Bývalý kapitán anglického fotbalového týmu a současný hráč Evertonu Wayne Rooney se rozhodl zbavit svého nadupaného hybridního BMW i8. Jednoho by napadlo, že za tím nejspíš bude pověstná slabost britských fotbalistů pro Bentley či Range Rover, ovšem důvod je nejspíš trochu jinde.
Fotbalistovo BMW i8 je v současnosti vystaveno na prodejním serveru Auto Trader a na jeho tachometru svítí hodnota 12 773 kilometrů. V podbězích nalezneme skutečně výrazná 20 palcová kola s paprsky ve stylu W, stropnice má antracitovou barvu, sedadla jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná, nechybí LED světlomety, head-up display audiosoustava Harman-Kardon, balíček Pure Impulse ani celá řada dalších drobností.
Rooney na svém voze zkrátka nešetřil, což je vidět hned na první pohled. Řada z věcí totiž pochází z příplatkového ceníku a ten se umí v podání BMW skutečně prodražit. Interiér vozu je samozřejmě kompletně čalouněn kůží v odstínu Carum Grey a interiér pokrývá klasická modro-stříbrná kombinace Ionic Silver & BMW i Blue.
Erin Baker, jeden z redaktorů webu Auto Trader, si nemohl odpustit poznámku a k Rooneyho vozu připsal, že je "příjemným zpestřením vidět fotbalistu řídit hybrid, namísto traktoru z Chelsea nebo benzín požírajícího supersportu. A ještě překvapivější je skutečnost, že zvolil i střídmé barvy.
Pokud byste o vůz měli zájem, můžete si ho prohlédnout zde. Vůz v ceně 64,995 liber (1,8 milionu Kč) je skutečně v dobrém stavu a navzdory své první registraci již v roce 2015 má až překvapivě nízký nájezd. Je však docela možné, že na nízkém nájezdu se podepsal dvouletý zákaz řízení, který dostal Rooney minulý rok za řízení pod vlivem alkoholu.
Místo luxusního hybridního sporťáku se tak příštích pár let nejspíš bude muset spolehnout na autobusy, taxíky nebo soukromé řidiče.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?