Bývalý kapitán anglického fotbalového týmu a současný hráč Evertonu Wayne Rooney se rozhodl zbavit svého nadupaného hybridního BMW i8. Jednoho by napadlo, že za tím nejspíš bude pověstná slabost britských fotbalistů pro Bentley či Range Rover, ovšem důvod je nejspíš trochu jinde.
Fotbalistovo BMW i8 je v současnosti vystaveno na prodejním serveru Auto Trader a na jeho tachometru svítí hodnota 12 773 kilometrů. V podbězích nalezneme skutečně výrazná 20 palcová kola s paprsky ve stylu W, stropnice má antracitovou barvu, sedadla jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná, nechybí LED světlomety, head-up display audiosoustava Harman-Kardon, balíček Pure Impulse ani celá řada dalších drobností.
Rooney na svém voze zkrátka nešetřil, což je vidět hned na první pohled. Řada z věcí totiž pochází z příplatkového ceníku a ten se umí v podání BMW skutečně prodražit. Interiér vozu je samozřejmě kompletně čalouněn kůží v odstínu Carum Grey a interiér pokrývá klasická modro-stříbrná kombinace Ionic Silver & BMW i Blue.
Erin Baker, jeden z redaktorů webu Auto Trader, si nemohl odpustit poznámku a k Rooneyho vozu připsal, že je "příjemným zpestřením vidět fotbalistu řídit hybrid, namísto traktoru z Chelsea nebo benzín požírajícího supersportu. A ještě překvapivější je skutečnost, že zvolil i střídmé barvy.
Pokud byste o vůz měli zájem, můžete si ho prohlédnout zde. Vůz v ceně 64,995 liber (1,8 milionu Kč) je skutečně v dobrém stavu a navzdory své první registraci již v roce 2015 má až překvapivě nízký nájezd. Je však docela možné, že na nízkém nájezdu se podepsal dvouletý zákaz řízení, který dostal Rooney minulý rok za řízení pod vlivem alkoholu.
Místo luxusního hybridního sporťáku se tak příštích pár let nejspíš bude muset spolehnout na autobusy, taxíky nebo soukromé řidiče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.