Znáte ten pocit, kdy bezmocně sedíte v taxíku, minuty ubíhají a vy jen tiše doufáte, že váš řidič se promění v závodního jezdce a doveze vás na smluvenou schůzku včas? Lidé z norského městečka Odda totiž ne, neboť jejich místní taxikář sedí za volantem ostrého hatchbacku Ford Focus RS, se kterým se snad ani nedá přijet pozdě.
Většina taxikářů by si ke své profesi jistě vybrala něco jiného, praktičtějšího a rozhodně ekonomičtějšího. Třeba velký a prostorný kombík s naftovým motorem, hybrid nebo elektromobil. Vždyť na severu Evropy jsou přece elektromobily oblíbené a díky dotacím poměrně dostupné.
Evald Jåstad z norského městečka Odda je ale trochu jiný typ taxikáře a rozhodně se mu nedá upřít tvrdohlavost ani odhodlanost. Se svým taxíkem, kterému většina jeho "běžných" zákazníků přezdívá "modrý blesk", už totiž během 18 měsíců najel úctyhodných 127 138 kilometrů. A pokud se ptáte, kde se vzala ona přezdívka, pak vám rádi připomeneme, že pod kapotou se ukrývá 2.3 litrový motor EcoBoost o výkonu 345 koní.
Každé ráno přitom pro Evalda začíná stejně - 16 kilometrovou projížďkou do jeslí, kam vozí svého malého syna. Ten přitom během cesty neustále křičí "víc plynu, víc plynu". Jakmile je syn ve školce, vydává se Evald za zákazníky, kteří touží po trochu divočejší projížďce v okolí skalního srázu Trolltunga, kterému se však častěji přezdívá "Trolí jazyk".
"Není tu moc lidí, kteří by si mohli žít svůj sen. Já jsem však jedním z nich" říká šestatřicetiletý otec dvou dětí a my mu můžeme jen tiše závidět. Vždyť kdo by nechtěl mít práci nebo služební automobil jako Evald Jåstad? I když, při prvním tankování by nás ta euforie možná přešla.
Pokud by vás zajímalo, jak se turisté nebo místní občané dívají na taxikáře s rally speciálem, určitě doporučujeme shlédnout krátké video, za jehož natočením stojí evropská pobočka Fordu. Máme pro vás ale malé varování, mohla by vás popadnout akutní chuť změnit adresu a povolání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.