Aplikace Waze je populární takřka po celém světě a lidé si ji nemohou vynachválit. Navigace pravidelně doplňovaná čerstvými informacemi od mnohamilionové komunity uživatelů má však i své stinné stránky, jak se přesvědčil řidič nedávno utopeného Jeepu Compass.
Když si začátkem minulého týdne parta přátel udělala výlet za památkami Vermontu, rozhodně nikdo z nich nečekal, že cestou zpátky domů si zaplavou. Podle zpráv zveřejněných USA Today však navigace Waze navedla řidiče Jeepu přímo na zamrzlé jezero. Když si řidič svou chybu uvědomil, bylo již příliš pozdě. Posádka se stačila zachránit a dostat do bezpečí, auto však kleslo ke dnu se vším, co v něm bylo.
Automobil přitom řidiči nepatřil, na výlet s přáteli si ho půjčil od jeho majitelky, jisté Tary Guretin. Ta příhodě o tom, co se s jejím autem stalo, nemohla uvěřit a nejspíš podezírala člověka, kterému vůz půjčila, že jí neříká celou pravdu. Vyrazila proto na tu samou trasu co řidič jejího Jeepu, zapnula si navigaci Waze a nestačila se divit. Aplikaci ji totiž začala navádět úplně stejně do středu jezera.
Nejspíš si teď říkáte, že je přeci šílené, aby někdo ignoroval zdravý rozum, věřil jen navigaci a vjel na zamrzlé jezero, že? Tak jednoduché to ale nebylo. Toho dne totiž panovala poměrně hustá mlha, byla tma, pršelo a vjezd do jezera, kterým se běžně spouští lodě, byl špatně osvětlený. Když si řidič uvědomil po čem vlastně jede, byl už cca 30 metrů od břehu.
Když se navíc posádka pokusila opustit auto, led pod autem povolil a vůz se začal potápět. Dveře tak nešly otevřít a posádka musela vylézt skrze okénko řidiče. Mluvčí společnosti Google, která aplikaci Waze vlastní a provozuje, byl rád, že se nikomu nic nestalo. Zároveň však nedokázal vysvětlit, jak mohla navigace navést auto do jezera.
Zajímavé také je, že Jeep se potopil již 12. ledna tohoto roku, ovšem k jeho vyzvednutí došlo až toto pondělí. Na akci totiž museli být pozváni potápěči se speciálním vybavením a také bylo potřeba přivézt loď, která by rozbila led nad autem a místem jeho vyproštění.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?