Aplikace Waze je populární takřka po celém světě a lidé si ji nemohou vynachválit. Navigace pravidelně doplňovaná čerstvými informacemi od mnohamilionové komunity uživatelů má však i své stinné stránky, jak se přesvědčil řidič nedávno utopeného Jeepu Compass.
Když si začátkem minulého týdne parta přátel udělala výlet za památkami Vermontu, rozhodně nikdo z nich nečekal, že cestou zpátky domů si zaplavou. Podle zpráv zveřejněných USA Today však navigace Waze navedla řidiče Jeepu přímo na zamrzlé jezero. Když si řidič svou chybu uvědomil, bylo již příliš pozdě. Posádka se stačila zachránit a dostat do bezpečí, auto však kleslo ke dnu se vším, co v něm bylo.
Automobil přitom řidiči nepatřil, na výlet s přáteli si ho půjčil od jeho majitelky, jisté Tary Guretin. Ta příhodě o tom, co se s jejím autem stalo, nemohla uvěřit a nejspíš podezírala člověka, kterému vůz půjčila, že jí neříká celou pravdu. Vyrazila proto na tu samou trasu co řidič jejího Jeepu, zapnula si navigaci Waze a nestačila se divit. Aplikaci ji totiž začala navádět úplně stejně do středu jezera.
Nejspíš si teď říkáte, že je přeci šílené, aby někdo ignoroval zdravý rozum, věřil jen navigaci a vjel na zamrzlé jezero, že? Tak jednoduché to ale nebylo. Toho dne totiž panovala poměrně hustá mlha, byla tma, pršelo a vjezd do jezera, kterým se běžně spouští lodě, byl špatně osvětlený. Když si řidič uvědomil po čem vlastně jede, byl už cca 30 metrů od břehu.
Když se navíc posádka pokusila opustit auto, led pod autem povolil a vůz se začal potápět. Dveře tak nešly otevřít a posádka musela vylézt skrze okénko řidiče. Mluvčí společnosti Google, která aplikaci Waze vlastní a provozuje, byl rád, že se nikomu nic nestalo. Zároveň však nedokázal vysvětlit, jak mohla navigace navést auto do jezera.
Zajímavé také je, že Jeep se potopil již 12. ledna tohoto roku, ovšem k jeho vyzvednutí došlo až toto pondělí. Na akci totiž museli být pozváni potápěči se speciálním vybavením a také bylo potřeba přivézt loď, která by rozbila led nad autem a místem jeho vyproštění.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.