Znáte ten pocit, kdy bezmocně sedíte v taxíku, minuty ubíhají a vy jen tiše doufáte, že váš řidič se promění v závodního jezdce a doveze vás na smluvenou schůzku včas? Lidé z norského městečka Odda totiž ne, neboť jejich místní taxikář sedí za volantem ostrého hatchbacku Ford Focus RS, se kterým se snad ani nedá přijet pozdě.
Většina taxikářů by si ke své profesi jistě vybrala něco jiného, praktičtějšího a rozhodně ekonomičtějšího. Třeba velký a prostorný kombík s naftovým motorem, hybrid nebo elektromobil. Vždyť na severu Evropy jsou přece elektromobily oblíbené a díky dotacím poměrně dostupné.
Evald Jåstad z norského městečka Odda je ale trochu jiný typ taxikáře a rozhodně se mu nedá upřít tvrdohlavost ani odhodlanost. Se svým taxíkem, kterému většina jeho "běžných" zákazníků přezdívá "modrý blesk", už totiž během 18 měsíců najel úctyhodných 127 138 kilometrů. A pokud se ptáte, kde se vzala ona přezdívka, pak vám rádi připomeneme, že pod kapotou se ukrývá 2.3 litrový motor EcoBoost o výkonu 345 koní.
Každé ráno přitom pro Evalda začíná stejně - 16 kilometrovou projížďkou do jeslí, kam vozí svého malého syna. Ten přitom během cesty neustále křičí "víc plynu, víc plynu". Jakmile je syn ve školce, vydává se Evald za zákazníky, kteří touží po trochu divočejší projížďce v okolí skalního srázu Trolltunga, kterému se však častěji přezdívá "Trolí jazyk".
"Není tu moc lidí, kteří by si mohli žít svůj sen. Já jsem však jedním z nich" říká šestatřicetiletý otec dvou dětí a my mu můžeme jen tiše závidět. Vždyť kdo by nechtěl mít práci nebo služební automobil jako Evald Jåstad? I když, při prvním tankování by nás ta euforie možná přešla.
Pokud by vás zajímalo, jak se turisté nebo místní občané dívají na taxikáře s rally speciálem, určitě doporučujeme shlédnout krátké video, za jehož natočením stojí evropská pobočka Fordu. Máme pro vás ale malé varování, mohla by vás popadnout akutní chuť změnit adresu a povolání.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.