodlá posvítit i na majitele nemovitostí, kteří si v letech 2015 a 2016 pořídil dům či byt v hodnotě vyšší než 300 000 dolarů (cca 6.1 milionu Kč).
Podle zpráv francouzského webu jsou tyto kroky reakcí na neustálý tlak Evropské komise, která by ráda viděla obrat v neúspěšných bulharských pokusech o boj s organizovaným zločinem a korupcí. Policisté se tak vydávají nejdříve po stopách, kde jsou peníze nejvíce na očích.
Je ale otázkou, zda se v bulharských autobazarech zanedlouho objeví několik desítek luxusních vozů na prodej za příznivé ceny a vzroste poptávka po luxusně vybavených Daciích nebo takové opatření napumpuje do státní správy ještě více nečistých peněz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.